וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית הסטלנים מחפשת עובדים: דרושים מתכנתים לטלגראס

24.10.2017 / 13:22

משכורת ופנסיה אולי לא תקבלו, אבל אם אתם תומכים בלגליזציה ובעלי ניסיון בסטארט אפ - מודעת הדרושים שפרסמה הפלטפורמה האנונימית לסחר לא חוקי בקנאביס כנראה בשבילכם. "מחפשים אנשים שרוצים להבדיל את עצמם מאלה שמדברים לאלה שעושים"

מעשנים גראס. ShutterStock
קנאביס/ShutterStock

בזמן שבמשטרה מנסים לפצח את הפלטפורמה האנונימית לסחר לא חוקי בקנאביס, הפכה אפליקציית "טלגראס" לעסק לכל דבר - שאפילו מגייס עובדים. הודעת דרושים שהתפרסמה השבוע באחד הערוצים של האפליקציה, נראית כמו הצעת עבודה לכל דבר.

"לצוות הטלגראס דרושים מתכנתים. מאז הקמת הטלגראס הקשבנו לפידבק שלכם ולקחנו הכול בתשומת לב רבה. בימים אלו אנחנו עובדים על שדרוג המערכת ומחפשים באופן אקטיבי מתכנתים שמוכניות לתרום מזמנם וממרצם".

בנוסף לדרישות התפקיד, שכוללות ניסיון עבודה רלוונטי עם DB (דאטה בייס), תשתיות ענן וממשק תכנות, שתואמות לדרישות של חברות סטארט אפ, הדרישה הבסיסית ביותר היא "אמונה במטרה". "אנחנו בטלגראס מחפשים אנשים שמאמינים בלגליזציה ורוצים להבדיל את עצמם מאלה שמדברים לאלה שעושים", נכתב.

למרות המודעה "המפתה", צריך לזכור שמדובר במוסד ללא מטרת רווח, שאכן יש לו מטרה אידיאולוגית ועובדים שמאמינים במטרה זו. ובאמת, "העובדים" של טלגראס לא מקבלים שכר, אלא תורמים מזמנם למערכת שמאמינה במטרת הלגליזציה. נוסף על 100 אלף החברים שמשתמשים בפלטפורמה, הערכה היא שטלגראס "מעסיקה" כיום כ-120 עובדים בתפקידים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת "הדרושים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טלגראס מגלגלת כ-60 מיליון שקל מדי חודש

"את נקודת האל חזור עברנו כבר לפני מספר חודשים. מדובר בעובדה מוגמרת - אפשר אולי לתת מכה קטנה בכנף לפעילות הענפה שמתבצעת שם, אך לא יותר מזה"

הפלטפורמה נוסדה על ידי עמוס סילבר, פעיל לגליזציה שיושב בארה"ב, כאחד הצ'אטים בפלטפורמה האנונימית "טלגרם". כיום, חצי שנה בלבד אחרי, פועלים תחתיו מנהלים שאחראים על תהליכי האבטחה - אימות זהות הסוחרים והלקוחות, במטרה למנוע הסתננות של שוטרים לתוך האפליקציה; מנהלי קבוצות שמתחלקות לפי אזור גאוגרפי ולפי נושאים כמו קבוצת המגדלים, קבוצת מכשירי ושיטות אידוי, סחר בציוד גידול, מיצוי, זרעים ועציצים ועוד; ואנשי תוכנה אשר עובדים על שדרוג הפלטפורמה.

אחד השדרוגים האחרונים שנכנסו ל"טלגראס" לאחרונה הוא ה"בוטים" - מענה אוטומטי רובוטי לשאלות של חברים בקבוצות השונות. מדובר במענה שמוכר כיום יותר בשירות לקוחות של חברות גדולות, כמו חברות סלולר, למשל.
מתוך 100 אלף חברים באפליקציה, כ-1,300 הם סוחרים שמבצעים כ-200 אלף עסקאות בחודש, בעלות ממוצעת של 300 שקל לכל עסקה. כלומר, כ-60 מיליון שקל מתגלגלים באפליקציה מדי חודש. למרות הפוטנציאל המסחרי, מנהלי ועובדי "טלגראס" לא נהנים מהרווחים באופן ישיר אלא מהיתרונות העקיפים שנוצרים בעת פעילותם בקבוצה.

פעילות האפליקציה מנוהלת היטב, ולעתים קשה לתפוס שמדובר בפעילות לא חוקית המתקיימת מתחת לרדאר של רשויות החוק. במשטרה פועלים במרץ על מנת לחשוף את משתמשי האפליקציה, אך נראה כי הטכנולוגיה מאפשרת לפלטפורמה לשגשג ולמשתמשיה להישאר אנונימיים.
"אני מציע למקבלי ההחלטות לעשות סיבוב פרסה ולהפסיק לנהל מלחמת חורמה עקרה בטלגראס", אומר יאיר רביב , יו"ר קאנה - העמותה הישראלית לקנאביס אחראי, "את נקודת האל חזור עברנו כבר לפני מספר חודשים. מדובר בעובדה מוגמרת - אפשר אולי לתת מכה קטנה בכנף לפעילות הענפה שמתבצעת שם, אך לא יותר מזה".

לדבריו, "מאות אם לא אלפי שעות עבודה משטרתיות מושקעות בניסיון לגשש באפלה ולחבל בהתנהלות האפליקציה, אך היקף העסקאות שרק הולך ועולה מביא אותנו למסקנה אחת מתבקשת - צריך להסתכל למציאות בעיניים ולקבל את אחת מההחלטות הבאות: או ליישם מדיניות של אי הפללה או לעשות לגליזציה בתחום. האפשרות השנייה גם תכניס לקופת המדינה מיליארדים של שקלים שבינתיים נותרים רק בכיסי הסוחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully