וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים למיקרוסופט יוצא לדרך

20.9.2017 / 7:31

טכנולוגיית ה"בלוקצ'יין" הופכת את תהליך הערבויות לדיגיטלי לכל אורכו, והחבירה לענקית האמריקאית, אשר הופכת את בנק הפועלים לראשון מסוגו להשתמש בה לטובת חוזים פיננסיים, הושקה ב"מרכז החדשנות" במגדל לוינשטיין שבתל אביב

צילום מסך

בעולם הטכנולוגי קיימת הסכמה כללית כי לטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד תפקיד חשוב ביותר ב"כלכלה החכמה" ובמערכות הפיננסיות של העתיד. טכנולוגית הבלוקצ'יין יוצרת, למעשה, "חוזה דיגיטלי" חכם ומאובטח בין כל הגורמים העסקיים המעורבים בתהליך. מומחים מעריכים כי כבר בעתיד הקרוב ישמשו מערכות המבוססות על בלוקצ'יין כאמצעי למעקב אחרי סחורות ומשאבים, ליצירת חוזים ולמימושם באופן אלקטרוני, להעברת בעלות בנדל"ן ובנכסים אחרים, להעברת רשומות רפואיות בצורה מאובטחת ועוד.

בנק הפועלים וחברת מיקרוסופט הודיעו על שיתוף פעולה ביניהם במסגרתו תוקם פלטפורמה לביצוע ערבויות דיגיטליות עבור לקוחות פרטיים ועסקיים, תוך שימוש בטכנולוגיית ה"בלוקצ'יין". בכך צפוי בנק הפועלים להיות הבנק הראשון בעולם הרותם את טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שעליה מתבסס בין היתר מטבע הביטקוין, לטובת חוזים פיננסיים. מדובר בפרויקט חלוצי של שיתוף יידע בין גורמים שישפר את חווית הלקוח ויהפוך את כל תהליך קבלת הערבויות (הבאת ערבים, החתמת נוטריון וכו') להליך דיגיטלי על גבי הענן של מיקרוסופט Azure. הדבר צפוי להוביל לקיצור משך זמן קבלת הערבויות.

שיתוף הפעולה הושק בטקס הרמת כוסית ב"מרכז החדשנות" שבמגדל לוינשטיין בתל אביב. האירוע התקיים במעמד אבי כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, מנהלים נוספים בבנק, עובדי חטיבת החדשנות, נציגי מיקרוסופט ושותפים עסקיים נוספים ובעלי עניין במהלך.

"ההיצע הדיגיטלי שלנו הוא מאוד רחב ועמוק, אני שומע מלקוחות עסקיים ופרטיים שהם מזמן לא הגיעו לסניף כי יש להם הכול בכף היד", אומר אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים ומנהל חטיבת החדשנות, "הלקוחות שלנו ימשיכו לסמוך עלינו ואנחנו נעזור להם לממש את החזון הפיננסי של עצמם".

"היום תהליך של בקשה והנפקה של ערבויות וגם ניהולן לאורך זמן הוא תהליך סיזיפי ומתיש", אומרת אפרת קאופמן, מובילת 10X בחטיבת החדשנות של בנק הפועלים, "השאיפה שלנו היא לקצר את התהליך הזה לדקות".

"בלוקצ'יין זה שם שמכסה הרבה טכנולוגיות", מסביר צחי לוטטי, מנהל מעבדת החדשנות בבנק הפועלים, "זו טכנולוגיה צעירה שטרם הוטמעה בארגונים גדולים ואנחנו הארגון הראשון שנחשף למוצר של מיקרוסופט".

טכנולוגיה זו הוכחה כמספקת בטיחות ואמינות ברמה הגבוהה בעולם. השימוש בטכנולוגיה הבלוקצ'יין, שאותו מובילה חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, הופך את תהליך הערבויות לדיגיטלי לכל אורכו. כיום נדרשים לקוחות להגיע באופן פיזי לסניף הבנק לקבלת הערבות, העברתה למוטב, או החזרתה הפיזית לבנק אם לא נעשה בה שימוש. התהליך החדש יאפשר ללקוחות בנק הפועלים לקבל מסמכי ערבות באופן דיגיטלי, ממוכן ומאובטח, ללא הגעה פיזית לסניף ובתהליך קצר ביותר. השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין צפוי לשפר באופן משמעותי את חוויית הלקוח ואת רמת האמון במערכת הבנקאית.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully