וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מינתה נשיא ומנכ"ל חדש לחברה: קאר שולץ

11.9.2017 / 9:20

שולץ יעזוב את דנמרק עם משפחתו לטובת מגורים בישראל, ויעבוד ממטה החברה בפתח תקווה. המנכ"ל הזמני, פרופ' יצחק פטרבורג, ימשיך בתפקידו עד להצטרפותו של שולץ

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח של יניב פגוט, אסטרטג השקעות ראשי בקבוצת איילון, על מינוי מנכ"ל לטבע במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

ענקית התרופות "טבע" הודיעה הבוקר (שני) כי דירקטוריון החברה מינה את קאר שולץ לנשיא ומנכ"ל החברה. פרופ' יצחק פטרבורג ימשיך לשמש כמנכ"ל זמני עד להצטרפותו של שולץ לחברה, שיעזוב את דנמרק ויעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפתח תקווה. בתוך כך נרשמה קבלת פנים חמה בבורסה, כאשר מניית החברה זינקה לאורך הים.

על פי ההודעה, שולץ, בן 56, מנהל בעל ניסיון של כ-30 שנה בתעשיית הבריאות, הכולל תפקידים בחברות פארמה ובריאות גלובליות. במהלך הקריירה עסק בתחום הגנריקה ובתחום התרופות הייחודיות בחברות המנהלות פעילות ברחבי העולם, כולל אירופה וצפון אמריקה.

לאחרונה שימש כנשיא ומנכ"ל H. Lundbeck A/S, בה הוביל מהלך ארגון מחדש ואסטרטגיית מהפך עסקי הממוקדת בשינוי מבנה העלויות ומודל התפעול הגלובלי של החברה. בהובלתו, החברה נמצאת בדרכה להשיג את ההכנסות והרווחים הגבוהים ביותר בתולדותיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני הצטרפותו ל-H. Lundbeck A/S כיהן שולץ כמנהל התפעול הראשי (COO) של Novo Nordisk, בה מילא תפקיד מרכזי בהפיכת החברה לאחת מחברות התרופות החזקות בעולם ויישם גישה מבוססת-מדידה לניהול כל מערכי התפעול בחברה.

"קאר מביא עמו ניסיון גלובלי נרחב בבריאות ופרמצבטיקה, רקורד מוכח ביישום אסטרטגיות מהפך עסקי, הנעת צמיחה והתרחבות בינלאומית בעלויות נמוכות, מימוש הבטחות לבעלי המניות, ומחויבות לתרבות של ציות ואכיפה, ולכן הוא האדם הנכון להצעיד את טבע קדימה," אמר ד"ר סול בארר, יו"ר דירקטוריון טבע.

לדבריו, "לקאר הבנה מעמיקה בתעשיית הפרמצבטיקה הגלובלית, וידע מקיף אודות שווקי הגנריקה והמוצרים הייחודיים. ניסיונו הרב בניהול אתגרים משמעותיים, לצד יכולותיו המוכחות בפיננסים ובתפעול ומחויבותו לצמיחה, יניבו ערך לכל בעלי העניין וימצבו את טבע לצמיחה ארוכת טווח. לקאר מחויבות אמיתית למטופלים ולאחריות תאגידית, כמו גם התאמה מקצועית ותרבותית לטבע. אנו שמחים להביא מנהל בעל שיעור קומה עולמי כמו קאר לטבע ומצפים לעבוד יחד איתו כדי לבנות את עתידה של טבע למען והמטופלים, העובדים ובעלי המניות ברחבי העולם".

שולץ אמר כי "לכבוד הוא לי להצטרף לטבע, חברה אייקונית אשר הערצתי לאורך הקריירה שלי. מה שמשך אותי לטבע, ומה שמבדל אותה לעומת חברות אחרות, הוא מחויבותה הייחודית להמשך התרחבות גלובלית, התמדתה באספקת מוצרים וטיפולים חדשים ואיכותיים למטופלים וקידום תרבות של חדשנות לעובדיה.

"אני גאה להצטרף לחברה אשר מסייעת למיליוני מטופלים ברחבי העולם על בסיס יומיומי עם מגוון רחב של מוצרים ופתרונות גנריים וייחודיים. אני מצפה לעבוד בצמוד עם כל הצוות בטבע ולבנות עתיד מוצלח עבור החברה ובעלי העניין שלה".

פרופ' פטרבורג הוסיף כי "אנחנו ממלאים את התחיבויותנו מהחודשים האחרונים. אנחנו ממקסמים את הפעילות והפריסה הגיאוגרפית תוך שאנו ממקדים את המשאבים שלנו על הנכסים בגנריקה ובמוצרים הייחודיים אשר ייתנו לנו את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה. בנוסף, אנו במסלול להניב לפחות שני מיליארד דולר ממכירת נכסים שאינם בליבה, סכום אשר ישמש לחזק את מאזן התשלומים של החברה. זוהי זכות בעבורי להוביל את טבע. אני מצפה להמשיך בכך בתקופה זו ולעבוד עם קאר להבטיח מעבר חלק עם הצטרפותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully