וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלמת הכנסה: 4 דרכים להרוויח כסף באמצעות האינטרנט

עמרי מעברי

5.11.2017 / 8:11

המחשבה על הגדלת ההכנסה באמצעות שימוש ברשת קוסמת לרבים, אך כדאי לדעת שלרוב כרוכה הצלחה בתחום בהשקעה של זמן וכסף. אלו האפשרויות העומדות בפניכם בדרך לעצמאות הכלכלית. מדריך

אילוסטרציה. ShutterStock
אולי בסוף תוכלו לעבוד מתי שבא לכם/ShutterStock

כולנו היינו שמחים לדעת איך אפשר להרוויח יותר כסף - אפילו תוספת קטנה למאזן שלנו מבורכת. הבעיה היא שאם אנחנו לא יודעים מאיפה להתחיל אנחנו לא נתחיל. במאמר זה אספנו דרכים להגדלת ההכנסה החודשית שלכם באמצעות האינטרנט. דרכים אלה אולי יעזרו לכם אפילו להגיע לעצמאות כלכלית בעתיד.

לפני שנתחיל חשוב שתדעו – הדרך להגדלת הכנסה בדרך לעצמאות כלכלית תחייב אתכם בדרך כלל גם להשקיע כסף בהתחלה, בידיעה שאתם בונים את העסק שלכם. עם הזמן, כשתצברו יותר ידע ולקוחות, ההכנסות יגדלו על ההוצאות ומכאן השמיים הם הגבול - תוכלו לעבוד מהבית בשעות שאתם רוצים, לטוס לחו"ל ולהכניס כסף תוך כדי החופשה שלכם, לקנות את הדברים שתמיד רציתם והכי חשוב, להיות יותר רגועים מבחינה כלכלית.

לעצלנים – מילוי סקרים

ישנן מספר חברות בארץ שישמחו לשלוח לכם מיילים של סקרים בתמורה לתלושים. אתרים כמו Ipanel , Panel4all ודומיהם, ישלחו לכם מדי פעם מיילים עם סקרים אותם תמלאו (סקר קצר או ארוך) בתמורה לניקוד שלרוב קשור לאורך הסקר. לאחר שתגיעו למספר הנקודות הנדרשות, תוכלו להזמין לבית שלכם תלושי קניה בסכומים הנקובים לפי הניקוד. זוהי דרך קלה יחסית לחסוך בהוצאות משק הבית בתמורה לזמן לא רב מדי שלכם.

עוד באותו נושא

מחקר: 93% מהישראלים מבצעים קניות באינטרנט

לכתבה המלאה

תוכנית שותפים

החיסרון בתוכניות השותופים הוא שלא תמיד התשלום מתקבל מיידית ותצטרכו לצבור סכום מסוים כדי לבקש מהאתר שאתם עובדים איתו לפדות את התשלום

מדובר על כך שאתם תשווקו מוצרים של חברה מסוימת בתמורה לעמלות/אחוזים מהעסקה. ישנם לא מעט אתרים ישראלים ובינלאומיים המציעים תוכניות כאלו ואתם פשוט צריכים לאתר אותם. איך עושים זאת?

ראשית, בחרו נישה שאתם מבינים בה, כך יהיה לכם יותר קל לשווק אותה (תמיד טוב להחזיק בידע לגבי תחום מסוים, אם אין לכם, שבו ותלמדו). שנית, חפשו אתרים המתמחים בתחום – חיפוש בגוגל אחרי מילות המפתח הרלוונטיות (הנישה שבחרתם) יציג לכם את האתרים שעוסקים בתחום. אתם יכולים לפנות אליהם דרך קישור הצור קשר שלהם או לראות אם כבר יש להם עמוד ספציפי לתוכניות שותופים. אתרים בחו"ל מאד אוהבים תוכניות שותופים – אתרים כמו אתר Gearbest הסיני לגאדג'טים, איביי, אמזון, עליאקספרס וכו'.

השלב הבא הוא בניית האמצעים שלכם לשיווק המוצרים – לרוב מדובר בפתיחת דף פייסבוק לנישה הספציפית (שאתם תקראו לו איך שאתם רוצים) ואם אתם יכולים, פתחו גם אתר ייעודי. היתרון של הצטרפות לתוכנית כזו היא שלרוב לא מדובר בהשקעה כספית גדולה. הירשמות לתוכניות שותופים בד"כ לא עולות כסף ואתם תקבלו את האחוזים הנקובים מתוך העסקאות, לפי ההסכם שלכם מול האתר. יתרון נוסף הוא דריסת רגל ראשונה בעולם השיווק, מה שיכול עם הזמן להוביל אתכם למציאת דרכים אחרות להרוויח.

החיסרון בתוכניות השותופים הוא שלא תמיד התשלום מתקבל מיידית ותצטרכו לצבור סכום מסוים כדי לבקש מהאתר שאתם עובדים איתו לפדות את התשלום. בנוסף, לא מדובר פה על סכומים גבוהים, לרוב אחוזי העמלה שמשולמים לכם נעים בין 2% ל-10% מערך העסקה. מומלץ להצטרף לתוכניות השיתופים בעיקר כדי ללמוד את המקצוע.

עובד במחסני אתר הקניות JD.com בלאנגפאנג, סין, 11 בנובמבר 2015. רויטרס
ניתן לעבוד בשיטת דרופ שיפינג בה המוצר מוחזק בידי הספק. מחסן של עליבאבא בסין/רויטרס

הקמת אתר נישתי למוצרים

רוצים להיכנס לעולם של הגדולים? הקמת אתר תדרוש מכם השקעה של זמן, כסף (קניית דומיין ושרת אחסון תעלה לכם כ-200 שקל בשנה) והרבה למידה.

אתם יכולים לבחור אם להחזיק מלאי או לעבוד בשיטת הדרופ-שיפינג. דרופ-שיפינג (DROP-SHIPPING) היא שיטה מועדפת על ידי רבים כי היא לא מצריכה החזקת מלאי. מי שמבצע את השילוח זהו הספק/מחסן שאתם עובדים איתו. לדוגמא, תוכלו להזמין מעליבאבא 100 יחידות של מוצר מסוים ולשלוח אותן למחסן בסין. המחסן דואג לסחורה וכאשר מתבצעת הזמנה באתר שלכם אתם שולחים למחסן את פרטי הרכישה והוא שולח את המוצר ישירות ללקוח – הפן הלוגיסטי כלל אינו נוגע אליכם.

את הזמן והכסף שלכם תצטרכו להשקיע בתחילה בהקמת האתר. כיום ניתן להקים אתר בחינם עם מעט ידע, או בתשלום יחסית סמלי. אתרים כמו WIX ו/או WORDPRESS יאפשרו לכם לבחור מבין ערכות נושא שונות. לאחר בחירה של ערכת הנושא המתאימה לכם תוכלו להתחיל להכניס את התוכן שלכם לאתר. WORDPRESS היא מערכת מומלצת במיוחד בגלל שמדובר במערכת קוד פתוח, כלומר – אלפי מתכנתים יוצרים תוספים לומערכת ואתם יכולים להוריד אותם ולהשתמש בהם בחינם. בנוסף חברות שונות (לדוגמה POJO הישראלית) מספקות כלי מובנה לבניית אתרים - כך שגם אם אתם לא מתכנתים או עם ידע בבניית אתרים, יהיה לכם קל לבנות אתר.

פתרון נוסף ואיכותי הוא פתיחת חנות ב-SHOPIFY פתרון זה יספק לכם גם מערכת סליקה משלכם אך יש להתחשב בכך ש-SHOPIFY גובה גם עמלה על כל עסקה – קחו זאת בחשבון כשאתם מתמחרים את המוצרים שלכם.

אחרי שתבחרו שם לאתר שלכם ותרכשו דומיין, אתם יכולים להתחיל לשווק אותו. תוכלו לשווק אותו על ידי חיפוש קהל יעד ברשתות החברתיות, דרך חברים וכו' אך בשביל באמת לשווק את האתר ולפרסם את המוצרים שלכם, אתם חייבים ללמוד להשתמש בכלי הפרסום של גוגל ושל פייסבוק. כלי הפרסום של גוגל נקרא Google Adwords ובפייסבוק תצטרכו לפתוח חשבון עסקי. כלים אלו מאד יעילים וחזקים, גוגל ופייסבוק מחזיקות במאגר הנתונים הגדול בעולם ומאפשרות לכם למצוא את הלקוחות שלכם בפינצטה. מומלץ להשתמש במקביל בשירותי שתי החברות. חשוב לדעת שאם אתם משתמשים בכלי הפרסום של פייסבוק עליכם להטמיע פייסבוק פיקסל באתר שלכם. פעולה זו תסייע לכם ליצור קהלים ולמקד יותר את הפרסום שלכם.

מכירת המוצרים שלכם דרך פלטפורמות מובילות בחו"ל

במקרים נדירים מאד ניתן להרוויח כסף רב בזמן מאד קצר, רוב המוכרים עוברים מסלול ארוך עד להצלחה - ויש גם כאלה שמתרסקים

עוד שיטה פופולרית היא פרסום המוצרים שלכם באתרים כמו איביי או אמזון . היתרון הגדול של השיטה הזו הוא שאתם לא צריכים להקים אתר - באתרים אלה יש כבר מערכת סליקה מובנית, ופוטנציאל החשיפה שלכם ענק. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שכשאתם מצטרפים אליהם, אתם מצטרפים גם לאלפי אם לא מאות אלפי מוכרים אחרים ותצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להופיע בתוצאות החיפוש. אמזון לדוגמא מקדמת מוכרים שיש להם פידבקים טובים מלקוחות, אטרקטיביות מבחינת מחיר וכמות מכירות – עובדה זו הופכת את המלאכה לקשה מאד למוכרים מתחילים. בנוסף, אתרים אלה גובים עמלות יחסית גבוהות - איביי ואמזון גובות כ-10%-15% עמלה על כל מכירה. אם אתם משתמשים בפייפאל, שימו לב שגם חברה זו גובה עמלה של כ-3.5% ואתם חייבים לקחת את זה בחשבון לפני שאתם קובעים מחיר למוצר.

טיפ נוסף - פרסומים רבים מספרים על קורסים למסחר באיביי, אמזון או באתרים אחרים ומדווחים על אנשים שעושים מאות אלפי שקלים בזמן מאד קצר והם ילמדו אתכם לעשות את זה – תמורת אלפי שקלים. זה לא קורה. במקרים נדירים מאד ניתן להרוויח כסף רב בזמן מאד קצר, רוב המוכרים עוברים מסלול ארוך עד להצלחה - ויש גם כאלה שמתרסקים כי לא טורחים ללמוד דברים לעומק ולהשקיע.

הכותב הוא מנהל פרויקטים באתר זיפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully