וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: מה המחיר המומלץ לצרכן עבור ק"ג דבש

18.9.2017 / 11:31

לקראת ראש השנה בדק משרד החקלאות את עלויות ייצור הדבש ואת מספר מכסות הדבש הפטורות ממכס כדי למנוע מחסור בשוק. וגם - כיצד תימנעו מקניית דבש מזויף?

דבש. ShutterStock
מה צריך לדעת כדי להימנע מזיופים בקניית דבש?/ShutterStock

לקראת ראש השנה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר איגד נתונים אודות ענף הדבש ובדק מה המחיר המומלץ לצרכן ברשתות השיווק. מבדיקה שערך המשרד בשבוע האחרון ברשתות השיווק עולה כי מחיר ממוצע ברשתות המוזלות לצרכן לק"ג דבש לא יעלה על 36 שקלים ללא מבצעים, או לחילופין עד 12.5 שקלים לאריזות של 350 גרם.

בנוסף במשרד מבקשים להזהיר את הציבור מפני זיופי צנצנות דבש. כדי למנוע זאת, חשוב לחפש את התווית של שם היצרן המופיעה על האריזה, וכן את הכתובת ומספר הטלפון שלו. מומלץ לבדוק גם האם האריזה נושאת את תווית האיכות של מועצת הדבש, המעידה על איכות הדבש ועמידתו בהתאם לקריטריונים המתאימים. מומלץ לקנות את הדבש במקומות מוסדרים, מיצרנים מוכרים או ישירות מכוורות הפזורות ברחבי הארץ.

על פי נתוני משרד החקלאות, כ-35% מהתצרוכת השנתית של דבש בישראל מתרכזת בתקופת חגי תשרי, ובעיקר בראש השנה. מדובר בכ-1,600 טון דבש הנצרכים בחודש אחד. ישראלי ממוצע צורך בחודש תשרי כ-200 גרם דבש בממוצע (לפי חישוב האוכלוסייה החוגגת את חגי תשרי), כאשר במהלך השנה כולה צורכים כלל הישראלים כ-4,600 טון דבש, כחצי ק"ג דבש לנפש.

יבוא דבש ללא מכס כדי למנוע מחסור עתידי

בהתאם לכך, לקראת ראש השנה וכדי למנוע מחסור עתידי אחרי תקופת החגים, המשרד פתח 560 טון מכסות יבוא של דבש הפטורות ממכס, אשר נארזות באריזות גדולות ובצנצנות. זאת בעקבות חתימתו של שר האוצר משה כחלון בתחילת החודש על צו לייבוא 560 טון דבש מכל העולם בפטור מתשלום מכס. הצו נדרש לאור הערכות למחסור צפוי בדבש בשוק המקומי, והוא יחול כהוראת שעה עד לסוף שנת 2017.

הצו קובע שתי מכסות פטורות ממכס ליבוא דבש. הראשונה היא מכסה בגודל 400 טון, מתייחסת ליאריזות גדולות של מעל 50 ק"ג ומיועדות לתעשייה. שיעור המכס החל על יבוא דבש באריזות גדולות, ללא המכסה הפטורה, עומד על 10.60 שקל לק"ג אך לא יותר מ-255%.

המכסה השנייה - בכמות של 160 טון, מתייחסת לאריזות של עד 1.5 ק"ג. שיעור המכס החל על יבוא דבש באריזות קטנות, ללא המכסה הפטורה, עומד על 16.33 שקל לק"ג אך לא יותר מ-55%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully