וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפכו את התחביב לעסק: הישראלים שפתחו חנויות אונליין לדייג וכישוף

פתיחת עסק דורשת ניסיון וגיוס הון עצמי התחלתי, אך שיטת השיווק "דרופשיפינג" מאפשרת ליזמים לפתוח חנות אלקטרונית כמעט ללא השקעה. פייסבוק כבר זיהו את הפוטנציאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"Spirit nest" -האתר של לילך ותומר אבישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך הפך סטודנט שמתפרנס משליחויות פיצה לבעל עסק גלובלי למכירת מוצרים לחובבי דייג? כיצד הפכו מעצבת ומתכנת לבעלים של חנות בינלאומית למוצרי מיסטיקה וכישוף? המשותף להם הוא הרצון לפתוח עסק עצמאי - והשימוש בשיטת הדרופשיפינג (Dropshipping) שהולך וצובר תאוצה בישראל.

דרופשיפינג היא שיטה קמעונאית של e-commerce (סחר מקוון), שבה החנות אינה שומרת במלאי את המוצרים שהיא מוכרת. בעל העסק מתפעל חלון ראווה דיגיטלי, בעוד שהסחורה המוצגת מיוצרת, לעתים, אלפי קילומטרים ממקום מושבו. היעדר הצורך בניהול מלאי מאפשר לכל אדם שיש לו גישה למחשב, קצת תעוזה ומוטיבציה - להפוך ליזם.

"הבנתי שהדרך הכי טובה להתפרנס היא למכור מוצרים אונליין, ולהיעזר בכלים שיווקיים של הרשת החברתית. בגיל 26 פתחתי עסק, בלי שהיה לי הון עצמי ובלי שהייתי צריך לקנות סחורה. היום אני מתפרנס ממנו"

"נחשפתי לעולם השיווק באינטרנט כסטודנט, בזמן שעבדתי כשליח פיצה ורציתי לייצר הכנסה נוספת בעבודה מהבית", מספר שחר אשכנזי, בן 29 מבית השקמה. "התגלגלתי משיווק ביוטיוב, וברגע שהכרתי את מערכת הפרסום של פייסבוק - הבנתי שהדרך הכי טובה להתפרנס היא למכור מוצרים אונליין, ולהיעזר בכלים שיווקיים של הרשת החברתית. בגיל 26 פתחתי עסק, בלי שהיה לי הון עצמי ובלי שהייתי צריך לקנות סחורה. היום אני מתפרנס ממנו".

האתר של שחר מוכר ציוד דייג, קמפינג ופעילויות חוץ (OUTDOOR) נוספות. הוא מעסיק עובדים מכל העולם שעושים עבורו עבודות תכנות ושירות לקוחות. שיטת העבודה שלו פשוטה - הוא מוכר מוצרים באתר ללקוחות מארה"ב, קנדה, אוסטרליה ואירופה. את המוצרים הוא רוכש בעצמו מיצרנים ברחבי העולם, אבל מבלי שידו נוגעת בסחורה בשום שלב. אין לאתר בעלות או בלעדיות על הסחורה, הוא רק מאגד מוצרים שונים מיצרנים שונים תחת אותו גג.

לילך ותומר אבישר, מעצבת אופנה ומהנדס תוכנה, פתחו את חנות האונליין "Spirit nest" שמוכרת מוצרי מיסטיקה אחרי שהתנסו בעולם הסחר המסורתי. "יש לי מותג של צעיפים שהיינו עובדים איתו באופן מסורתי - עבדתי על קולקציה שנה מראש, השקעתי בדוגמאות, בסטוק, בצילומים מבלי לדעת איזה דגם יצליח. היינו תלויים בסוכני מכירות ובמקומות אחסון, עד שגילינו את העולם הדיגיטלי והסחר האלקטרוני שעשה הכל פשוט ורווחי יותר", מספרת לילך.

לדבריה, "היום, למרות שרוב הפריטים הם העיצובים שלי, אני לא חייבת לייצר סטוקים של דוגמאות שונות - ואני משקיעה ביצור בהתאם לביקוש של פריטים מסוימים לפי מה שהלקוח הזמין; או ביצור של דגם מסוים שאני יודעת שיש לו הצלחה באתרולא חייבת להחזיק מלאי גדול לכל המוצרים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לישראלים יש חוש יזמי, תעוזה ורצון לעבוד על פרויקט צד בשעות הערב". מור אלדאג, מנהלת לקוחות אי-קומרס בפייסבוק ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הסיפור של הדרופשיפינג הוא הסיפור של הסטראט-אפ ניישן"

"אני מעסיק אנשי שירות לקוחות מפיליפינים שמטפלים בלקוחות האתר, אני מעסיק שני מתכנתים מהודו ומפקיסטן והמשכורות שאני משלם לכל העובדים שלי בשנה מגיעה לרבע ממה שהייתי משלם לעובדים ישראלים בחודש"

באופן מפתיע (או שלא), שיטת המסחר הזו צומחת בקצב מסחרר דווקא בשוק הישראלי - צמיחה של 50% בכל שנה (לעומת 20% בעולם). הישראלים מנצלים את הפוטנציאל שגלום בשיווק באמצעות פייסבוק, ומצליחים להגיע לקהלי יעד הנכונים לעסקים שלהם בכל העולם.

"הסיפור של הדרופשיפינג הוא הסיפור של הסטראט-אפ ניישן", אומרת מור אלדאג, מנהלת לקוחות אי-קומרס בפייסבוק ישראל. "לישראלים יש חוש יזמי, תעוזה ורצון לעבוד על פרויקט צד בשעות הערב. הפלטפורמה מאפשרת לכל אחד ואחד, בלי קשר לדת, גזע ומין, לפתוח עסק שיפנה פוטנציאלית למיליונים בעולם".

קברניטי פייסבוק ישראל זיהו את המגמה בשוק, ואף ערכו לאחרונה כנס עבור בעלי החנויות, בהשתתפות החברה הצ'כית Oberlo - שנמכרה לאחרונה ל-Shopify, פלטפורמה שמשמשת הרבה ישראלים לבניית המותג ובניית האתר אונליין תמורת כמה עשרות דולרים בחודש.

הכנס עסק, בין היתר, באחת הסוגיות החשובות עבור הסוחרים - כיצד לשמור על מותג שלא מתבסס על עיצובים מקוריים מפני העתקות. "התחרות בתחום הזה היא קשה, ויש אנשים שיכולים להעתיק את האתר שלי ולפנות לאותם יצרנים שאני עובד איתם ולשווק את אותם מוצרים", מספר שחר. "אני חושב שהצלחת העסק לגמרי תלויה במקוריות של האדם שניגש אליו".

מעבר לכך, לדעתו, הפוטנציאל שגלום בשיטת המסחר הווירטואלית הוא אדיר. "העלויות של העסק הן מינימליות, וקהל היעד הוא אין סופי. אני לא צריך לשלם שכירות, או אחסנה או הובלה. אני מעסיק אנשי שירות לקוחות מפיליפינים שמטפלים בלקוחות האתר, אני מעסיק שני מתכנתים מהודו ומפקיסטן והמשכורות שאני משלם לכל העובדים שלי בשנה מגיעה לרבע ממה שהייתי משלם לעובדים ישראלים בחודש".

אולי כן תנסו את זה בבית

"פתחנו את העסק לפני שנתיים, אבל עברו עשרה חודשים עד שהתחלנו באמת למכור מוצרים. עד אז, היו רק ניסיונות וכישלונות חוזרים ונשנים. אבל ברגע שפיצחנו את קהל היעד שלנו, ואת האופן שבו אנחנו צריכים לשווק את עצמנו, עזבנו את העיסוקים הקודמים"

אז פוטנציאל יש - אבל צריך לקחת בחשבון שאף אחד לא הופך לאיש עסקים מצליח, גם בשיטת דרופשיפינג, ביום אחד. הפוטנציאל הגלום בה זמין לאנשים שרוצים ויכולים ללמוד את השיטה על בשרם. "כל סוחר דרופשיפינג צריך דבר ראשון ללמוד את הדבר הבסיסי בעסק - וזה לבנות את המותג שלו, אתר שיהיה ייחודי לו", מסביר אלעד ברינדט-שביט, סמנכ"ל לקוחות בפייסבוק ישראל.

לדבריו, "רוב הדרופשיפרים הם אנשים שבאים בלי שום ניסיון בשיווק ועושים את זה בצורה מעולה, כי הם לומדים מה עובד או לא עובד בשטח; איזו תמונה של מוצר מוכרת יותר מתוך ניסוי וטעייה; לומדים את לבחור את הספקים, איך לבחור את קהל היעד, איך לעבוד נכון עם אלגוריתמים שיווקיים; והם מצליחים בעקבות הניסיון".

"פתחנו את העסק לפני שנתיים, אבל עברו עשרה חודשים עד שהתחלנו באמת למכור מוצרים. עד אז, היו רק ניסיונות וכישלונות חוזרים ונשנים. אבל ברגע שפיצחנו את קהל היעד שלנו, ואת האופן שבו אנחנו צריכים לשווק את עצמנו, יכולנו לוותר על העיסוקים הקודמים", מספרת לילך, "כיום אנחנו מתפרנסים בעיקר מזה - אני אחראית על העיצובים של המוצרים, ותומר על שיווק באמצעות האלגוריתם של פייסבוק. מזל שיש לו רקע בתכנות כי זה לא עסק פשוט".

גם שחר למד את העסק מתוך ניסוי וטעייה, ורק כעבור שנה שכר שירותי מנטור עסקי מארה"ב, ונעזר בו באמצעות התכתבויות ושיחות סקייפ על מנת להזניק את העסק. נראה שכמו בכל סוג של מסחר, ההצלחה צפויה למי שבוחר להשקיע, ללמוד ולהתמקצע בתחומו. אולם בניגוד לעולם העסקים המסורתי, שבו כל התנסות בעסק הממשי גוררת הוצאות כבדות, הסיכונים וההפסדים לא גבוהים. אז אולי כדאי שדווקא כן תנסו את זה בבית - וייתכן שתצאו מרוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully