וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם קיבוצי חדש לעובדים בנתיבי ישראל

3.10.2017 / 14:53

ההסכם, שנחתם בתום מו"מ של 3 שנים, מסדיר את תנאי העסקתם של המהנדסים האזרחיים - תפקיד שבמגזר הציבורי מתקשים לאייש בשל פערי השכר מול הסקטור הפרטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתיבי ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכם קיבוצי חדש בנתיבי ישראל. בתום מו"מ שנערך למעלה משלוש שנים, חתמו היום (שלישי) חברת נתיבי ישראל ונציגות העובדים עם משרד האוצר על הסכם עבודה, אשר לראשונה מסדיר את תנאי העסקתם של בעלי תפקידים יחודיים בחברה. מדובר, בין השאר, במהנדסים האזרחיים - תפקיד שבמגזר הציבורי מתקשים לאייש ולשמר בשל פערי השכר מול הסקטור הפרטי.

כמו כן, שאר עובדי החברה יזכו למענק תגמול ומענקים נוספים, בהתאם לתוכנית עידוד מצוינות ועמידה ביעדי החברה. ההסכם מסדיר מענקים ותוספות שכר, וכן דואג להגדלת תקציב הרווחה ולפתיחת אופק קידום נוסף לעובדים שהגיעו לדרגות שיא. בנוסף תאמץ החברה את עלות תוספות השכר בהסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי ב-2016, כמו גם הצמדה אוטומטית להסכמי מסגרת נוספים שייחתמו במגזר הציבורי בתקופת ההסכם.

תוקפו של ההסכם עד סוף שנת 2020 והוא יחול על כ-320 עובדי החברה. בכך מצטרפת חברת נתיבי ישראל להסכם המסגרת במגזר הציבורי, כפי שנחתם ביולי 2016 בין יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לשר האוצר, משה כחלון. בהתאם לסעיף זה, הסכם המסגרת בעלות של 7.75% ייושם על כלל עובדי החברה, כאשר מחצית מתוספת השכר תחולק לעובדים כתוספת אחוזית; ויתרת התוספת תינתן כתוספת שקלית ובאופן דיפרנציאלי, על מנת לחזק את העובדים ברמות השכר הנמוכות.

יו"ר וועד העובדים בחברה, איריס פוקס, אמרה עם חתימת ההסכם כי "פעלנו לשיפור תנאי העובדים, מתוך תחושה גדולה של אחריות והבנה משותפת, הן של הוועד והן של ההנהלה, כי ההון האנושי בנתיבי ישראל הוא המשאב החשוב ביותר של החברה". מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הוסיף: "זהו יום מכונן לחברת נתיבי ישראל. מדובר בהסכם פורץ דרך, הוגן לעובדי החברה ומגלם בתוכו גם אחריות ציבורית".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ציין: "עובדי החברה ממלאים תפקיד חשוב בפיתוח תשתיות התחבורה של מדינת ישראל, וראויים לתגמול הולם. ההסכם החדש מחזק את מעמד העובדים תוך שיפור משמעותי בשכרם ובתנאי העסקתם". יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הוסיף: "אני מברך את עובדי נתיבי ישראל על ההסכם המצוין ועל הצטרפותם לציבור הרחב הנהנה מתנאי הסכם המסגרת במגזר הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully