וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בית הספר: כמה יעלו לכם השנה החוגים לילדים?

22.10.2017 / 13:47

שחייה, חתירה, אקרובטיקה ועוד. מבחר החוגים העומדים בפני הילדים וההורים רחב וטווח המחירים רחב גם הוא. אז מה עדיף חוג פרטי או במתנ"ס, ומי אחראי לדאוג לביטוח? בדיקה

מערכת וואלה!

(בווידאו: אירה אימרגליק על כל מה שצריך לדעת כששולחים את הילד לחוגים)

"אחרי החגים" היא התקופה שבה ההורים, במיוחד לילדים בגיל היסודי והגיל הרך, מקבלים החלטות סופיות לגבי החוגים שבהם יבקרו הילדים במהלך השנה. החלטה זו מלווה לא פעם בחששות מפני חוסר ההתמדה בגילאים אלה, מה גם שלרוב ההרשמה כרוכה בעלות של מאות שקלים לחודש ולעתים בהתחייבות. אז כמה יעלו לכם החוגים השנה ולמה כדאי לשים לב כשבוחרים חוגים מבחינה בטיחותית?

כמו בכל דבר הקשור לחינוך, גם בחוגי הילדים עומדות בפני ההורים שתי אפשרויות - החוגים העירוניים והחוגים הפרטיים. לרוב החוגים במתנ"ס ליד הבית הם הפתרון הזול יותר והנוח עבור ההורים, אולם כשתחומי העניין של הילד או השאיפות של ההורים הם ייחודיים, סביר להניח שעל המשפחה לפנות למסגרת פרטית, שעשויה לעתים להיות יקרה יותר.

חוג חתירה. ניר קידר,
חוג חתירה/ניר קידר

עלות החוגים העירוניים נעה בין 120 ל-240 שקל לחודש לפעילות של פעם בשבוע. המחיר משתנה בהתאם לסוג הפעילות ולמיקומה. כך למשל, על חוג בייסבול אמריקאי מטעם החברה למתנ"סים בכרמיאל תשלמו 120 שקל לחודש, אולם על חוג הישרדות בפתח תקווה מטעם אותה החברה למתנ"סים תשלמו 190 שקל לחודש. החברה העירונית לתרבות ספורט ונופש ברחובות מציעה חוג פיסול קרמי ב-160 שקל לחודש, וחוג מיניאטורות לילדים ב-180 שקל לחודש עבור פעם בשבוע.

בחוגים הפרטיים המחירים היקרים ביותר הם חוגי מים ופעילויות ספורט מיוחדות. כך למשל, חוגי שחייה לגיל הרך של חברת "עולם המים", עולים 280 שקל לחודש, כשמדובר בפעילות של פעם בשבוע. גם בחוג השחייה של ג'סי קולטון במושב בני ציון תשלמו מחיר זהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוג אקרובטיקה אווירית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על החלקה אומנותית בהיכל הקרח חולון תשלמו 400 שקל לחודש לפעילות של פעמיים בשבוע. עבור חוג אקרובטיקה של איירטריקס, בית ספר לקרקס בתל אביב ורעות תשלמו 240 שקל לחודש לפעם בשבוע. על חוגי שייט וחתירה במרכז דניאל לחתירה בתל אביב תשלמו 250 שקל לפעם בשבוע למתחילים, אולם ככל שהילד מתקדם התשלום עולה – 340 שקל לשני מפגשים בשבוע. חוג צפרות של החברה להגנת הטבע, גם הוא תענוג לא זול. ההרשמה לחוג היא בהתחייבות עד סוף השנה והתשלום החודשי עומד על 400 שקל.

אם למשפחה יש מנוי בקאנטרי קרוב לבית, כדאי לבדוק האם המקום מציע חוגים מוזלים לילדים המנויים. כך למשל, מנוי לילד שאחד מהוריו מנוי בקאנטרי גבעתיים יעלה 150 שקל לחודש עבור שלושה חוגי ליבה לבחירתו. הקאנטרי מציע חוגים כמו אתגר הנינג'ה, קיקבוקס, זומבה, אלקטרוניקה, טניס שולחן, תיאטרון, תנועה ומוזיקה לגיל הרך ועוד.

חוג צפרות. החברה להגנת הטבע,
חוג צפרות של החברה להגנת הטבע/החברה להגנת הטבע

לידיעת הורים שמבקשים לחשוף את הילד לחוגים שונים ללא התחייבות כספית, במתחם ה"אושילנד" בכפ"ס, מוצעת תכנית חוגים שנתית המועברת על ידי מומחים בתחומי קרקס, יצירת מיניאטורות, גרפיטי ואיור וחוג בישול.

כמו כן, כדאי לשים לב כי מסגרות אחר הצהריים כגון צהרונים פרטיים או עירוניים מקיימים חוגים שכלולים בתשלום החודשי. כדאי לברר לגבי החוגים עם מפעילי הצהרון ובהתאם לעניין והתמדה של הילד, לשקול רישום לפעילות בתשלום נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תשלמו כפול על ביטוח תאונות אישיות

ככל שהחוג מאתגר מבחינה גופנית, כך עולה הצורך מצד ההורים לוודא כי הילדים מתאמנים במקום בטוח וכי הם מכוסים מבחינה ביטוחית. "תמיד חשוב לדעת מי הגורם המארגן את החוג והאם מדובר במוסד מסודר. בנוסף יש לבדוק שהמרחב שבו מתקיים החוג בטוח ובטיחותי. יש לוודא שהמקום ערוך לטיפול במקרי חירום וכי מי מהמדריכים עברה הכשרה ורענון לטיפול במקרי חירום", מסביר עו"ד ערן יעקובוביץ, מומחה לדיני ביטוח ממשרד צבי יעקובוביץ - עו"ד ונוטריון.

יעקובוביץ מזכיר כי כל ילד הנמצא במסגרת חינוך חובה מבוטח בביטוח תאונות אישיות על ידי הרשות המקומית כשהביטוח תקף 24 שעות ביממה ולמשך 365 ימים בשנה וחל גם בעת שהותו של הילד בחוג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות תיקון לחוק שיזם ח"כ יואל רבזובוב - על מפעילי החוגים להסתפק בביטוח האישי הזה ולא לערוך ביטוח אישי נוסף למשתתפים בחוג, ככה שלא יהיה כפל תשלום לגבי ביטוח וזאת למרות שמותר ואפשר לקבל בביטוח תאונות אישיות כפל תגמול במקרה של פגיעה.

עלות הביטוח הזה היא 49 שקלים לשנה, ואין שום סיבה לשלם כפול אולם אם תנסו לבדוק עד כמה הוזלו החוגים בעקבות החוק תגלו שלא היתה כל הוזלה. אומנם הרכיב הביטוחי בתשלום החודשי על החוגים הוא שקלים בודדים לחודש, כדאי לבדוק עם מפעיל החוג האם הם נכללים במחיר השנה. קחו בחשבון שחוגים מסוימים בהם שיעור הפציעות גבוה היותר עלולים לדרוש ביטוח מורחב.

הביטוח מכסה נזקים תאונתיים בהתאם לרכיבים הקיימים בפוליסה שהם לרוב פיצוי חד פעמי בגין נכות לצמיתות, פיצוי בגין ימי היעדרות מבית הספר והוצאות רפואיות עד לתקרה כלשהיא. "יחד עם זאת, יש מפעילי חוגים שרוכשים ביטוח תאונות אישיות נוסף - מיוחד לחוג והוא בא בנוסף לביטוח תאונות תלמידים וחשוב לדעת שבמקרה של תאונה ניתן לקבל פיצוי משתי הפוליסות גם יחד ומפוליסות אחרות שנרכשו עבורם בסיטואציה כזו או אחרת", מסכם עו"ד יעקובוביץ'.

חוג שחייה. אורי סלע,
חוג שחייה של עולם המים/אורי סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully