וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן מבקש לבטל המתנות שהעניק אליעזר פישמן לילדיו

אלה לוי וינרב

29.10.2017 / 19:46

לטענת עו"ד יוסי בנקל, הנכסים - 4 וילות בסביון בעשרות מיליוני שקלים - נרכשו ממקורותיו של איש העסקים פושט הרגל והועברו ללא תמורה לילדיו, זאת כדי להבריחם מנושיו

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעזר פישמן/ניב אהרונסון

הנאמן לנכסיו של איש העסקים פושט-הרגל, אליעזר פישמן, עו"ד יוסי בנקל, מבקש מבית המשפט לבטל את "המתנות" שהעניק פישמן לשלושת ילדיו: ארבע וילות בסביון. לטענת הנאמן, ארבעה נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים והרשומים על-שמות ילדיו ובני-זוגם, נרכשו ממקורותיו של פישמן והועברו ללא תמורה לילדיו במשך שנים - וזאת, לטענתו, על-מנת להבריחם מהנושים של פישמן.

למרות שחלק מהנכסים הועברו לילדים במתנה שנים ארוכות לפני פתיחת תיק פשיטת הרגל נגד אב המשפחה, לטענת הנאמן, בפועל מדובר בהברחת נכסים מתוכננת מראש. זאת, לדבריו, משום שפישמן ידע כי הוא פושט רגל לפני למעלה מעשור, אך משך את ההליכים המשפטיים נגדו, על-מנת לתת לעצמו מרווח נשימה להברחת הנכסים.

בקשת הנאמן עוסקת בבית ברחוב סמדר 5, הרשום על-שם הבת, רונית פישמן; בית ברחוב הר דפנה 28, הרשום על-שם הבת, ענת מניפז, ובעלה טל; בית ברחוב הגדרות 57, הרשום על-שם ענת וטל מניפז; ובית נוסף ברחוב הר דפנה 32, הרשום על-שם הבן, אייל פישמן.


הבקשה החדשה מצטרפת לבקשה קודמת שהגיש עו"ד בנקל, במסגרתה ביקש להורות על שיתוף בחובות ובנכסים בין אליעזר פישמן ורעייתו טובה. בין הנכסים הרשומים על-שם הרעיה - בית (חמישי) בסביון המשמש למגוריהם של פישמן ורעייתו.

עו"ד בנקל ציין כי הגיש את הבקשה בעניין הווילות שבבעלות ילדי פישמן, "בנסיבות קיצוניות, בהן, מחד, חייב שגלגל במהלך תקופה ארוכה חובות במיליארדי שקלים, ומאידך הוא יחד עם רעייתו וילדיו ממשיכים ונהנים מרכוש רב בניגוד מוחלט לחובות עתק שהוא חב לנושיו, בוודאי להכרזתו כפושט רגל".

לטענת עו"ד בנקל, "הרכוש שצברו (בני משפחת פישמן - א' ל"ו), בהיקפים עצומים, איננו מעשה ידיהם להתפאר, אלא פועל יוצא של הענקות שהעניק להם פישמן האב בימי שמש, ומשקדרו השמים והגיעה הסופה, רק הוא לבדו נושא בתוצאות קריסת קבוצת פישמן, ואילו הם פטורים מכל חבות ומוקנית להם הזכות להמשיך וליהנות אף כעת מחיי פאר (בענייננו - נכסי מקרקעין בסביון), מבלי שינקפו אצבע לשם פירעון חובות הקבוצה, שמכוח ערבויות שנתן להן פישמן הפכו לחובותיו".

עו"ד בנקל מוסיף וטוען כי נסיבות העברתם, ללא תמורה, של ארבעת הנכסים בסביון לילדי פישמן כבמשחק "כיסאות מוזיקליים", "מעידות על 'סידור מחדש' של נכסי המשפחה, מתוך מטרה אחת ויחידה - ל'הרחיקם' מפישמן עצמו בניסיון 'להצילם' מנושיו, כך שהם לא ישמשו לפירעון חובותיו העצומים ביום בו יקרסו עסקיו, לשם הבטחת ושמירת רווחתם של בני-המשפחה האחרים, שאינם החייב עצמו. כל זאת, כאשר אין חולק כי רעייתו של פישמן וילדיו צברו נכסים ועושר מעסקי האב, כאשר באורח פלא, חובות הפעילות העסקית של המשפחה גולגלו רק על כתפי פישמן, ואילו רעייתו וילדיו, טוענים כי הם שותפים אך לזכויות", כותב הנאמן, שמציין כי בעברת הזכויות התבצעה בשלבים ולאורך תקופה של כעשור וחצי, ונמשכה גם לאחר שפישמן ידע על מצבו הכלכלי הקשה.

פישמן: "תביעה שרלטנית"

פרקליטם של ילדי פישמן, עו"ד דוד לשם, מסר בתגובה: "מדובר בתביעה שרלטנית המביישת את כותבה. עו"ד בנקל הגיש את התביעה ביודעו היטב כי החוק מאפשר, בתנאים מסוימים, לבטל הענקות שנעשו עד 10 שנים לפני פתיחת הליך פשיטת הרגל, בעוד שבכל מועד מוקדם יותר, קובע החוק וקבעה הפסיקה כי "נכנסים אנו לתחום בו לא ניתן עוד לבטל הענקות כלל ועיקר, יהיו הנסיבות שיוכחו כאשר יהיו".

"עו"ד בנקל מודה בכך שכמעט כל הנכסים הועברו ונרשמו על שמם של ילדי פישמן 13-17 שנים לפני פתיחת הליך פשיטת הרגל. הוא גם מודה שחלקם כלל לא הועברו מפישמן - אלא שלדעתו פשוט ניתן להתעלם מהוראות החוק ומהפסיקה לכבודם של בני-משפחת פישמן.

"אנו נבקש מאורנשטיין, לסלק על הסף הליך מופרך זה, השם ללעג ולקלס את החוק ומהווה שימוש לרעה בסמכויות ובכוחות שהעניק ביהמ"ש לעו"ד בנקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully