וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים יאפשרו פתיחת חשבון ראשון באינטרנט

20.11.2017 / 14:04

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל העביר טיוטת הוראות למערכת הבנקאית לפיה ישופר הליך זיהוי הלקוח בצורה שתאפשר פתיחת חשבון באופן מקוון כבר מהחשבון הראשון בבנק - וכבר בגיל 16

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
השינויים יתאפשרו באמצעות שיפורים טכנולוגיים שיאפשרו זיהוי של הלקוח בזמן אמת ושלא בזמן אמת/ShutterStock

טיוטת הוראות חדשות שהעביר הפיקוח על הבנקים למערכת הבנקאית צפויה להקל על לקוחות הבנקים בתהליך פתיחת חשבון בנק באופן דיגיטלי. על פי ההוראות החדשות יפושט תהליך זיהוי ואימות הלקוח בתהליך פתיחת החשבון והלקוח יוכל מעתה לפתוח גם חשבון ראשון דרך האפליקציה או אתר האינטרנט של הבנק. בנוסף, פתיחת חשבון דרך האינטרנט תתאפשר מעתה כבר בגיל 16 ולא 18 כפי שנהוג כיום.

נתוני הפיקוח על הבנקים מראים שעד אמצע שנת 2017 מספר החשבונות שנפתחו באופן מקוון בכלל המערכת הבנקאית היה מינורי, והסרת החסמים האלו צפויה להקל משמעותית על פתיחת חשבונות באופן מקוון. השינויים יתאפשרו באמצעות שיפורים טכנולוגיים שיאפשרו זיהוי של הלקוח בזמן אמת (on-line) ושלא בזמן אמת (off-line).

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר אמרה כי "הפיקוח על הבנקים הגדיר לעצמו כיעד את התמיכה בהגברת החדשנות והטכנולוגיה במערכת הבנקאית. הצעדים עליהם הכרזנו היום הם חלק מהמגמה של הסרת חסמים בה נוקט הפיקוח על הבנקים במטרה לאפשר את הרחבת הפעילות הבנקאית בדיגיטל, והם יתמכו בהגברת התחרות, בהוזלת השירותים, ובשיפור הנוחות שבצריכת השירותים הבנקאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully