וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמינו מובילים - ונעקצו: כך תעברו דירה בלי הפסדים

תושבת תל אביב נאלצה להוסיף 1,150 שקל יותר מהסכום שסוכם עבור הובלה לבית החדש; בני זוג ממרכז הארץ שילמו 1,800 שקל עבור ניקיון, אך החברה נעלמה עם הכסף. שוק ההובלה והניקיון בישראל פרוץ, אבל יש דרכים להתמודד עם המצב. מדריך

מובילי רהיטים. ShutterStock
שוק ההובלות בארץ פרוץ/ShutterStock

מעבר דירה כרוך במגע עם נותני שירות רבים כמו חברות הובלה, אריזה וניקיון. המעבר הוא אירוע מורכב וקשה בפני עצמו, והוא הופך למתסכל אף יותר כאשר לעתים אנחנו נתקלים בחוסר הגינות ומקצועיות של נותני השירות. הניסיון מראה כי שוק ההובלות והניקיון בארץ הוא שוק פרוץ - וחשוב להקפיד על כמה כללי זהירות על מנת לא ליפול בפח.

מיכל, בת 34 מתל אביב, נשואה ואם לתינוקת, הזמינה לאחרונה שירותים של חברת אריזה במעבר דירה. "עברנו מדירת 3 חדשים לדירת 4 חדרים בתוך תל אביב והשירות שהייתי זקוקה לו זה לארוז, להוביל, לפרוק ולסדר את כל הפריטים בבית בבית החדש". על בסיס הפירוט הזה מיכל ביקשה לקבל מהחברה הצעת מחיר סופית. "לא רציתי שום הפתעות בסוף. בעלת החברה לא רצתה להתחייב תחילה על מחיר סופי, אולם אחרי שהתעקשתי נתנה לי הצעה של 6,500 שקל ובחוזה נכתב שהמחיר כולל טיפים למובילים ולאורזות ומע"מ".

לדברי מיכל, בניגוד למה שסוכם, ביום ההובלה התעקשו כל אנשי השירות לקבל טיפים במזומן, בעלת החברה דרשה תוספת תשלום על מנת לסיים את העבודה ובפועל מיכל נאלצה לשלם 1,150 שקל יותר מהסכום שסוכם איתה בחוזה.

המקרה של אילנה, בת 35 ממרכז הארץ, חמור אף יותר. חברת הניקיון שקיבלה אלפי שקלים עבור ניקיון הדירה החדשה נעלמה בלי לבצע את העבודה. "לפני כחודש עברתי לגור עם בעלי בדירה חדשה, ומכיוון שמדובר בדירה אחרי שיפוץ, הייתי צריכה להזמין חברת ניקיון כדי להכין אותה למעבר. אז מצאתי חברה באמצעות חיפוש פשוט באינטרנט, ראיתי שיש המלצות ודירוג של גולשים והזמנתי את שירותיה".

אילנה ובעלה פגשו את בעל החברה יום לפני המעבר ומסרו לו את הסכום המוסכם של 1,800 שקל, בהנחה שהעבודה תבוצע ולמחרת יוכלו להיכנס לדירה נקייה. כשהזוג הגיע לדירה ביום המעבר הם גילו שהדירה נותרה בדיוק באותו המצב. "ניסינו להתקשר למספר הטלפון של בעל החברה והמספר היה מנותק - בעל החברה נעלם עם הכסף".

המקרים של אילנה ומיכל מהווים דוגמאות לאופי הבעייתי של תחום השירות ולצורך של הצרכנים לנוהג בחוכמה במגע עם גופים כמו חברות הובלה או חברות ניקיון.

עוד בעסקים

חודש הקניות: כל מה שצריך לדעת כדי לרכוש דברים בזול ובבטיחות

לכתבה המלאה
שיפוץ שיפוצים עיצוב הבית נדלן נדל"ן. ShutterStock
"הייתי צריכה להזמין חברת ניקיון כדי להכין את הדירה למעבר"/ShutterStock

המלצות ארגון אמון הציבור להתנהלות מול החברות

"חשוב לנו לעודד עסקים לשקף ללקוחותיהם את מירב הפרטים והמידע אודות העסקה בכתב לפני סגירתה"

- בבחירת שירותי הובלה עדיף לקבל המלצות על עסק ממכר קרוב ולא להסתמך רק על המלצות ברשתות חברתיות.

- בין אם מדובר בחברת הובלה, אריזה או ניקיון כדאי לברר עם בעל העסק יש לו מנגנון פיצוי על נזק לרכוש בתהליך ההובלה או הניקיון.

- חשוב לוודא שכל מה שמסוכם בין הצדדים עולה על הכתב.

- חשוב לוודא שהצעת המחיר ניתנה לאחר שבעל העסק בדק את היקף הגורמים הסביבתיים המשפעים. במקרה של הובלה תבדקו שהצעת המחיר כוללת פירוק, הרכבה עליה במדרגות ועוד גורמים שעלולים לייקר את התהליך.

- חשוב מאוד להבין האם בהצעת המחיר נכלל הטיפ למובילים.

- יש לשים לב לאותיות הקטנות בהסכם שחותמים עליו.

- כיוון שזהו יום ארוך ומתיש, הגדרת זמנים תהיה סעיף בהסכם. שימו לב שהיא לא מגבילה אתכם בתהליך המעבר.

- חשוב להיות עירניים ולוודא שהמובילים הם עובדי העסק עצמו ולא חברת גוף שלישי ושיש להם אחריות ישירה לכך התהליך.

"אנו באמון הציבור פועלים רבות לקידום שקיפות והגינות בהתנהלות של עסקים מול לקוחותיהם. לכן בהקשר זה חשוב לנו לעודד עסקים לשקף ללקוחותיהם את מירב הפרטים והמידע אודות העסקה בכתב לפני סגירתה", אומר מנכ"ל אמון הציבור, רונן רגב כביר. "הליך כזה מייצר לא רק שקיפות ותחושות אמון מצד הלקוח, אלא גם מבטיח שבמקרה של תקלה יש לאן לחזור ולבחון את זכויות הצדדים. אנחנו מזמינים עסקים בענף לפנות אלינו וביחד לפעול לשיפור פני הענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully