וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמין טיסה באירו, חויב בדולר - ושילם כ-10% יותר

עמית מת"א הזמין טיסה לרומא דרך חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, אך לאחר שביצע את העסקה גילה שלמרות שבזמן ההזמנה המחיר הוצג באירו - עליו לשלם על המרה כפולה

מטוס חברת ריינאייר. AP
מטוס חברת ריינאייר/AP

קשה שלא לברך על כניסתן לישראל של חברות התעופה המציעות טיסות לואו-קוסט אל מעבר לים במחירים נמוכים בהרבה ממה שהיה נהוג עד כה, אולם לא תמיד הכול ורוד. תלונה שהגיעה לידי וואלה! עסקים ממחישה כיצד גם על טיסות מוזלות אתם עלולים לשלם ביוקר.

לפני כחודש רכש עמית, בן 35 מתל אביב, כרטיס טיסה הלוך וחזור לרומא דרך חברת התעופה האירית "ריינאייר". הרכישה בוצעה דרך אתר האינטרנט של החברה, ולדברי עמית - בכל שלבי ההזמנה, מחיר העסקה הוצג באירו ועמד על סכום של 336.56 אירו. אולם לטענתו, רק לאחר שהקיש את פרטי כרטיס האשראי וביצע את ההזמנה, הוא שם לב שדווקא חויב בדולרים - בסכום של 424 דולר.

"ממש הופתעתי ולא הבנתי מדוע חויבתי בדולרים, בעוד ביצעתי את העסקה באירו", מספר עמית, "למה שאני אשלם את שערי ההמרה פעמיים? קודם ההמרה מאירו לדולר, ואחר כך מדולר לשקלים, מה גם שהחברה המירה את המטבע בשער שערורייתי. כל הסיפור הזה ייקר את העסקה בכ10%", הוא טוען.

מבדיקת וואלה! עסקים עולה כי לפי השער היציג, המרה מאירו לדולר אמורה הייתה להוביל לסכום של 400 דולר ולא 424 דולר, כפי שחויב עמית; כלומר מדובר בהפרש של קרוב ל-100 שקלים על המרה מאירו לדולר. אלא שכאן ההמרה לא הסתיימה, כאמור, ובמקום לקבל חשבון בסך 1,435 שקלים (לפי העסקה שהוצגה באירו) - הוא חויב ב-1,568 שקלים (עם המרה כפולה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההזמנה שביצע עמית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמית יצר קשר עם נציגת שירות הלקוחות של ריינאייר דרך הצ'ט של האתר, ובירר מדוע חויב במטבע שונה. במהלך הבירורים התבהר שעל מנת לבצע עסקה באירו, היה עליו לסמן זאת באחד משלבי ההזמנה, אולם מכיוון שלא שם לב לאפשרות הזו - חויב בדולרים.

"ביקשתי מנציגת השירות לזכות אותי בסכום שחויבתי בדולרים, ולחייב אותי מחדש באירו בסכום המקורי שרציתי לשלם", מוסיף עמית, "הנציגה אמרה שזה בלתי אפשרי, ואני הסברתי לה שהרגולטור הישראלי לא יראה התנהלות כזו בעין יפה. אז היא פשוט התנתקה מהצ'ט ולא שמעתי ממנה יותר".

בעקבות המקרה עמית הגיש תלונה באתר משרד התחבורה נגד חברת ריינאייר. "החברה דחתה את בקשתי לזכות אותי בדולרים, ולחייב אותי לפי אירו בהתאם לעסקה המקורית", נכתב בתלונה, "להבנתי מדובר בשיטה לא הגונה של החברה, במטרה לייקר את העסקאות של הלקוחות".

מחברת ריינאייר נמסר בתגובה: "לא ניתן להזמין טיסות של החברה בחיוב שקלי. עבור לקוחות שמזמינים טיסות מישראל, ברירת המחדל היא תשלום באירו. במקרה הזה, חברת האשראי של הלקוח שינתה באופן אוטומטי את החלופה לתשלום לדולר והתשלום המשיך בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully