וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין ליצמן לנציג האיחוד האירופי על רקע סימון המזון

שני מוזס

20.11.2017 / 10:56

שר הבריאות התעמת עם נציג התעשיינים מטעם האיחוד על רקע הרפורמה המתוכננת בסימון המזון

שר הבריאות, יעקב ליצמן, ישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
שר הבריאות, יעקב ליצמן/פול צלמים, יואב דודקביץ

נציג התעשיינים מטעם איחוד האירופי, תקף הבוקר (שני) את רפורמת סימון המזון המזון בוועדת הבריאות של הכנסת: "הרפורמה הזו שאימצתם מצ'ילה היא רדיקלית". על כך השיב לו שר הבריאות יעקב ליצמן "מצב התזונה בישראל הוא רדיקלי, עוד כמה שנים גם אתם תבינו את זה ותזדקקו לזה".

השר ליצמן הוסיף וציין כי מצב של ישראל בכל מדדי ההשמנה חמור. סנדור צ'לקובסקי, מחלקת סחר וכלכלה, יצא נגד הרפורמה ופרט את הבעיות שיש בה לפי עמדת האיחוד האירופי, והביע חשש כי יש תשפיע על מערכת הסחר של האיחוד עם ישראל.

נציגי התעשיינים והיבואנים הביעו בדיון את טענותיהם והזהירו כי הרפורמה לעליית מחירים, מתעלמת מהצורך לחנך, וטענו כי הרפורמה מייצרת עומס ברגולציה על היצא, וכי לוח הזמנים שלה לא ריאלי.

יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שלום זידלר ברך על הרפורמה אך טען כי "בכדי שהרפורמה תצליח באופן מלא, על משרד הבריאות לאפשר לתעשייה זמן הערכות ראוי ובפרט להתחשב בצרכי התעשייה הקטנה והבינונית".

גם ח"כ מירב בן ארי תקפה בדיון את הרפורמה וטענה כי היא מעמיסה רגולציה על המפעלים והתעשיינים הקטנים וכי אם הייתה לה הזדמנות היא הייתה משנה את התקנות. בתגובה השיב שר הבריאות ליצמן "מצב התזונה פה רדיקלי. עוד כמה שנים גם אתם תבקשו רפורמה כזו גם בעצמכם".

נציגת הפורום הישראלי לתזונה הביאה לדיון קופסת מרק של אסם, והקריאה את הרכיבים שמופיעים עליה ויצאה נגד השינוי שהוכנס לתקנות במסגרתו אבקות מרק לא יקבלו סימון אדום.

המלצות ועדת האסדרה ל תזונה בריאה של משרד הבריאות, שבהן דנה הבוקר וועדת הבריאות, היו לאמץ מודל הדומה למודל מקובל בצ'ילה, הכולל 3 רכיבי מפתח תזונתיים מזיקים - סוכר, מלח (נתרן) ושומן רווי וסימונם בחזית האריזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully