וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לקנות בגדים באפליקציה? אין לכם הרבה אופציות

26.9.2017 / 8:00

מחקר שערכה חברת טכנולוגיה ישראלית מעלה כי רק 24% ממותגי האופנה בישראל מחזיקים באפליקציה לצרכנים. "יש פער גדול בין מה שנהוג בעולם למה שקורה בישראל"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ישראלים רבים רוכשים בשנים האחרונות עשרות אלפי מוצרים דרך האינטרנט. רק לאחרונה סיימה ועדת ההיגוי להסרת חסמים לייבוא אישי במשרד האוצר להכין את המלצותיה לקידום רפורמה בתחום, שאמורה להוביל להוזלה במשלוחי האונליין. אך למרות המודעות הגוברת והביקוש שהולך וגדל לקנייה ברשת, מחקר חדש טוען כי ישראל נמצאת הרחק מאחור מבחינה טכנולוגית ביחס לשאר מדינות העולם, לפחות בכל מה שקשור לאופנה.

בדיקה שערכה חברת הטכנולוגיה הישראלית קליקטייל (Clicktale), העוסקת בשיפור החוויה הדיגיטלית בגלישה, מעלה כי מתוך כ-50 חברות אופנה מרכזיות הפועלות בישראל, רק 12 מהן מפעילות אפליקציה ייעודית לצרכנים בחנויות App-store ו-Google play. הבדיקה התבססה על חברות שפועלות בחנויות האפליקציות, בהתאם לרשימת המותגים המוכרים בארץ, שעברו ניתוח תוכן והשוואה לאפליקציות שמפעילות רשתות גלובליות.

רוב מותגי האופנה הפופולריים, גם אלה הפועלים בצורה מוצלחת בעולמות ה-web, כלל לא טרחו להקים אפליקציה. בקרב אלה שכן מוצעת חווית גלישה חלקית ביותר

"בהשוואה למרחב האופנה בארה"ב או אירופה למשל, המותגים בארץ עדיין לא מנגישים את מרכולתם במרחב האפליקציות", אומר תובל שומוט, מנכ"ל החברה שערכה את הבדיקה. לדבריו, "פחות מחצי מציעים אפליקציה, מה שאומר שהמותגים מפספסים פלח צרכני גדול".

על פי הממצאים, רוב מותגי האופנה הפופולריים, גם אלה הפועלים בצורה מוצלחת בעולמות ה-web, כלל לא טרחו להקים אפליקציה. יתרה מכך, מציינים עורכי הבדיקה, בקרב אלה שכן מציעים אפליקציה (24% מכלל החברות בארץ) מוצעת חווית גלישה חלקית ביותר. כך לדוגמא, רובן הגדול של החברות לא מאפשרות להגדיל ולהקטין את הפריט (zoom in-zoom out), מה שמאפשר לגולש יכולת מוגבלת לבחינת הפריט.

"מפתיע שזה המצב, דווקא בתחום האופנה יש ערך בלייצר חוויה מקבילה למגע בבד ובבגד. הגולשים מצפים לחוש את המוצר במרחב הדיגיטלי, והיעדר האפשרות להגדיל או להקטין את התמונה פוגעת בחוויה ובאמון המשתמש", מסבירה מיכל הראל, סמנכ"לית מחלקת שירותי ייעוץ בקליקטייל.

עוד באותו נושא

רפורמת הייבוא האישי: אלה ההמלצות להוזלת משלוחי קניות אונליין

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פרטיות, מיקום, רשתות חברתיות ומלאי

הבדיקה של קליקטייל, הפועלת ברמת גן ולה שלוחות גם בלונדון וסן פרנסיסקו, העלתה כי גם בהיבט של הפרטיות, המותגים בישראל רחוקים מהנהוג בעולם. "חלק גדול מהאפליקציות היו אגרסיביות בדרישותיהן לקבל מידע על מיקום הגולש, גם כאשר האפליקציה אינה בשימוש", טוענים עורכי הבדיקה, "ובמקרים בהם הגולש בוחר לשתף את המיקום שלו - הוא אינו מקבל את התמורה על כך".

עוד מוסיפים בחברה כי "אנחנו לומדים מאפליקציות בעולם, שגולש שחושף מיקום מתוגמל על כך באמצעות מתן מבצעים בהתאם למיקום שלו - בארץ זה עוד טרם נראה. בנוסף, באפליקציות רבות למשתמש לא ברור כיצד יש לחפש פריט משום שסרגלי הניווט מוסתרים".

עוד בולטים בהיעדרם באפליקציות הישראליות כפתורי השיתוף של רשתות חברתיות (SOCIAL MEDIA) - זאת בעוד שחברות מובילות בתחום האופנה בארה"ב מאפשרות למשתמש "לפרסם" את הביקור או הקנייה שלו ולהזמין חברים, ואף מתגמלות אותו במתן הנחה על הקנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הנתונים העגומים למדי, הבדיקה מצאה כי החברות הישראליות דווקא מצטיינות בתחום השילוח. "ניכר כי מותגי האופנה הישראלים, שאכן פועלים במרחב האפליקציות, מציעים הסברים ברורים על משלוח, החזרות וזמני אספקה", מציינים עורכי הבדיקה.

החדשות הפחות טובות הן שאותן אפליקציות לא מאפשרות להבין בצורה מהירה מה מהדגמים הנמכרים נותר במלאי ומה אזל. "יש לנו יכולת להשוות למגמות בעולם, וגם בעניין הזה הגישה היא לחסוך זמן עבור הצרכן. הגולש רוצה לדעת בכל זמן מתי הדגם שהוא מעוניין בו יהיה זמין לרכישה, ובמידת הצורך להוסיף אותו לרשימת המתנה, כך שהאפליקציה תודיע לו שהמוצר זמין לרכישה", מסכמת הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully