וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים יאפשר קבלת ערבות דיגיטלית באמצעות "בלוקצ'יין"

6.9.2017 / 8:55

במסגרת שיתוף פעולה עם מיקרוסופט תוקם פלטפורמה שתאפשר ללקוחות הבנק לבצע ערבויות בצורה דיגיטלית וללא צורך בהגעה פיזית לבנק כמו שהיה נהוג עד עתה

בנק הפועלים ומיקרוסופט.
יואב אינטרטור, CTO חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, יורם יעקובי, מנכ"ל מיקרוסופט מחקר ופיתוח ואבי כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים

בנק הפועלים וחברת מיקרוסופט הודיעו היום (רביעי) על שיתוף פעולה ביניהם במסגרתו תוקם פלטפורמה לביצוע ערבויות דיגיטליות עבור לקוחות פרטיים ועסקיים, תוך שימוש בטכנולוגיית ה"בלוקצ'יין". טכנולוגיה זו הו?כ?ח?ה כמספקת בטיחות ואמינות ברמה הגבוהה בעולם. בכך צפוי בנק הפועלים להיות הבנק הראשון בעולם הרותם את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעליה מתבסס בין היתר מטבע הביטקוין, לטובת חוזים פיננסיים. מדובר בפרויקט חלוצי של שיתוף יידע בין גורמים שישפר את חווית הלקוח ויהפוך את כל תהליך קבלת הערבויות (הבאת ערבים, החתמת נוטריון וכו') להליך דיגיטלי על גבי הענן של מיקרוסופט Azure. הדבר צפוי להוביל לקיצור משך זמן קבלת הערבויות.

השימוש בטכנולוגיה הבלוקצ'יין, שאותו מובילה חטיבת החדשנות בבנק, הופך את תהליך הערבויות לדיגיטלי לכל אורכו. כיום נדרשים לקוחות להגיע באופן פיזי לסניף הבנק לקבלת הערבות, העברתה למוטב, או החזרתה הפיזית לבנק אם לא נעשה בה שימוש. התהליך החדש יאפשר ללקוחות בנק הפועלים לקבל מסמכי ערבות באופן דיגיטלי, ממוכן ומאובטח, ללא הגעה פיזית לסניף ובתהליך קצר ביותר. השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין צפוי לשפר באופן משמעותי את חוויית הלקוח ואת רמת האמון במערכת הבנקאית.

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, אמר כי "בנק הפועלים גאה להיות הבנק הישראלי הראשון המשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין לביצוע ערבויות בנקאיות, דבר המהווה מהפכה בכל הקשור לניהול כספים ונכסים דרך האינטרנט, וצפוי למלא תפקיד מרכזי בכלכלה החכמה של העשורים הבאים".

ביטקוין. ShutterStock
הבלוקצ'יין היא הטכנולוגיה עליה מתבסס הביטקוין/ShutterStock

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, שלי לנצמן, אמרה כי "מיקרוסופט ובנק הפועלים מציגות היום את הדור הבא של שירותים בנקאיים מבוססי טכנולוגיית הבלוקצ'יין, המאפשרת יצירת יתרון עסקי ותחרותי ממשי, חוסכת בעלויות ומייעלת מערכות ושירותים קיימים. אני שמחה ששיתוף הפעולה הייחודי בין מיקרוסופט ישראל ובנק הפועלים יוצא לדרך. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל בסקטור הבנקאי שיאפשר לבצע מהפיכה דיגיטלית, להנגיש שירותים מתקדמים ולחבר בין טכנולוגיה לצרכים עסקיים. מיקרוסופט תומכת כיום במספר רב של טכנולוגיות בלוקצ'יין המאפשרות לפרוס סוגים שונים של רשתות ע"פ אופי המערכת והצורך העסקי על גבי פלטפורמת הענן Azure. היתרון המרכזי בבניה והרצה של אפליקציות מבוססות בלוקצ'יין הוא באפשרות להשתמש בכלל השירותים המוצעים בענן ולשלב אותם בפתרונות כמו: ביג דאטה, בינה עסקית, יכולות חיזוי, סביבות פיתוח ועוד".

אבי כוכבא, המשנה למנכ"ל הבנק והממונה על חטיבת החדשנות, אמר כי "מדובר בפרויקט עסקי שישנה את כללי המשחק עבור הלקוחות העסקיים והפרטיים שלנו, בשילוב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם. אנחנו שמחים על הבחירה של מיקרוסופט העולמית בחטיבת החדשנות של הבנק לצאת בשותפות אסטרטגית להשקת פלטפורמה משותפת, מהראשונות בעולם, לשימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין בתחום הפיננסיים".

שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים לבין מיקרוסופט נוצר בעקבות ועידת הבלוקצ'יין שיזמה חטיבת החדשנות של בנק הפועלים ושנערכה בתל אביב במרץ השנה. במסגרת שיתוף פעולה זה מפתחת מיקרוסופט כלי חדשני, המאפשר לבחון את הפונקציונליות של יישומים המבוססים על טכנולוגית בלוקצ'יין. בנק הפועלים, המוביל את התהליך מתוך שאיפה לייצר נוחות מ?ר?בית ללקוחותיו, פועל מול גורמים נוספים, בהם בנק ישראל, במגמה לעדכן את הדרישות הרגולטוריות על מנת שיאפשרו את השימוש בטכנולוגיה החדישה.

בעולם הטכנולוגי קיימת הסכמה כללית כי לטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד תפקיד חשוב ביותר ב"כלכלה החכמה" ובמערכות הפיננסיות של העתיד. טכנולוגית הבלוקצ'יין יוצרת, למעשה, "חוזה דיגיטלי" חכם ומאובטח בין כל הגורמים העסקיים המעורבים בתהליך. מומחים מעריכים כי כבר בעתיד הקרוב ישמשו מערכות המבוססות על בלוקצ'יין כאמצעי למעקב אחרי סחורות ומשאבים, ליצירת חוזים ולמימושם באופן אלקטרוני, להעברת בעלות בנדל"ן ובנכסים אחרים, להעברת רשומות רפואיות בצורה מאובטחת ועוד.

יעקב אורבך, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה העסקית, אמר כי "אנו פועלים להעמיד ללקוחותינו את הכלים המתקדמים ביותר לפעילות הבנקאית שלהם. פיתוח ערבויות דיגיטליות הינו פריצת דרך לעולם בו הפעילות תתנהל ללא ניירת וללא צורך בשינוע מסמכים הלוך ושוב בין הבנק, הלקוח והמוטבים בערבויות".

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully