וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהכביש יטעין את האוטו: המעבדה שתשנה את התשתיות בישראל

23.10.2017 / 9:44

שיכון ובינוי, סולל בונה, וחברת Enel זכו לאחרונה במכרז רשות החדשנות להקמת מעבדת חדשנות בתחומי התשתיות החכמות. מעבדת INFRALAB תשמש כחממת פיתוח ושדה ניסויים לסטארטאפים העוסקים בחיבור בין התשתית הפיסית והעולם הדיגיטלי בתחומי האנרגיה והתחבורה

ShutterStock

אומת הסטראט אפ זה לא רק סייבר, רשתות חברתיות ואפליקציות אלא גם עיסוק בהבאת העולם הדיגיטלי לתחום התשתיות. איך עושים זאת? בעזרת יוזמות שונות דוגמת הקמת מעבדה ייחודית שבה טכנולוגיה חדשה משולבת בתעשייה מסורתית יותר דוגמת תעשיית הבניין והתשתיות. שיכון ובינוי, החברה המובילה היום בישראל בתחומי התשתיות, הנדל"ן והאנרגיה המתחדשת, יחד עם חברת Enel, חברת האנרגיה הגדולה באירופה והמובילה העולמית בייצור אנרגיה ירוקה, יפעילו יחדיו את מעבדת INFRALAB לתקופה של שלוש שנים, במהלכן תשתתף הרשות במימון הקמת תשתית טכנולוגית לטובת היזמים בסכום של עד ארבעה מיליון שקלים. הסטארט-אפים שייקלטו במעבדה יקבלו מימון בשיעור השתתפות של 85% ועד מיליון שקל למימון הפרויקט.

המעבדה תתמקד בשלושה תחומים – פיתוח תשתיות העתיד, פיתוח אמצעים מתקדמים לייעול תהליך הבנייה ושילוב אמצעים דיגיטליים בתפעול ובתחזוקה של תשתיות פיסיות, ותעמיד תשתית טכנולוגיה וידע בתחומים הרלוונטיים שיהיו זמינים ליזמים במימון של רשות החדשנות.

אירחנו באולפן וואלה! NEWS את אורי בן-פורת, סמנכ"ל קיימות, חדשנות ושיווק בשיכון ובינוי וערן לוי, מנכ"ל Enel ישראל.

אורי בן-פורת: "אנחנו רואים שילוב של אנרגיה מתחדשת בכבישים, הטענת מכוניות באמצעות הכבישים, אמצעים להדמיה ושילוב של מציאות מדומה באתרי בנייה ועוד ועוד עד לאן הדמיון מגיע. INFRALAB עוסקת בשילוב שבין אנרגיה לבין תשתיות, רואים התחלות של זה כמו רחפנים או אספקה מיוחדת של חשמל. התשתית של Enel יחד עם שיכון ובינוי יודעים לדמות במעבדה תשתיות חשמל חכמות ויהיו בה אמצעים לרובוטיקה. בשנים הקרובות יוציאו בישראל עשרות מיליארדי שקלים לתשתיות ואם נצליח להביא את החדשות וליצור תשתית יותר יעילה וטובה אז עשינו את שלנו. זה נותן לנו הזדמנות כמדינה להשתמש בפיתוחים של המעבדה וגם לייצא אותם החוצה".

ערן לוי: "מצאנו נקודות השקה רלוונטיות עבור התחום שנקרא תשתיות חכמות, שהיא חלק ממגמה עולמית. חלק מהטכנולוגיות שאנחנו מסתכלים עליהן הן הדמיה מלאכותית או הדפסה בתלת-ממד. דמיינו שבמקום לסלול כביש חדש אפשר לשפר ולשדרג כביש קיים באמצעים טכנולוגיים חדשניים".

וואלה! NEWS בשיתוף שיכון ובינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully