וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם יכולים: אלון גל מייעץ לממציא פטנטים כיצד לאתר משקיעים

אלון גל

3.11.2017 / 9:57

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: בכל סוף שבוע ייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים כל אחד מאיתנו. השבוע - מאזין עם רעיון מקורי שמחפש אנשי עסקים שישקיעו במיזם שלו

אלון גל. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

"אני מחפש משקיעים לפיתוח מסוים בתחום בטיחות הרכב, ניסיתי לפנות לאנשים בכל מיני דרכים אך לא הצלחתי למצוא משקיעים" כך סיפר מאזין לאלון גל בתוכניתו ב-103FM. "מדובר ברעיון טכנולוגי שאינו רשום בשום מקום כפטנט וניתן להתקינו בכל כלי רכב. חיפשתי ברשת דברים הדומים לו אך לא מצאתי, כיצד אוכל לגייס משקיעים?"

גל המליץ למאזין להגן על ההמצאה שלו. "אתה מדבר על פיתוח אלקטרוני שכעת עוד לא רשמת אותו כפטנט, הרשמה של פטנט הנה פעולה שדורשת זמן רב וכסף והיא חשובה מאד. אני ממליץ לך ראשית כל להגיש בקשה לרישום המאפשרת לך הגנה זמנית של שנה על ההמצאה שלך עד אשר תסיים את תהליך הרישום. כל עוד אינך מגיש בקשה אתה פוגע בפרזנטציה שלך מול המשקעים שלא יכולים לדעת בוודאות שהרעיון שלך הוא באמת שלך", אמר גל.

גל הציע למאזין הכוונה להמשך התהליך. "אתה בשלב מאד התחלתי בתהליך כיום ועליך לעשות את הצעד הראשון. בכדי לאתר משקיעים עליך לחשוב מיהו המשקיע הפוטנציאלי, אם מדובר על רכיב טכנולוגי, ייתכן שחברת-אם שיש לה רכיבים טכנולוגיים המותאמים לרכב תרצה לקחת חלק בפטנט שלך כי יש לה כבר את כל התשתית הרלוונטית. לחברות-אם שכאלו יכולה להיות התרשמות שהמוצר שלך יצליח מאד ולכן הן ירצו לקחת חלק בהצלחתו. פנה לחברת-אם הרלוונטית לענף שלך, שיש לה את הכלים לשווק את המוצר שלך ויכולות להרוויח ממנו".

גל שם והדגיש את חשיבות רישום הפטנט. "בכדי לגשת לחברה שכזו אתה חייב לרשום את המוצר שלך כפטנט. גם אם תחתים את החברה על הסכם סודיות במפגש עמה, ההסכם לא יספיק בכדי להגן עליך מגניבה, חברה רצינית לא תחתום על הסכם שכזה כיום. תבנה לחברה פרזנטציה והצג את המודל בו לא תבקש לעשות אקזיט, אלא תפנה אליה בבקשה לעזור לך כלכלית לממן את הפטנט שלך ולהיות חלק מהרווחים. כך לחברה יהיה האינטרס שהפטנט שלך גם יצליח. הגש את הבקשה מהר מאוד והכן מצגת מרשימה עבור המשקיעים שאותם אתה יכול לעניין".

עוד באותו נושא

בן 86 מתנדב 17 שנה ומחפש יורש: האזינו לשיחה עם אלון גל

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully