וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ למכירת 40% מרשת סופר פארם לקרן בינלאומית לטובת התרחבות בחו"ל

שני מוזס

14.9.2017 / 8:11

ליאון קופלר מנהל מגעים למכירת נתח המורכב מהחזקות הבנקים בחברה (25%), בנוסף ל-15% נוספים השייכים לקופלר. המגעים מתנהלים לפי שווי של 2 מיליארד שקל מול קרן בינלאומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופר פארם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מו"מ לרכישת 40% ממניות רשת סופר פארם: ליאון קופלר, בעלי רשת סופר פארם, מנהל מגעים למכירת 40% ממניות הרשת לפי שווי של שני מיליארד שקל מול קרן בינלאומית. החלק שצפוי להימכר הוא החלק שמחזיקים הבנקים שביחד מגיע ל-25% מהמניות; לאומי 15%, ודיסקונט 10%, בנוסף ל-15% מהמניות של קופלר.

ב-2007 רכשה לאומי פרטנרס 20% מסופר פארם, וב-2013, בנק דיסקונט רכש 5% ממניות החברה מלאומי ו-5% נוספים מידי המנכ"ל לשעבר ליאור רייטבלט. עבור שני הבנקים מדובר בהשקעה מוצלחת, שהניבה להם דיבידנד מדי שנה.

פוטנציאל הצמיחה של סופר פארם אינו גדול, והמטרה היא למצוא קרן שתראה פוטנציאל השבחה ויכולת לממש לאורך מספר שנים בחו"ל. מטרת המכירה היא לטובת הרחבת הפעילות של הרשת בחו"ל עם גורם שמקושר בעולם, סופר פארם מחפשת שותף שיסייע להרחיב את הפעילות בסין, ולהתמודד עם מה שקורה בפולין.

כזכור בפולין הרשת נתקלה בקשיים בהתרחבות. אמנם בארץ סופר פארם שולטת בשוק הפארם, אולם בעולם היא מתמודדת מול תאגידי ענק ורגולציה שונה לחלוטין ולשם כך מנסה לגייס שותף בינלאומי, שיתמוך בהתרחבות של הפעילות שלה שנחשבת לייחודית בעולם ומשלבת בית מרקחת, מחלקת קוסמטיקה ומחלקה כללית, לעומת רשתות אחרות שמתמחות בתחומי פעילות ספציפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully