וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמתנה לחבילה מחו"ל תקוצר ל-48 שעות? מרכז מיון חדש לדואר ישראל

12.9.2017 / 12:41

החברה השיקה מרכז מקוון במודיעין, שערוך לטפל ב-100 מיליון חבילות בשנה. בשורות לחובבי השופינג אונליין: החברה מתכננת לחזור לעבוד עם אתר האופנה "אסוס" ולהעמיק את הקשר עם ענקית הקמעונאות "טארגט"

בית מיון דואר ישראל מודיעין. דואר ישראל,
עד כה בוצע המיון ברוב המקרים בצורה ידנית/דואר ישראל

חברת דואר ישראל השיקה היום (שלישי) את מרכז הסחר המקוון במודיעין. זהו מרכז המיון הארצי לחבילות של דואר ישראל, בזכותו, אומרים בדואר, צפויים זמני ההמתנה לחבילות להתקצר ל-48 שעות מרגע נחיתתן בארץ.

פתיחת המרכז החדש היא חלק מרפורמת ההתחדשות וההתאמה שנערכת בחברה על מנת להתאים את עצמה לשטף ההזמנות של חבילות מחו"ל על ידי הישראלים באמצעות סחר מקוון. המרכז נפרש על פני כ-18 דונם באזור התעשיה במודיעין וערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. היקף ההשקעה במקום מוערך בכ-100 מיליון שקל עד 2020, כולל שכירת הנכס וההשקעה בציוד ובטכנולוגיה במקום. המרכז עתיד לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה והוא יחליף את שיטת המיון שהתבצעה עד כה ברובה באופן ידני. במרכז המיון המקוון עובדים כ-250 עובדים.

"אחד האתגרים המרכזיים שלי ושל הנהלת החברה בשנתיים האחרונות היה להחזיר את אמון הציבור בדואר ישראל ולפתח את מנועי הצמיחה של החברה", אמר מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין. "הסחר המקוון הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו, שיפצה בעתיד על הירידה בתחום המכתבים. בתוך עשור ירדה כמות דברי הדואר לנפש ב-54% - אם בשנת 2006 קיבל כל תושב בישראל 112 מכתבים בממוצע בשנה, הרי שב-2016 קיבל בממוצע 52 מכתבים בשנה".

לדברי גולדשטיין, "דואר ישראל הוא גוף הריטייל הגדול בישראל כיום עם מעל 1,000 נקודות מסירה, מה שאומר פוטנציאל עסקי רב. אנו רואים שיותר ויותר לקוחות פרטיים ועסקים חזרו לעבוד איתנו ויותר מזה אף הרחיבו את פעילותם איתנו".

בית מיון דואר ישראל מודיעין. דואר ישראל,
המרכז נפרש על פני כ-18 דונם באזור התעשיה במודיעין/דואר ישראל

כיצד משדרג המרכז החדש את התהליך המיון?

עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג, משם עבר למיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג. משם עבר הפריט למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה ולאחר מכן הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, שם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו). הזמן שעבר מרגע נחיתתו של הפריט בארץ ועד מסירתו ללקוח עמד בצורה זו על 7-5 ימים בממוצע.

בתהליך החדש הפריט נוחת בנתב"ג ומגיע ישירות במכולה למרכז המיון החדש. שם הוא עובר תהליך שיקוף ביטחוני, מכס, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן מאותרים פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים, המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם, ומופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז נשלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט. תהליך זה מקצר את משך מסירת הפריט ל-48 שעות בממוצע משלב הנחיתה.

שר התקשורת, איוב קרא אמר כי "דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחיה. הדואר הוא אחד הגופים המשמעותיים במדינת ישראל שמספק שירות אוניברסלי ונוגע ב-8 מיליון תושבים, מדן ועד אילת. החברה עברה בשנתיים האחרונות מהפכה עצומה בכל מה שקשור בשיפור השירות ללקוח. מחברה שקפאה על שמריה במשך עשור, לחברה שמציגה שיפור בתוצאות העסקיות, צמיחה בכל מדדי השירות וגם קידמה טכנולוגית בתחום העברת החבילות לציבור".

הפעולות שננקטו על ידי הנהלת החברה נגעו במספר תחומים ונועדו לספק מענה לגידול העצום בהזמנות של חבילות מחוץ לארץ. ביחס לגודל האוכלוסייה, ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט, וחובתה של ממשלת ישראל להוריד את יוקר המחיה ולאפשר ליותר לקוחות מהשכבות החלשות לקנות בזול מוצרים. חברת דואר ישראל היא החברה הממשלתית שביצעה את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר, גם אם הדרך עדיין ארוכה. אנו נתמוך בחברה על מנת שהיא תמשיך ביישום תוכנית הרפורמה לרווחת תושבי מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיתופי פעולה חדשים עם אסוס וטרגט

בימים אלה מרחיבים בדואר ישראל שיתופי פעולה עם החברות הבינלאומיות. השנה נחתם הסכם עם strawberrynet.com, והייתה העמקת פעילות עם חברתNEXT הבריטית. לאחרונה החלה גם רשת טארגט האמריקנית להעביר חבילות באמצעות דואר ישראל. כמו כן נודע, כי ענקית הסחר אסוס שוקלת לחזור לשיתוף פעולה עם דואר ישראל, אחרי שהפסיקה לעבוד עם החברה לפני יותר משנה בעקבות אי סדרים בהספקת חבילות.

בימים אלה נמצא דואר ישראל במגעים גם עם חברת "פז" לשימוש בתשתית הלוקרים שלהם. במסגרת שיתוף פעולה זה ייפתחו אלפי לוקרים בתחילת 2018 בכ-100 תחנות דלק של "פז". כך יוכלו הלקוחות לאסוף את החבילות בשעות שנוחות להם ועל הדרך, כשהם נכנסים לתחנת הדלק הסמוכה לביתם.

"השנה", אמר גולדשטיין, "נחלק כ-60 מיליון חבילות כאשר הקצב רק הולך וגדל משנה לשנה ויגיע לכ-100 מיליון חבילות בשנת 2020. אנו תומכים בהעלאת תקרת הפטור ממע"מ ל-200 דולר. העלאת תקרת הפטור תאפשר הזמנת יותר חבילות ותוריד חסמים רבים גם בקרב אוכלוסיות חלשות. דואר ישראל תורם להורדת יוקר המחיה כאשר ההערכה שלנו שהעלאת תקרת הפטור ממע"מ תגרום לגידול משמעותי בהזמנת חבילות ותגיע ל-300 מיליון חבילות בשנת 2025".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully