וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות: גידול הקנאביס הרפואי בישראל יוכר כענף חקלאי

19.9.2017 / 12:54

הפעם האחרונה בה הוכרז ענף כחקלאי הייתה לפני עשור. המשמעות: המגדלים יזכו למענקים, הקצאות מים והדרכה. עלות הקמת חוות קנאביס כ-1.5 מיליון שקל לדונם

שדה לגידול מריחואנה בפאתי מונטיבידאו, אורוגוואי, 19 ביולי 2017. רויטרס
קנביס/רויטרס

שר החקלאות, אורי אריאל, החליט להפוך את גידול הקנאביס הרפואי בישראל לענף חקלאי. משמעות המהלך היא כי החקלאים שיגדלו קנאביס לצורכי רפואה יזכו לתמיכה, מענקים, הקצאות מים והדרכה בגידול ממשרד החקלאות. הקנאביס שיוכר כענף חקלאי הוא ברמת איכות רפואי Medical Grade Cannabis.

לצד ההחלטה שתביא לשדרוג הענף, שר החקלאות הורה למדען הראשי במשרד החקלאות ולמנהל מינהל המחקר החקלאי (וולקני) להמשיך בשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח החקלאי, לקידום המחקר החקלאי הבסיסי והיישומי בתחום קנאביס רפואי.

על פי תחשיבי המשרד, עלות הקמה של חוות קנאביס עומדת על כ-1.5 מיליון שקל לדונם. הדונם השני יעלה כ-85% מהסכום והשלישי והרביעי כ-75% ממחיר זה. עוד עולה מתחשיב משרד החקלאות כי בהנחה שהמגדל ימכור גרם קנאביס ב-10 שקלים, התשואה לגידול קנביס רווחית רק כאשר יהיו בבעלות המגדל ארבעה דונם ומעלה. רווח זה נאמד בכ-380 אלף שקל לדונם.

היקף שוק הקנאביס הרפואי לייצוא מישראל יגלגל בין 1-4 מיליארד שקל בשנה

בהתאם להערכות מומחי משרד החקלאות ולסקר אודות מידת ההתעניינות שהביעו מדינות בגידול המקומי של קנאביס, נראה כי היקף שוק הקנאביס הרפואי לייצוא מישראל יגלגל בין 1-4 מיליארד שקל בשנה. במשרד החקלאות מעריכים כי מספר מגדלי הקנאביס צפוי לעמוד על 20-15 מגדלים בלבד.

לאחרונה הקצה משרד החקלאות שמונה מיליון שקל לטובת 13 מחקרים בתחום הביוכימיה והרפואה ומחקרים לשיפור הגידול של קנאביס רפואי, שמאפשר לחוקרים לבצע מחקר בסיסי ויישומי ולפתח כלים ותשתיות מחקר לטובת דור המוצרים הבא של קנאביס רפואי.

השימוש בקנאביס למטרות רפואיות הוא נושא צעיר יחסית בארץ ובעולם, ומעמדו עדיין שנוי במחלוקת. ברוב המדינות העולם העיסוק בקנאביס והשימוש בו אינם חוקיים, אך נראה כי השימוש בוס למטרות רפואיות צובר פופולריות במדינות רבות. בנוסף, עולה מספר המחקרים שמתפרסמים, אשר מצד אחד מאששים את השפעותיו החיובית של הקנאביס - ומצד שני מצביעים על סיכוניו ונזקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully