וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכי מכור למריחואנה? איסור על הפצת מזון לבע"ח המכיל קנאביס

שיווק מזונות לציפורי מחמד, המכילים גרעינים משפחת הצמח, היה נפוץ עד כה; אך לאחרונה אסר משרד החקלאות על הפצתו. מגדלי הציפורים: "המזון לא מזיק לבעלי החיים - להיפך"

מזון בעלי חיים תוכי תוכים קנאביס קנביס בע"ח צרכנות. זו ארץ ZOO,
המזון שמכיל זרעי המפ/זו ארץ ZOO

האם התוכי שלכם מכור למריחואנה? השאלה שעולה בימים אלה בקרב מגדלי ציפורי מחמד היא מדוע אסר משרד החקלאות על יבוא והפצה של מזון בעלי חיים, אשר מכיל זרעי קנאביס. תתפלאו, אבל עד היום שיווק של מזונות לציפורי מחמד, המכילים גרעיני "המפ", היה נפוץ - ורבים מהתוכים והכנרים שאתם מגדלים ניזונו בלא אחר מאשר זרעים ממשפחת הצמח הממסטל.

ההוראה של משרד החקלאות, שפורסמה לאחרונה, מתייחסת ליבואנים שיפסיקו מעתה הפצה של המוצרים המכילים גרעיני "המפ" של המותגיםBenelux, Deli Narure, Manitoba,Kiki pro וRibos. אבל האם צריכת הגרעינים מסוג זה יכולה להזיק לבעלי חיים? מתברר שההיפך הוא הנכון.

לדברי פלג פסטיג, מנכ"ל רשת החנויות היידרושופ, המפ ידוע בקרב תזונאים כמזון על שמומלץ לאכילה לא רק לבעלי חיים אלא גם לבני אדם. הזרעים הם גם מקור עשיר ביותר של שתי חומצות השומן החיוניות לגוף - חומצה לינולאית, הידועה גם כאומגה 6, וחומצה אלפא-לינולנית, המכונה גם אומגה 3.

פסטיג מוסיף כי המפ, שנקרא גם "קנבוס" או "קנאביס תעשייתי", מתייחס לסוג קנאביס שאינו פסיכו-אקטיבי ומכיל פחות מ-3% של THC (. קנאביס והמפ מגיעים מאותו צמח הקנאביס, אך נבדלים זה מזה גם בגנטיקה, בשימושים, בהרכב הכימי ובשיטות ההתרבות.

"אלא שבהודעה של משרד החקלאות נכתב כי 'במדינת ישראל, בשל פקודת הסמים המסוכנים, חל איסור לייבא ולסחור בכל משפחת צמחי הקנאביס, לרבות גרעיני המפ'", הוא ממשיך ומוסיף כי "בפקודת הסמים הוחרג שמן ההמפ, שעשוי מאותו הצמח בדיוק ולו סגולות בריאותיות דומות".

אוכל לתוכים עם קנאביס. זו ארץ ZOO,
המזון שמכיל זרעי המפ/זו ארץ ZOO

פוטנציאל גידול? אין סיכוי

פסטיג טוען כי פקודת הסמים לא עושה הפרדה בין זרעי ההמפ ושאר חלקי הצמח. "הפקודה מכלילה באופן אוטומטי את החומר תחת מטריית הסמים המסוכנים - אולם מדובר בהכללה שנובעת מבורות", הוא אומר, "בפועל, זרעי ההמפ לא מכילים שום רכיב פעיל שיש לו השפעה פסיכו-אקטיבית על המשתמש, בין אם מדובר באדם ובין אם בתוכי או שממית".

בשונה ממדינת ישראל, מציין פסטיג, למעלה מ-50 מדינות "הפנימו כי אין חשש להתרת גידול ושימוש בזרעים, בעוד שמקבלי ההחלטות אצלנו לא משכילים לראות את התועלת והיתרונות הבריאותיים שטמונים בהם".

בהודעה של משרד החקלאות הודגש כי "השימוש בגרעיני המפ למאכל בעלי חיים מסוגים שונים מותר על פי החקיקה האירופית, בארה"ב מותר יבוא של גרעיני המפ לצורך הזמנת בעלי חיים רק לאחר שעברו עיקור".

ואולי החשש של משרד החקלאות מבוסס על פוטנציאל הגידול שטמון בגרעינים? נשאלת השאלה האם ניתן בכלל לשתול או להנביט זרעים אלו ולהצמיח מהם צמחי קנאביס ממסטלים. התשובה, אומר פסטיג, היא כמובן שלילית.

"לא ניתן להנביט את גרעיני המפ מאחר שהם מעוקרים", הוא אומר, "אני ממליץ להניח את כל החששות בצד, ולהתרכז באיכות וביתרונות שגלומים בהם, ובכלל זה ערכם התזונתי הרב שנובע מאיזון נכון של אומגה 3 ואומגה 6 ושורה ארוכה של סגולות בריאותיות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully