וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתלם? יצאנו לנסיעת מבחן בשירות השיתופי של מוניות "אובר"

2.11.2017 / 15:30

חברת הנסיעות הרחיבה את הפיילוט של שירות uberNIGHT גם לשעות היום, אז בדקנו מה ההבדל בין המחירים והזמינות של שירות הנסיעות השיתופי, שיכול כל נהג להצטרף אליו, לנסיעה במונית רגילה. בינתיים במשרד התחבורה טוענים כי השירות אינו חוקי בישראל. צפו

צילום:יוסי ציפקיס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: אירה אימרגליק מדווחת במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על שירות הנסיעות השיתופי של "אובר")

בצל האיומים של משרד התחבורה, הורחב הבוקר (חמישי) הפיילוט של השירות uberNIGHT - הסעות נוסעים באמצעות האפליקציה "אובר" ((Uber על ידי נהגים פרטיים - לשירות uberDAY (כלומר גם בשעות היום). החל מ-7:00 בבוקר יכולים היו לקוחות האפליקציה להזמין הסעות מנהגים פרטיים, במחיר ידוע מראש שאמור להיות זול יותר ממחירי המונית הרגילה.

החלטנו לבדוק כיצד עובד שירות הנסיעות השיתופי, עד כמה הוא משתלם ועד כמה הוא נוח לעומת המוניות הרגילות שזמינות כיום באפליקציה, ויצאנו לנסיעת מבחן. בשעה 09:00 בבוקר ניסינו להזמין נסיעה מרמת גן לתל אביב - וכבר נתקלנו באתגר. בעוד המחיר שהציעו לנו היה משתלם - 28.68 שקלים בלבד - זמן ההגעה של הנהג אלינו עמד על 13 דקות, לא ממש סביר בבוקר של יום עבודה.

את אותה הנסיעה ביצענו גם עם מונית "אובר" רגילה (כלומר לא שירות נסיעות שיתופי שיכול כל נהג להצטרף אליו) - הפעם המונית הגיעה תוך 3 דקות בלבד, אולם מחיר הנסיעה עמד על 43 שקלים, כולל דמי הזמנה של 4.80 שקלים ותשלום על מזוודה בסך 4.80 שקלים (תיק גב גדול שהעמסנו בבגאז').

"אין הרבה נסיעות ולא זה מכניס הרבה כסף"

"אני מובטל כעת ומחפש עבודה בתחום שלי, אבל בינתיים מנסה לכסות לפחות את ההוצאות שיש לי על החזקת הרכב", סיפר הנהג לוואלה! עסקים

הניסיון השני להזמין שירות uberDAY בתוך תל אביב לא היה פשוט גם הוא. לקח הרבה זמן לאתר נסיעה שתהיה במרחק נסיעה סביר מאיתנו. אחרי כמה ניסיונות והמתנה של כ-7 דקות באפליקציה, אותר נהג שנמצא במרחק של 5 דקות נסיעה מאיתנו במחיר של 27 שקלים. ההסעה הגיעה כמובטח כעבור 5 דקות. הנהג, מהנדס אלקטרוניקה שנמצא כעת בין עבודות, הגיע ברכב נקי ומרווח.

"אני מובטל כעת ומחפש עבודה בתחום שלי, אבל בינתיים מנסה לכסות לפחות את ההוצאות שיש לי על החזקת הרכב", סיפר הנהג לוואלה! עסקים, "אין הרבה נסיעות בינתיים וזה לא מכניס הרבה כסף. גם אסור לנו לעבור את הרף שדורש דיווח למס הכנסה". התשלום על הנסיעה התבצע באמצעות כרטיס אשראי דרך האפליקציה והחשבונית על סך 27 שקלים הגיעה למייל.

אז מה היה לנו? שירות שאמור להשלים הכנסה לנהגים הפרטיים ולהוזיל לנו הצרכנים את הנסיעה. את הנסיעה אכן הוזלנו עם השירות של uberDAY לעומת נסיעה במונית רגילה, אולם בזבנו זמן יקר על ניסיונות לאתר נהג זמין ועל המתנה לנהג שיגיע.

בחברת אובר ציינו כי "הרחבת הפיילוט uberDAY החלה היום. אנו צופים שהזמינות תהיה מוגבלת בהתחלה, שכן השירות חדש לנוסעים ולנהגים כאחד. אנו עובדים קשה להגדיל את קהילת הנהגים בכדי ליצור שירות זמין זול ונוח".

תזכורת:

אובר מרחיבה את פיילוט שירות שיתוף הנסיעות שלה גם לשעות היום

לכתבה המלאה
אובר. ShutterStock
אפליקציית אובר/ShutterStock

משרד התחבורה: שירותי שיתופי באובר - פעילות פלילית

כבר בחודש מאי האחרון הגיש משרד התחבורה כתב אישום נגד חברת אובר לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, בגין הסעת נוסעים בשכר, ללא רישיון מטעם משרד התחבורה, כמתחייב מהחוק

למרות שמדובר בשירות יחסית זמין, זול ונוח - לא בטוח שהפעילות בכלל חוקית בישראל. שר התחבורה, ישראל כץ, יצא הבוקר במתקפה חמורה נגד השירות וכינה אותו "ניסיון לקבוע פה דברים בדרך אלימה של הפרת חוק". למעשה, כבר בחודש מאי האחרון הגיש משרד התחבורה כתב אישום נגד חברת אובר לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, בגין הסעת נוסעים בשכר, ללא רישיון מטעם משרד התחבורה, כמתחייב מהחוק.

בנוסף, הוגש כתב אישום על הפעלת שירותי הסעות נוסעים בשכר בניגוד לדין נגד המנהל בפועל של חברת אובר ו-6 נהגים נוספים שביצעו ברכבם הסעות פרטיות בשכר. במסגרת החקירה, חוקרים של משרד התחבורה התחזו לנוסעים וביצעו נסיעות בכלי הרכב.

בכתב האישום נכתב כי "חברת אובר גייסה נהגי רכב פרטיים לצורך הפעלת שירות הסעות פרטיות, ללא רישיון הסעה, תוך שהיא גובה 25% מעלות כל נסיעה בכלי הרכב הפרטיים. הזמנת הנסיעות התבצעה באמצעות אפליקציה מיוחדת".

מחברת אובר נמסר בתגובה לכך כי "שירות uberDAY ו-NIGHT הם פיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה הקיימת כיום בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות בשוק הישראלי למטרת החזר הוצאות. שירותים אלו מציעים מענה תחבורתי זול, זמין ונוח.

"אובר מחויבת להורדת מחירי הנסיעה בישראל, ותשמח לייצר דיאלוג עם משרד התחבורה כדי לתת מענה לכל סוגיה שעולה, על מנת שגם ישראל תוכל לאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים והקדמה, כפי שקורה בשאר המדינות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully