וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות למס על העסקת מבקשי מקלט: "סכנת חדלות פירעון לעסקים קטנים"

7.11.2017 / 13:16

התאחדות המלונות, איגוד המסעדנים וארגון חברות הניקיון פנו לעליון ולכנסת בבקשה לערוך דיון נוסף לגבי ההחלטה להחיל מס רטרואקטיבי של 20% על מעסיקי מבקשי מקלט מאריתריאה ודרום סודן. במכתב חריף למנהל רשות המסים טענו שמדובר בהתנהלות צינית

פתח תקווה, 15 בינואר 2017. ראובן קסטרו
מבקש מקלט/ראובן קסטרו

התאחדות המלונות, איגוד המסעדנים וארגון חברות הניקיון פנו בימים האחרונים לבית המשפט העליון ולוועדת הכספים של הכנסת, בבקשה לערוך דיון נוסף לגבי ההחלטה להחיל מס רטרואקטיבי בשיעור של 20% על מעסיקים של מבקשי מקלט מאריתריאה ודרום סודן.

במכתב חריף ששלחו למנהל רשות המסים, משה אשר, כינו את התנהלות הרשות "צינית" והתריעו מפני "סכנת חדלות פירעון ממשית" לעסקים קטנים בעקבות מהלך זה. לטענת המתנגדים, הרשות פועלת בחוסר תום לב מול בעלי עסקים אלה, שאלפים מהם עלולים להיסגר וכתוצאה מכך לגרום לפיטורים של אלפי עובדים.

באחרונה נקבע כי על מעסיקים לשלם היטל של 20% למדינה גם על מבקשי מקלט בעלי רישיון שהייה זמני, המוגדרים כשוהים מוגנים ומנועי הרחקה. אלא שבקרב המתנגדים להחלטה טוענים, כאמור, שגבייה רטרואקטיבית של ההיטל מהווה, למעשה, גזר דין מוות על עסקים קטנים ובינוניים - שגם כך נאנקים תחת עומס המסים והרגולציה.

זאת ועוד, על פי בעלי העסקים, מדובר בעלויות כבדות, מפתיעות ובלתי מתוכננות - שלא נלקחו בחשבון בתמחור של שירותיהם ומוצריהם של בעלי העסקים. לפיכך קיים חשש ודאי שמסעדנים, חברות ניקיון, בתי מלון ועסקים קטנים, בינוניים ואף גדולים יעמדו בפני סכנת קריסה.

"היטלי המס נעדרים כל יושר אופקי ואנכי ואינו שווה וצודק"

עוד נכתב כי "אנו סבורים כי התנהלותכם בסוגיה זו, של גביית היטל מס בשיהוי כה רב ובאופן רטרואקטיבי ואגרסיבי, נוגדת את כל עקרונות המס הטוב הראוי והאופטימלי"

לטענת המתנגדים, "המדינה במשך שנים עצמה עיניה ואף עודדה את בעלי העסקים לקלוט עובדים אלה על מנת שלא יסתובבו ברחובות, ידרדרו לפשע וישהו במרכזי הערים, אך כעת שינתה המדינה את מדיניות המס ביחס להעסקתם, והחלה דורשת מהמעסיקים לשלם היטל בגובה 20% בגין מבקשי המקלט המועסקים בענפי המסעדות המלונאות והניקיון".

לדבריהם, רשות המסים גיבשה מתווה הקלות לבעלי העסקים החייבים בהיטל - אך ללא הידברות עם ראשי הארגונים ובאופן חד צדדי. "קראנו בתדהמה ובאכזבה את הודעתכם בדבר גיבוש מתווה הקלות עבור בעלי חוב בגין העסקת מסתננים, וזאת בתזמון מחשיד - כ-3 ימים לפני הדיון בנושא בפני ועדת הכספים, בניסיון לשדר עסקים כרגיל, וחשוב לנו להעביר כי העסקים אינם כרגיל", נכתב במכתב.

עוד נכתב כי "אנו סבורים כי התנהלותכם בסוגיה זו, של גביית היטל מס בשיהוי כה רב ובאופן רטרואקטיבי ואגרסיבי, נוגדת את כל עקרונות המס הטוב הראוי והאופטימלי עליהם מושתת כל שיטתנו המשפטית והחשבונאית. רשות המסים מנצלת בציניות הגדרות יבשות, תוך שהיא פועלת לצערנו בחוסר תום לב".

המתנגדים הוסיפו כי "היטלי המס על מבקשי המקלט נעדרים כל יושר אופקי ואנכי ואינו שווה וצודק, נעדר כל ודאות וקביעות, אינו מתחשב בקהל העצום של הנישומים, בוודאי אינו יעיל ובסוף ימיט אסון על הרווחה הכלכלית המצרפית במשק ויעמיד גופים קטנים, בינוניים וגדולים בפני סכנת חדלות פירעון ממשית ומיידית, ובאחרית הימים יצאו המשק והמדינה נפסדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully