וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת רשות המסים בצפון: יותר מחצי מיליון שקל הועלמו

31.10.2017 / 12:08

בביקורת רשות המסים בבעסקים בעכו ובסביבתה ובנצרת וסביבתה נמצאו הכנסות לא מדווחות בהיקף של מאות אלפי שקלים. במקביל נעצר תושב שועאפט בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

פורום ראיית חשבון. ShutterStock
לא רשמו את ההכנסות/ShutterStock

במבצע ביקורת רישום הכנסות שערכו אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים בעכו ויישובי הסביבה בדקו אנשי הרשות 220 בתי עסק במגוון תחומים. מהביקורות עלה כי כ-13% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

במקרה אחד הגיעו המבקרים לקבלן בניין שביצע עבודות באחד ממושבי האזור. מבדיקת מסמכים וניירת עסקית נמצא כי הקבלן לא רשם הכנסות של כ-138 אלף שקל שהתקבלו במסגרת בניית וילה. הקבלן הסביר: "אני רושם חשבוניות וקבלות כאשר אני פורע את הצ'קים". התיק הועבר למחלקת תביעות להמשך טיפול.

במרפאת שיניים בנהריה גילו המבקרים כי המנהל לא רשם העברות בנקאיות בסכום של כ-20 אלף שקל. המנהל טען: "אני עובד חדש, אין לי אינטרס להעלים שקל". בחנות לחומרי בניין בעכו מצאו המבקרים כי בעל החנות לא רשם שני צ'קים בסכום כולל של כ-8,000 שקל. בעל החנות הסביר: "שני הלקוחות נתנו לי צ'קים, מושכים סחורה ואז מתחשבנים". בביקורת ספרים שנערכה במינימרקט בעכו נמצאו שישה צ'קים בסכום של כ-8,100 שקל. העובד במקום טען: "אני עובד שכיר אצל אחי ויש לי כסף אז אני פורט לאנשים צ'קים". לעובד אין תיק ברשות והוא אינו מנהל ספרים. הוא נחקר והתיק הועבר להמשך טיפול.

בעסק המספק ברזל לבנייה באחד מהכפרים באזור נמצאו מספר צ'קים ומזומן בסכום כולל של 5,600 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. בעל המקום הסביר: "הלקוח עדיין חייב כסף, לכן לא רשמתי". אצל סוכן ביטוח בקריית מוצקין גילו המבקרים הכנסות לא רשומות של כ-8,600 שקל. הסוכן טען: "אני רושם לפני הגשת הדו"ח למע"מ". בגן ילדים בנהריה נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ-230 אלף שקל ומזומן שלא נרשם בסכום של כ-42 אלף שקל. בעלת המקום הסבירה: "לא היה לי פנאי לרשום". אצל עורכת דין מקריית ביאליק נמצאו שתי העברות בנקאיות בסכום של כ-6,000 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. עורכת הדין בתגובה: "פעם בחודש אני עוברת על ההעברות ומוציאה חשבוניות".

עוד באותו נושא

בלי בושה: נעצר חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסך 2 מיליון שקל

לכתבה המלאה

50 אלף שקל לא מדווחים בחנות צעצועים

בחנות לאביזרי חשמל בנצרת גילו המבקרים שמונה צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ-34 אלף שקל

מבצע ביקורת דומה נערך גם בנצרת ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה נצרת, נערכו 109 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 18% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בחנות צעצועים בנצרת אליה הגיעו מבקרי הרשות התגלה צרור של צ'קים בהיקף כולל של כ-50 אלף שקל. מבדיקת ספרי החשבונות של העסק עולה כי הצ'קים לא נרשמו. בעל החנות טען: "לא יודע למה לא רשמתי". בעל החנות נחקר והתיק הועבר למחלקת תביעות. בחנות לאביזרי חשמל בנצרת גילו המבקרים שמונה צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ-34 אלף שקל. בעל החנות הסביר: "לא הייתה לי כוונה לא לרשום, לקוח אחד מוגבל והשני ברח לי מהראש". גם בעל חנות זו נחקר והתיק הועבר למחלקת תביעות. בחנות ממתקים בריינה נבדקו על ידי המבקרים דוחות תשלומים שהתקבלו בכרטיסי אשראי ומהם עולה כי במקום לא נרשמו כ-10,000 שקל. בעל החנות טען: "אני צריך לבדוק". התיק הועבר לטיפול במשרד השומה.

בחנות תכשיטים בנצרת מצאו המבקרים מספר תכשיטים יחד עם מעטפות המפרטות את התשלום בגינם. מבדיקתן עולה כי בעל העסק לא רשם 10,000 שקל. בעל החנות בתגובה "עדיין לא סיפקתי את הסחורה". במסעדה בטמרה גילו המבקרים כי כ-1,000 שקל שנתקבלו באשראי ולא נרשמו בספרי החשבונות. בעל העסק הסביר "בסוף היום אני עושה השוואה ורושם את הכל". במספרה בנצרת בה נערכה ביקורת התגלה כי כ-500 שקל שנתקבלו בגין תספורת לא נרשמו. בעל העסק הסביר "אני קצת חולה היום, כנראה העובדת הניחה את הכסף בקופה ולא רשמה".

5.3 מיליון שקל בחשבוניות פיקטיביות

ההיקף הכולל של החשבוניות הפיקטיביות עומד על כ-5.3 מיליון שקל בעוד שהמס הנובע מהן הוא כ-900 אלף שקל

במקביל הורה בית משפט השלום בירושלים על מעצרו ושחרורו בערבות של בעל חברה להסעות בחשד כי קנה והדפיס חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים. החשוד נחקר על ידי מחלקת ביקורת חשבונות במשרד מע"מ ומכס ירושלים.

החשוד, תושב שועאפט, הוא הבעלים והמנהל של חברת "א.ע ברכה", העוסקת במתן שירותי הסעות לעובדים ובעבר עסקה במקביל גם בעבודות בנייה. על פי החשד, בין השנים 2017-2015 קנה והדפיס החשוד 78 חשבוניות מס מזויפות על שמם של 8 עוסקים וחברות שונים. ההיקף הכולל של החשבוניות הפיקטיביות עומד על כ-5.3 מיליון שקל בעוד שהמס הנובע מהן הוא כ-900 אלף שקל.

בחקירתו הודה החשודכי הדפיס עם אחרים 33 חשבוניות פיקטיביות על שם עוסקים שהכיר ודרש את מע"מ התשומות בגינן. כמו כן, הודה החשוד כי קנה 45 חשבוניות מזויפות של אחרים עליהן שילם בין 12% ל-14% מסכום החשבונית. בעדותו מסר החשוד את שמות מדפיסי החשבוניות ומוכרי החשבוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully