וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון נוסף לטרפד את רפורמת סימון המזון: פנייה לשרת המשפטים

שני מוזס

5.11.2017 / 17:04

בסוף השבוע פרסם משרד הבריאות נוסח סופי של תקנות הרפורמה. שר הבריאות ליצמן הבטיח כי התקנות מיועדות להיכנס לפועל כבר במרץ 2018

ישיבת סיעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
שרת המשפטים, איילת שקד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

פנייה שהועברה לשרת המשפטים איילת שקד מנסה לחבל פעם נוספת ביציאתה של רפורמת סימון המזון לפועל. בפנייה, שהעביר יו"ר איגוד לשכות המסחר נטען כי התקנות "סותרות את הסכמי הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי", ומתעלמות מתהליכים לגיבוש סטנדרטים בינלאומיים.

בסוף השבוע הפיצו במשרד הבריאות נוסח סופי לתקנות סימון המזון שיוגש לוועדת הבריאות בחודשים הקרובים, לאחר שביום רביעי הכריז שר הבריאות יעקב ליצמן כי עבודת משרד המשפטים על התקנות הסתיימה. ליצמן הבטיח כי התקנות מיועדות להיכנס לפועל כבר במארס 2018. אמנם השלב הראשוני של ניסוח התקנות אושר, אך כעת הן יצטרכו לעבור אישור בוועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ אלי אללוף.

ד"ר עמי בן יהודה, מנכ"ל עמותת מהיום (הפורום הישראלי לאורח חיים בריא), בירך היום על פרסום התקנות "חרף הלחצים על המשרד", אך קורא לו "לעשות חשיבה מחודשת בעניין סימון גרפי של מספר כפיות הסוכר בכל מוצר במקום סימון מספרי בלבד, שלא יהיה ברור דיו, ודאי לא לילדים, כך שלא ישיג את ההרתעה הרצויה". בימים האחרונים עלו טענות כי ההחלטה לא לכלול איור גרפי היא התקפלות של משרד הבריאות, אולם במסמכים הרשמיים שפרסם משרד הבריאות מעולם לא פורסמה תקנה המחייבת זאת.

משרד הבריאות פרסם באפריל טיוטה ראשונה לציבור של המלצותיו לסימון מוצרי מזון, שעיקריהן לחייב את יצרני המזון בסימון בצבע אדום בחזית האריזה של מזון שיכיל כמויות גדולות של סוכר, נתרן או שומן רווי, לסמן מוצרים בריאים בצבע ירוק, ופירוט של מספר כפיות הסוכר בגב האריזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully