וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסעדה שלא תפשוט את הרגל תעלה את מחירי המנות ב-20%"

26.9.2017 / 16:12

ענף בקריסה? בעלי מסעדות ובתי מלון עורכים בימים אלה מפגשי חירום בעקבות החלטת בג"ץ להשית היטל על עובדים זרים המועסקים בתחום המסעדנות. "מדובר במאות אלפי שקלים - מסעדות יסגרו ומי שלא יאלץ לגלגל את העלייה במחירים לסועד"

ארוחת מזטים. ShutterStock
ארוחת מזטים/ShutterStock

סערה בענף המסעדנות והמלונאות בישראל. בעלי מסעדות ובתי המלון מתריעים מפני עליית מחירי המנות בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפני כשבועיים על השתת היטל עובדים זרים המועסקים במקום.

על פי ההחלטה, המעסיקים ישלמו היטל של 20% על כל עובד זר או מבקש מקלט בעלי רישיון שהייה זמני בישראל שעובד במקום. המעסיקים גם ידרשו לשלם את התשלום רטרואקטיבית, כלומר מספר שנים לאחור. המשמעות: מאות אלפי שקלים לכל מסעדה, תלוי בכמות העובדים הזרים המועסקים בה.

במפגשי חירום שעורכים המסעדנים בימים אלה, הם מביעים חשש לגבי היכולת של מסעדות רבות להמשיך ולהתקיים במצב זה. זאת משום שכמעט כל בעלי המסעדות לא דאגו לשים כסף בצד כדי לשלם רטרואקטיבית את המס המדובר.

"מסעדות וחברות כוח אדם עומדות במצב של חוסר ודאות מוחלט לגבי עתידן"

"אם מנה עלתה 40 שקלים, כעת המחיר יכול להגיע ל-50 שקלים. אין דרך אחרת פשוט. גובה העלייה תלוי בכמות העובדים המועסקים הזרים"

"אני מעריך שהעלייה לכיס של הצרכן תנוע בין 5%-20% למנה", אומר אלעד נתני, הבעלים של מסעדות טרנזיט האסייתית ופיאטו האיטלקית בפארק המדע ברחובות. "כלומר, אם מנה עלתה 40 שקלים, כעת המחיר יכול להגיע ל-50 שקלים. אין דרך אחרת פשוט. גובה העלייה תלוי בכמות העובדים המועסקים הזרים".

נתני הוסיף כי "המדינה פשוט מנחיתה עלינו עוד גזירה ועוד גזירה וזה לא יוכל להימשך. מדובר בעלות של כ-2,000 שקלים לעובד, ואם אכן ההיטל יושת רטרואקטיבית - זה מאות אלפי שקלים למסעדה, ומסעדות יפשטו רגל ויסגרו. מי שלא יסגור יאלץ להשית את העלייה במחירים על הסועד".

בכירי הענף עורכים בימים אלה, כאמור, מפגשי חירום במשרדי פירמת עוה"ד דורון טיקוצקי קנטור גוטמן ועמית גרוס בבני ברק, בהשתתפות בעלי מסעדות ושפים מובילים, בהם נציגי קבוצת לנדורה, קבוצת חיים כהן, קבוצת שרון כהן (שילה) והשף דניאל זך ועוד.

"מאז פסיקת בג"ץ, מסעדות וחברות כוח אדם רבות עומדות במצב של חוסר ודאות מוחלט לגבי עתידן", אומר עו"ד עמית גרוס שמייצג את המסעדנים. "אנו מתכוונים לנסות ולפנות בעניין זה לרשות המסים, בניסיון להגיע להבנה על גיבוש נוהל מסודר, אשר במסגרתו ייבחן כל מקרה לגופו ותינתן אפשרות להגיע להסדרים אשר יאפשרו לעסקים להמשיך ולהתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully