וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת השרשרת שמתחילה בכל פעם שאתם צופים ביוטיוב

4.10.2017 / 0:26

לעקוב אחריכם או לא? זה מה ששואלים את עצמם גופי ביטחון ומשרדי פרסום בכל פעם שאתם צופים בסרטון יוטיוב. ד"ר עמית דביר מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל ערך מחקר שבדק את כיצד נאסף המידע על הסרטים בהם צופים הגולשים ואיך נבנה הפרופיל שלהם מתוך הנתונים

צילום מסך

יוטיוב היא אחת הרשתות החברתיות החשובות והפופולריות ביותר. היא למעשה גם ארכיון סרטים מכל תחום שהוא וגם כלי יצירתי שבו מיליונים ברחבי העולם מתעדים ומעלים סרטונים. בכל פעם שאנחנו מקליקים על סרטון יוטיוב הוא מצטרף לפסיפס סרטונים המעיד על תחומי העניין שלנו. גם אם יוטיוב מגנה על הפרטיות שלנו הרי שהאקרים, גופים מסחריים וגופי מודיעין מנסים לשים יד על המידע שאנחנו יוצרים בכל קליק על סרטון. למרות ההצפנה, עדיין ניתן לאסוף אינפורמציה לגבי מערכת ההפעלה, הדפדפן, פרוטוקול האפליקציה ואופן השימוש.

ד"ר עמית דביר, מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל ומרכז מדעי במרכז לטכנולוגיות סייבר, ערך מחקר בשיתוף עם ד"ר רן דובין ופרופסור עופר הדר מאוניברסיטת בן גוריון. המחקר בחן כיצד נאסף המידע על הסרטים בהם צופים הגולשים ואיך נבנה הפרופיל שלהם מתוך הנתונים. "הרעיון הוא להסתכל על תעבורת הסרטונים, ומתוך התעבורה אני מסוגל להבין שאתה צופה בסרט מצוין. כשיודעים מה אתה רואה אפשר להבין מה הפרופיל שלך ולהחליט אם להמשיך לעקוב אחריך או לא לעקוב אחריך", אומר ד"ר דביר. "אני יודע באותו רגע לא רק שאתה צופה ביוטיוב אלא בסרט מסוים ביוטיוב, ומי שיכול להשתמש באינפורמציה הם כוחות הביטחון וחברות פרסום שיכולות לנתח פרסומות שאין להם גישה אליהן, כדי לדעת כמה הן מוצלחות".

השאלה הגדולה שעולה מהחשיפה הזאת היא איך אפשר לשמור על הפרטיות שלנו? " שאתה מודע לזה אתה יכול לנסות להשתמש בכלים אחרים שיצמצמו את היכולות של אותם גופים ליצור פרופיל". איך זה אפשרי? "אפשר להיכנס ליוטיוב ממקומות שונים", אומר ד"ר דביר, "להשתמש בטכניקות VPN ואולי לבוא בדרישה גם ליוטיוב ולדפדפנים השונים לעשות את השינויים באופן יותר תדיר ושיקשו על המעקב".

לקריאה נוספת:

מה גורם לנו לשתף ברשת מידע אישי למרות החשש מפגיעה בפרטיות?

חשופות בצריח: הלוחמות הישראליות בשדה הקרב העתידי

בני 70 ומעלה ונוהגים? הסכנות בכך ודרכי הפתרון

מדע כחול-לבן: גלו עד כמה אתם מכירים פיתוחים ומחקרים ישראליים

למחקרים נוספים של אוניברסיטת אריאל

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully