וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: משקאות אלכוהוליים רעילים התגלו בפיצוציות

23.10.2017 / 15:47

בבדיקות שערך הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה התגלו בקבוקי אלכוהול המכילים מתנול בכמות החורגת במאות אחוזים מהכמות המותרת לשתייה. כך תזהו בקבוקי משקה מסוכנים

משקאות שהתגלה בהם עודף מתנול. משרד הכלכלה,
המשקאות בהם התגלה המתנול/משרד הכלכלה

בביקורת שערך לאחרונה מינהל התקינה של משרד הכלכלה והתעשייה בחנויות ופיצוחיות נמצאו משקאות כוהליים המכילות מתנול בכמויות החורגות מהכמות המותרת לשתייה. במשרד הכלכלה מזהירים כי משקאות אלה הם רעילים ומסכנים את בריאות הצורכים אותם עד כדי סכנת מוות.

הכמות החריגה של המתנול התגלתה בברנדי קרמלין גולד הנמכר בבקבוק מזכוכית של 0.2 ליטר הנושא סימון בר-קוד 7290010910694 ועל גבי התווית הקדמית רשום:BRANDY KREMLIN GOLD. במשקה זה נמצא מתנול בכמות הגדולה פי 365 מהמותר. החריגה התגלתה גם בספירט לשתייה שנמכר בבקבוק מזכוכית של 0.2 ליטר ללא סימון בר-קוד ועל גבי התווית הקדמית רשום: "FINE QUALITY SPIRT כהל עשוי מחיטה איכותית מובחרת, מיוצר בשיטה טכנולוגית חדשנית". על גבי התווית האחורית רשום: "מיוצר ע"י ברוקן בע"מ, רחוב האיזמל 4, א.ת. ב', נס ציונה, טל 03-9300490 www.baracodrinks.com". במשקה זה נמצאה כמות מתנול הגדולה פי 340 מהמותר.

משקאות שהתגלה בהם עודף מתנול. משרד הכלכלה,
המשקאות בהם התגלה המתנול/משרד הכלכלה

במשרד הכלכלה והתעשייה מזכירים כי ניתן לזהות משקאות כוהליים חשודים במידה ועל גבי האריזה אין שתי מדבקות- בחזית ובגב האריזה. התווית בחזית האריזה חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בעברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ"ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח. התווית בגב אריזתו של המשקה חייבת לכלול מידע מלא על יצרן או יבואן של המשקה בעברית; תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה; ערך קלורי וכן מידע הנוסף הקבוע בתקן. גם מחיר הנמוך מעבר לסביר עשוי להיות סימן לחשד.

הממונה על התקינה יעקב וכטל הדגיש כי מוכרי המשקאות הכוהליים חייבים להחזיק בעסק את המסמכים המעידים על מקור הספקת הסחורה לעסק ולהימנע מקליטת סחורה זולה שמקורה לא מזוהה. על-פי הדין אסורה מכירת משקאות חריפים למי שטרם מלאו לו 18 שנים. היצרנים של משקאות כוהליים חייבים להחזיק ברישיון היצרן בר תוקף מטעם משרד הבריאות. "אנו נגביר פעילות המפקחים ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד יצרנים ומפיצים שעוברים על החוק ומסכנים את בריאות הציבור. אנו נמשיך לפקח על שוק האלכוהול על מנת לאתר ולעצור את ייצורם ומכירתם של משקאות מסוכנים לבריאות. אנו קוראים לציבור הצרכנים לשים לב לאזהרות המתפרסמות בהתאם לצורך, ולאמץ את הכללים לאיתור אלכוהול שאינו מתאים לדרישות התקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully