וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים להגיע למשרד: כך תנהלו עסק ביעילות בשלט רחוק

מני מילשטיין

23.10.2017 / 8:28

ההתפתחת הטכנולוגית בשנים האחרונות מאפשרת למנהלי חברות לחסוך זמן, להיפטר ממטלות "אפורות" ולהתמקד בצמיחה. כך תצליחו לנהל בלי לשקוע במטלות היומיום - מדריך

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
משרד/ShutterStock

הדוח השנתי של רשות החדשנות שפורסם באחרונה מעיד על ההצלחה הגדולה של ההיי טק הישראלי בשנה האחרונה. בין האקזיטים הבולטים שנרשמו השנה נמנות חברות דוגמת מובילאיי שנמכרה לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר, חברת הביוטק נוירודרם שנמכרה למיצובישי תמורת 1.1 מיליארד דולר וחברת המשחקים פלאריום שנמכרה תמורת חצי מיליארד דולר. נתוני שנת 2016-2017, כפי שמשתקפים בדוח, אפוא, אינם משאירים מקום לספק – החברות הטכנולוגיות בישראל נמצאות במקום בטוח ומובילות בהרבה פרמטרים.

המספרים והסטטיסטיקות מחוברים היטב למציאות. חלק גדול מההצלחה הנו תוצר של סטנדרט עבודה גבוה וייעול תהליכים עסקיים. אבל ההיי טק אינו לבדו. אחד הדברים הבולטים הנראים בעוד ועוד בקרב ארגונים ועסקים ישראליים הוא אימוץ גישת עבודה הוליסטית שחוסכת זמן יקר והרבה כסף, וששמה פוקוס מרכזי על הסוגיות האסטרטגיות בבית העסק. הגישה מותירה בצד את המטלות "האפורות" ומאפשרת לפתור אותן בצורה אוטומטית מרחוק, ובכך מאפשרת למנהלים לעסוק בצמיחה והתרחבות.

אין ספק כי העידן המודרני וההתפתחות הטכנולוגית של העשור האחרון, הם אלה שיצרו הזדמנויות מעולות למנהלים, בעלי עסקים, יזמים וסטרטאפיסטים. עידן זה פתח את האפשרות לניהול הארגון ללא הצורך להיות נוכחים פיזית במקום. לפניכם 6 פעולות שתוכלו לעשות מרחוק כדי לחסוך לעצמכם זמן וכסף, בצורה שלא תפריע לצמיחה של העסק אלה תהייה זרז לגדילה.

קיום ישיבות גם ללא נוכחות פיזית במשרד

ודאו כי כלל העובדים בארגון תופשים את הישיבות הווירטואליות הללו בצורה המקצועית והרצינית ביותר

אחד האתגרים הגדולים של העידן החדש, עידן שבו כולם מתרוצצים ללא הפסקה, הוא הניסיון לארגן פגישות רבות משתתפים במשרדי החברה. פעמים רבות האתגר הזה מתברר כלא אפשרי. לא משנה אם אתם מנהלים עסק קטן, ארגון חברתי או אפילו סטרטאפ טכנולוגי קטן.

מה ניתן לעשות? לנהל ישיבות מרחוק – כל אחד משתתף בישיבה מהמקום שבו הוא נמצא, בעזרת אפליקציות ותוכנות שונות לניהול שיחות ועידה בווידאו ובקול. פעולה זו קלה, פשוטה, מהירה ואף יוצרת סיטואציה ארגונית בה אף אחד (כמעט) לא יכול להתחמק.

קיום ישיבה מרחוק אפשרי מבחינה טכנית אם כך אך יש לזכור כי כל הפונקציות הארגוניות צריכות לזכור את תפקידן. מכתיבת פרוטוקול, ניהול לו"ז הישיבות, עדכון הממצאים, שליחת סיכום והפקת תוצרים ממשיים מהישיבה. לא פחות חשוב – ודאו כי כלל העובדים בארגון תופשים את הישיבות הווירטואליות הללו בצורה המקצועית והרצינית ביותר.

עוד באותו נושא

באמצע החיים: איך קורה שבגיל 45 היי טקיסט כבר נזרק מהשוק?

לכתבה המלאה

תקשורת רציפה עם ספקים

רוב העסקים והסטרטאפים בנויים על חומרים ויזואליים, הסברתיים ושיווקיים. ניהול עסק, בעיקר עסק חדש, כרוך בהתנהלות שוטפת מול ספקים שונים שאמונים על הפן החומרי-וויזואלי. עם השנים, אותם ספקים (בהם למשל בתי דפוס) השתכללו מאוד, וכיום אפשר לסגור את כל נושא ההזמנה ואופי העבודה דרך המייל, או דרך מערכת מקוונת בלי להגיע למקום ואפילו בלי לקיים שיחת טלפון אחת (בייחוד אם זהו בית דפוס שכבר מכיר אתכם).

גם בעניין האיסוף החומרים, אין צורך להגיע פיזית לסניף וניתן לפתור זאת בשלט רחוק. משלוח מהיר דרך אחת מאפליקציות הניוד והחומר יהיה על מפתן דלתכם תוך זמן קצר. הטיפ החשוב בנושא הזה הוא ליצור מערכת ארוכת טווח מבוססת על אמון. תתפלאו לגלות איך קשר טוב עם הספקים, בין אם השליחויות ובטח ובטח בתי הדפוס יתרמו להצלחת העסק שלכם.

גביית כספים אוטומטית

אם תשאלו כל בעל עסק, הוא יגיד לכם שניהול פיננסי וגביית כספים היא אחת המשימות המטרידות ביותר מבחינתו. יחד עם זאת, קיימות מערכות טכנולוגיות פשוטות שמקלות על בעל העסק ומאפשרות לו לנהל זאת בשלט רחוק - מבלי להגיע פיזית ללקוח, בלי לקיים שיחת טלפון אפילו. ניתן כיום לנהל את כל האופרציה הפיננסית בצורה אוטומטית ומרחוק. מעבר לחשיבות של בחירת המערכת הנכונה, מנהלים צריכים לזכור כי מעקב קבוע אחריה הנו הכרח. גם הזנת הנתונים והטמעת המערכת בכל מחלקות החברה הכרחיים. מנהל טוב אף ידאג להדרכה של הצוות הייעודי לכך בארגון. זכרו כי לב ליבו של העסק טמון במכלול הפיננסי הזה, ועל כן האחריות הגדולה ביותר היא לדאוג לתקינותו בכל העת.

מחשוב ענן. ShutterStock
גישה לעסק מכל מקום - מחשוב ענן/ShutterStock

ניהול וגיבוי מידע בענן

לצד הנתונים הפיננסיים, הנכס שנחשב לגדול ביותר בכל חברה או סטרטאפ כמעט הוא המידע שנצבר בה לאורך השנים. בין אם מדובר במידע על לקוחות, במסמכים פנימיים, בפרטי פרויקטים, בפרטים של העובדים או בכל דבר אחר, זהו מידע שהערך שלו בעל חשיבות גדולה. כדי למנוע מצב של אובדן המידע הזה, וכדי להבטיח שלכל אדם בחברה תהיה גישה אליו מכל מקום שירצה (שזה אולי הדבר החשוב ביותר), ארגונים מעלים את הכול לענן -כך אפשר לנהל את החברה כולה מרחוק. אם טרם עשיתם מעבר זה לענן, עליכם להפנים כי פעולה זו תאפשר לכם לגשת לעסק מכל מקום ובכל מקום. מעבר לייעול הנגישות שלכם, המנהלים, לדאטה, אתם יוצרים מרחב נגיש גם לעובדים ואף זמינים לתת מענה ללקוחות במהירות שיא.

שיווק מהעסק מרחוק

אחת הפעולות הנחוצות לכל בית עסק או ארגון הוא השיווק. ודווקא בעניין הזה - מגוון האפשרויות גדול מלהרחיב. אין ספק כי היכולות השיווקיות הטמונות ברשתות חברתיות, מייעלות כלכלית את כל התהליך. זכרו, יש לכם מגוון רחב של טקטיקות שיווקיות שאינן מצריכות פרסום מסורתי או פרסום פיזי בבית העסק. ברשת האינטרנט ניתן לקיים פעילות שיווקית מרחוק, למדוד, לנתח תוצאות ולהתאים את המסרים בדיוק לקהל הנכון. בשונה מפרסום אופליין, פרסום אונליין מכל מקום מגיע לקהל שהגדרתם. כדי להצליח בפעולות השיווק המגמה העכשווית מדברת על פרסום באמצעות תוכן ממוקד לצרכן. כזה שמושך את העיניים ויוצר עניין סביב המותג שלכם. וכזה, אתם יכולים לעשות מכל מקום שתהיו.

מתן מענה ללקוחות

ניתן לתת מענה מהיר ומדויק מכל מקום, בין אם באמצעות מערכות מתוחכמות ובין אם בעזרת מכתב פשוט במייל

חסם מרכזי שמפיל עסקים רבים הוא המענה לקהל הלקוחות. כמנהלים עליכם להיות ערים לכל הפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים - לפידבקים החיוביים אבל יותר חשוב לאלה השליליים. ביקורת בונה תאפשר לכם למצוא את החולשה שלכם, לתקן ולשפר.

בעבר, מענה היה ניתן אך ורק בסניפים של החברות, פיזית בבית העסק. כיום, ניתן לתת מענה מהיר ומדויק מכל מקום, בין אם באמצעות מערכות מתוחכמות ובין אם בעזרת מכתב פשוט במייל. ודאו שהלקוחות מקבלים תגובה לכל עניין. אם אתם מחזיקים בפרופילים עסקיים ברשתות החברתיות, דאגו להיות מחוברים לאפליקציות לניהול תגובות לגולשים, הדריכו את הצוות כיצד לעשות זאת נכון והיו מכווני שירות בכל הפלטפורמות האפשריות.

הכותב הוא מנכ"ל iCount – המתמחה בניהול עסקים וחברות בענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully