וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למחירים הגבוהים של לחם מקמח מלא?

18.9.2017 / 10:54

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה תעניק סיוע ממשלתי בהיקף של עד כ-30 מיליון שקל להקמה והרחבה של מאפיות עבור ייצור לחם מקמח מלא. המטרה: להגדיל את מספר המאפיות התעשייתיות ולעודד את התחרות בענף - שתביא לירידה במחירים

לחם פרוס. ShutterStock
עידוד התחרות בענף תייתר את הלחם הלבן?/ShutterStock

מסלול חדש של הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, בתיאום עם משרד האוצר, להגברת התחרות בענף הלחם מקמח מלא - לקראת השנה החדשה. משרד הכלכלה הודיע היום (שני) כי המדינה תיתן סיוע ממשלתי בהיקף של עד 30 מיליון שקל להקמה ולהרחבה של מאפיות. במשרד מעריכים כי סיוע זה יביא להגדלת היקפי הייצור והגדלת מספר המאפיות בעלות כושר ייצור תעשייתי (מאפייה תעשייתית).

ברשות להשקעות מציינים כי תחרות בענף זה תביא לייצור מוצרים מקמח מלא באיכות גבוהה יותר, לייצור מגוון מוצרים ולהוזלת מחיר הלחם מקמח מלא לכלל האוכלוסייה. התמריץ הממשלתי נועד לעודד יזמים להקים מאפיות תעשייתיות, וכן לסייע למאפיות קטנות ובינוניות לשדרג עצמן למאפיות תעשייתיות. המסלול החדש צפוי לצאת לדרך בשבועות הקרובים.

כיום מקטעי ייצור הלחם ושיווקו לשוק הקמעונאי הם בעלי מאפיינים אוליגופוליים (מבנה שוק שבו ענף מסוים נשלט על ידי מספר קטן של מוכרים). על פי נתוני קבוצת המחקר נילסן, ב-2016 שוק זה נשלט על ידי שלוש הקבוצות הגדולות: מאפיית אנג'ל (כ-40%), מאפיית ברמן (כ-28%) ומאפיית דווידוביץ-מרחבית (כ-20%). במשרד הכלכלה מציינים כי מאפיות אלו מחזיקות במאפיות בשותפויות או בעלויות צולבות, כאשר המאפיות הקטנות לא מהוות תחרות משמעותית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, "נגישות למזון בריא ומזין יותר היא זכותו של כל אזרח, ולפיכך המדינה חייבת לבצע מהלכים כדי להוריד את מחיר הלחם המלא, הבריא יותר. זאת אנו עושים היום, כאשר המטרה היא להביא להורדת מחירי הלחם המלא ב-30%-40%. גם לרשתות השיווק חלק חשוב במהלך, ואני קורא להן לגלות אחריות ציבורית, לקחת חלק במהלך ובהורדת המחירים ולפעול יחד למען בריאות הציבור והוזלת מחירים".

נחום איצקוביץ', מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, הוסיף כי "אנו מאמינים כי ככל שתגבר התחרות, מחירי הלחם מקמח מלא יירדו. מהלך תחרותי זה הוא הרביעי במאמצי הרשות להשקעות לקדם מסלולי תחרות בענפים ריכוזיים שונים (חלב, בשר בקר טרי כשר, מאפים ללא גלוטן, לחם מקמח מלא)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully