וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגלי צריכת השופינג: למה 80% מאיתנו לובשים רק 20% מהארון?

כמה פעמים עמדתם מול ארון הבגדים וסיננתם את המשפט הידוע: "אין לי מה ללבוש"? סקר שערכה פרוקטר אנד גמבל העולמית עבור חברת אריאל, בחן את הרגלי רכישות האופנה והעלה כי פריט מאבד את תחושת "הבגד החדש" ברגע שהוא עובר כביסה ראשונה

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: מעצב העל הבינלאומי ג'יילס דיקון בראיון על פתיחת חנות הפופ אפ שלו בלונדון ועל הקשר בין אופנה וכביסה)

כמה פעמים עמדתם מול ארון מלא בגדים וסיננתם באנחה כבדה את המשפט הידוע "אין לי מה ללבוש"? זה קורה לכולנו, ומתברר שזה גם תואם את חוק המשאבים הבסיסי - חוק 80/20 שמתייחס לכמות המשאבים שאנו צורכים לעומת הכמות שנמצאת ברשותנו. אם תחשבו על זה תגלו ש-80% מהזמן אתם לובשים את אותם 20% מהבגדים מתוך הארון שלכם. אז מה קורה עם 80% הבגדים הנותרים? כיצד העובדה הזאת משפיעה על הרגלי השופינג שלכם ואיך זה קשור לכביסה שאתם עושים?

סקר שערכה חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) העולמית במדינות אירופה מעלה כי רוב האנשים (90%), גברים ונשים כאחד, אוהבים לקנות בגדים חדשים מפני שהקנייה גורמת להם להרגיש אופנתיים ובטוחים יותר בעצמם. למעשה, רוב האנשים יעדיפו לקנות בגד על פני בושם, מוצרי איפור וטיפוח, תכשיטים או אביזרי בית.

על פי הממצאים, מרבית האנשים גם מאמינים שהבגד מאבד את תחושת "הבגד החדש" - ברגע שהוא עובר את הכביסה הראשונה שלו. התחושה הזו אינה סתמית ומבוססת על ניסיון: רובינו חווינו צבעים דהויים או התכווצות שינויים במרקם הבד, כך שהחשש מפני הכביסה הראשונה מוצדק.

"הבדים של השנים האחרונות השתנו, ואנו רואים פחות ופחות כותנה טהורה - ויותר מיקסים שמשלבים רכיבים סינטטיים, יותר פוליאסטר וערבובים של משי", הסביר המעצב הבינלאומי ג'יילס דיקון, במסיבת עיתונאים לצורך השקת שיתוף פעולה ייחודי שלו עם מותג הכביסה ARIEL, שנערך לאחרונה בלונדון.

חנות אופנה כביסה אריאל לונדון. יח"צ,
חנות הפופ אפ בלונדון של המעצב הבינלאומי ג'יילס דיקון/יח"צ

תעשיית מוצרי ניקוי האופנה מנסה לעמוד באתגר

בעוד תעשיית האופנה, שנועדה לעודד קניית בגדים חדשים, עדיין לא יצרה את נוסחת הבד העמיד מפני נזקי הכביסה (ישנם בדים עמידים יותר ועמידים פחות), תעשיית מוצרי הניקוי מנסה לעמוד באתגר.

דיקון ציין כי הכלל החשוב ביותר בשמירה על הבגדים החדשים הוא שימוש בטמפרטורה נמוכה, לא יותר מ-30 מעלות, ותוכנת כביסה עדינה. כלומר, החומר שמוסיפים למכונת הכביסה צריך להיות יעיל גם בטמפרטורות נמוכות.

עליו לבצע שלוש פעולות: ניקוי - לטהר את הסיבים לעומקם ולהסיר כתמים; הגנה - לשמור על צבעים ועל סיבי הבגד, כאשר במקרה של בגדים לבנים כדאי לחפש חומר שנועד לשמור על לבן בוהק אשר נוטה להאפיר בתהליך הכביסה; וכלל חשוב נוסף בכביסה הוא "לכלוך מושך לכלוך". כלומר, בגד שלא כובס כמו שצריך ונותר "מלוכלך" - יתלכלך יותר מאשר בגד שעבר ניקוי יסודי.

שיתוף הפעולה המסחרי של דיקון עם ARIEL כלל פתיחת חנות פופ אפ במרכז לונדון, בה הוצגה קולקציה חדשה שהכין המעצב עבור המותג, במטרה להדגים את היכולות של קפסולות "3 ב 1" בהסרת הכתמים ובשימור הבגד. האורחים שהגיעו להשקת החנות, היו צריכים לנסות להחליט אילו בגדים חדשים ואילו כובסו וחודשו. בהמשך גילו כי למעשה השתתפו בצילום סרטון פרסומת למותג. אך ההדגמה השאירה את חותמה - היה קשה עד בלתי אפשרי להבחין אילו בגדים כובסו וחודשו לאחר שהתלכלכו, ואלו נפתחו ישר מאריזת הניילון.

הכתבת הייתה אורחת של חברת P&G, יבואנית ומשווקת מותג הכביסה ARIEL, בהשקת החנות של ג'יילס דיקון בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully