וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעופפים מתים בין הנקניקיות: צו הפסקה לסניף יינות ביתן בעתלית

20.11.2017 / 15:29

במכתב שכתבה רופאת נפת חדרה במשרד הבריאות, ד"ר אירינה וולוביק, מפורטים ליקויים תברואתיים רבים שהתגלו בביקורת שנערכה בסניף. "לא חל שיפור למרות שימוע קודם לנציגי העסק"

בני עמר מול סלטי מיקי, סניף יינות ביתן חדרה. 17 באוגוסט 2016. שלומי גבאי
סניף יינות ביתן/שלומי גבאי

משרד הבריאות פרסם היום (שני) צו המורה על הפסקת פעילותו של סניף יינות ביתן במרכז המסחרי בעתלית. במכתב שנשלח לבעלי הרשת אפי ביתן בעקבות ביקורת שנערכה בשבוע שעבר בסניף נכתב כי נמצאו בו ליקויים רבים המהווים סכנה מיידית לבריאות הציבור.

המכתב מפרט את הליקויים שנמצאו במהלך הביקורת ממנה עולה כי המצב התברואתי במרכול ירוד ביותר. בין היתר נמצאו מוצרי מזון שהונחו על שני משטחי עץ על הכביש האחורי של השופר כשהם חשופים לשמש במשך זמן רב. מוצרים שונים שביניהם דגי מרלוזה, בורקסים, ארמה הודו, סלמון מעושן, נקניקים ונקניקיות נמצאו בטמפרטורות גבוהות מהמותר והושמדו על יד רופאי המשרד.

בנוסף, במקרר גיבוי נקניקים שבמחסן הסניף נמצאו בערבוביה מוצרי מזון מקולקלים ומוצרי מזון המיועדים להחזרה יחד עם מוצרים תקינים. ליקויים נוספים שהתגלו: אכסון חומרי ניקוי ומוצרי מזון ללא הפרדה, ביצים גולמיות ומוצרי מזון המיועדים להחזרה בחדר קירור חלבי, ומדפים מלוכלכים ומעופפים מתים במקרר המכיל נקניקיות.

"מאחר ומצב זה מסכן את בריאות הציבור באופן מיידי, לפיכך אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי שתחולתו מיידית"

עוד הודגש במכתב כי המצב התברואתי בסניף ירוד כבר זה זמן רב וכי נציגי העסק זומנו כבר לשיחות הבהרה בעקבות ביקורות שנערכו בסניף לפני שנתיים ולפני שנה. ביולי האחרון נערך שימוע נוסף לנציגי העסק אך לאחר שתיקנו את הליקויים שנמצאו אז לא הוצא לו צו סגירה.

"היות והמצב התברואתי הירוד ביותר חוזר על עצמו בתדירות גבוהה בעסק שבנדון, ללא שיפור חרף שיחות אזהרה קודמות ושימוע קודם שנערך לעסק אך לפני 4.5 חודשים, ולאחר שבממצאי הביקורת האחרונה נמצא שחלה החמרה במצב העסק, דבר שאף מוביל להפרת האמון", כתבה רופאת נפת חדרה, ד"ר אירנה וולוביק. "כמו כן היות שגם לפי הצהרתם של הנציגים בשימוע לא תוקנו עדיין כל הליקויים, לא שוכנעתי כי חלפה הסכנה לבריאות הציבור. מאחר ומצב זה מסכן את בריאות הציבור באופן מיידי, לפיכך אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי שתחולתו מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות חצרנית ושיווקית מרגע קבלת צו זה".

הצו יהיה בתוקף למשך 30 יום ולרופאת הנפה סמכות להאריכו ב-30 יום נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully