וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הריקול לביצים עם סלמונלה: אושר ייבוא ביצים עם פטור ממכס

26.10.2017 / 11:46

משרד החקלאות פתח את ייבוא הביצים לישראל, בהיקף של כ-13 מיליון ביצים, במטרה למנוע מחסור בשוק המקומי. מקור מרבית הביצים המיובאות הוא ספרד

ביצים שנמצאו נגועות בחומרי הדברה בבלגיה. רויטרס, רויטרס
ביצים/רויטרס, רויטרס

ימים ספורים לאחר הריקול הענק של עשרות אלפי ביצים הנגועות בחיידק הסלמונלה, הודיע היום (חמישי) משרד החקלאות כי פתח את ייבוא הביצים לישראל במכסות פטורות ממכס. המטרה המרכזית: למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי.

המכסה נפתחה בהתייעצות עם מועצת הלול, בהיקף של 12 מיליון ביצים למשווקי הביצים, ועוד כ-1.2 מיליון ביצים לתעשיית הביצים. במשרד החקלאות מציינים כי הסיבה הרשמית למחסור הנוכחי נעוצה ב"פער במחזורי הטלה". מקור מרבית הביצים המיובאות הוא ספרד, והייבוא נעשה בפיקוח מלא וקפדני של השירותים הווטרינריים ומשרד הבריאות.

ממשרד החקלאות נמסר כי "מדינת ישראל מייצרת לעצמה את הרוב המכריע של הביצים הנצרכות בישראל, בהיקף של כ-2 מיליארד ביצים בשנה, למעט מחסור מובנה קבוע בהיקף של כ-150 מיליון ביצים. המחסור נובע בשל תנודות עונתיות גם בהטלה וגם בביקוש וחידוש מחזורי הטלה. המחסור מושלם באמצעות ייבוא פטור ממכס".

נזכיר כי בתחילת השבוע משרדי החקלאות והבריאות עצרו מיידית שיווק ביצים מתחנת המיון "יש מעוף", בעקבות תוצאות בדיקות מעבדה חיוביות לסלמונלה בביצים בעקבות תחלואה בבני אדם. המשווק הונחה להוציא הודעה לציבור שלא לצרוך את הביצים המסומנות וז 98 תאריך אחרון לשימוש במקרר 7-11 וביצים המסומנות וק 67 תאריך אחרון לשימוש במקרר 14-11 ואין להחזירם לחנות אלא להשליכן לפח.

במשרד החקלאות הבהירו כי כמות הביצים החשודות כנגועות מהווה פחות מ-1% מסך הביצים המשווקות בארץ, אולם בפועל מדובר בכמות של בין 40-80 אלף ביצים נגועות. במידה שאכן מדובר בביצים שיצאו מתחנת המיון "יש מעוף" ולא בביצים מזויפות, מאחר שהתחנה ממיינת לא פחות מ-200 אלף ביצים ביום - הכמות בפועל היא של כ-400 אלף ביצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully