וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן CVC על סף סגירת העסקה לרכישת נתח מסופר-פארם

שני מוזס

24.9.2017 / 9:32

קרן הפרייבט אקוויטי תרכוש 40% מסופר-פארם לפי שווי של 1.9 מיליארד שקל. חלוקת הנתח שיימכר: 15% מניות של בעל השליטה ליאון קופלר ו-25% ממניות החברה המוחזקות בידי הבנקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופר פארם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרן הפרייבט אקוויטי CVC, המנהלת סך נכסים של כ-52 מיליארד דולר, קרובה לסגירת עסקה לרכישת 40% ממניות סופר-פארם. כפי שדווח, ליאון קופלר, בעלי סופר-פארם, מנהל מגעים עם הקרן למכירת 40% ממניות הרשת לפי שווי של 1.9 מיליארד שקל.

החלק שצפוי להימכר בנוי כך: 15% מניות של קופלר ו-25% ממניות החברה שמוחזקות בידי הבנקים (בנק לאומי - 15%, בנק דיסקונט - 10%).

רק בשבוע שעבר דווח כי CVC חתמה על הסכם לרכישת חטיבת מוצרי בריאות האישה של טבע בסכום של 703 מיליון דולר.

מטרת המכירה היא לטובת הרחבת הפעילות של רשת סופר-פארם בחו"ל עם גורם שמקושר בעולם, שכן הרשת מיצתה את עיקר פוטנציאל הצמיחה בשוק המקומי. בעולם מתמודדת החברה מול תאגידי ענק ורגולציה שונה. הפעילות של הרשת נחשבת לייחודית ומשלבת בית מרקחת, מחלקת קוסמטיקה ומחלקה כללית, לעומת רשתות שמתמחות בתחומי פעילות ספציפיים, והיא חיפשה גורם גדול שיתמוך בשילוב הזה.

סופר-פארם עדיין רחוקה ממיצוי הפוטנציאל בפולין ובסין. בסין סופר-פארם נמצאת בהתנסות בסיבוב שני; היא נכנסה לשם בתחילת שנות ה-2000 עם 10 סניפים ו-70 בתי מרקחת קטנים בבייג'ין, אולם השותפים המקומיים לא רצו להתרחב. בניסיון המחודש הקימה הרשת שותפות חדשה, וכיום היא מפעילה 8 סניפים, ומחכה לשינוי מדיניות ביטוחי הבריאות בבייג'ין, שתאפשר ניפוק תרופות בסניפים.

בפולין החלה סופר-פארם לפעול ב-2001, והיא מפעילה שם כ-71 סניפים, וצפויה להגיע ל-75 סניפים עד סוף השנה. לאחרונה נכנס לתוקפו בפולין חוק המגביל פתיחת בתי מרקחת חדשים, מה שבלם את היכולת של סופר-פארם להתרחב בהתאם לציפיות שלה. עם זאת, היא מאמינה שתוכל להתרחב בפולין על-ידי מיזוגים ורכישות של רשתות קיימות.

כיום סופר-פארם מחזיקה ב-20 חוזים נוספים לפתיחת סניפים חדשים, והחוק החדש יאלץ אותה לבחור מה קורה עם כל אחד מהם. כמו כן, בעוד שנתיים צפויות בחירות בפולין, ובחברה מקווים שיהיה שינוי גם מבחינת גמישות החקיקה. גם המותג הפרטי של סופר-פארם נמצא בצמיחה בפולין, ומהווה היום 4% מהמכירות שם.

אם וככל שתושלם עסקה, הרי שיהיה מדובר בסיבוב מרשים גם עבור בנק לאומי, שבעבר כבר הרוויח בכמה עסקאות ריאליות. בנק לאומי מחזיק במניות סופר-פארם באמצעות לאומי פרטרנס, לאחר שרכש את ההחזקה ב-2007. אז קנתה לאומי פרטנרס 20% ממניותיה בכ-180 מיליון שקל, ששיקפו לרשת שווי של כ-900 מיליון שקל.

ב-2013 מכרה לאומי פרטנרס, זרוע בנקאות ההשקעות, לבנק דיסקונט 5% ממניות סופר-פארם תמורת כ-75 מיליון שקל. הרווח מההחזקה בסופר-פארם לא מגיע רק מהתשואה על המניות, כי אם גם מדיבידנדים. מכיוון שמדובר בחברה פרטית, לא ידוע מספר והיקף הדיבידנדים שחולק.

בדוח דיסקונט לשנת 2016 נכתב ביחס להחזקה בסופר-פארם כי "ב-2016 רשמה דיסקונט קפיטל הכנסות מדיבידנד בסך 3 מיליון שקל, בהשוואה ל-5 מיליון שקל ב-2015".

סופר-פארם מחזיקה ב-238 סניפים בישראל ומעסיקה כ-7,000 עובדים. מחזור המכירות שלה ב-2016 היה 4.7 מיליארד שקל. לאחרונה אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים לשופרסל לרכוש את ניו-פארם ב-130 מיליון שקל. כמו כן, הממונה וסופר-פארם הסכימו על ביטול 120 הסדרי הבלעדיות של הרשת עם הקניונים והמרכזיים המסחריים שבהם פועלות חנויותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • סופר פארם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully