וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: סחרו בזהב והלבינו הון בהיקף של חצי מיליארד שקל

20.11.2017 / 16:56

על פי החשד, סוחרי זהב מישראל רכשו זהב מרמאללה, עיבדו אותו במפעלים, ייצרו תכשיטים ומייצאו אותו לחו"ל - וכל זאת מבלי לדווח על מס ותוך הלבנת הון באמצעות תיעוד מזויף

כסף שהחרימה רשות המסים. רשות המסים,
החשד: סחר בזהב והלבנת הון. הכספים שהוחרמו/רשות המסים

רשות המסים והמשטרה עצרו היום (שני) 19 חשודים מתחום הסחר בזהב, בחשד לעבירות מס והלבנת הון בהיקף של כחצי מיליארד שקל. מדובר במבצע מעצרים שנערך הלילה, לאחר שעל פי החשד עסקו החשודים בסחר בזהב מתחומי יהודה ושומרון לישראל.

במהלך השנה התנהלה חקירה סמויה ביחידה מרכזית של משטרת ישראל, בשיתוף חקירות מכס מע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים, שבמסגרתה עלה כי סוחרי זהב מישראל היו רוכשים זהב מסוחרים מרמאללה, מעבדים אותו במפעלים, יוצרים תכשיטים ובסיום התהליך היו מייצאים את הזהב לחו"ל.

מחומרי החקירה שנאספו עד כה, עלה כי במהלך שנתיים החשודים העלימו מסים והלבינו הון באמצעות תיעוד מזויף, תוך שימוש בכיסוי חשבונאי פיקטיבי של חברות קש וחברות קיימות. זאת במטרה להונות את רשויות המס, להעלים הכנסות ולהלבין הון.

הלילה, עם מעצרם של החשודים, הפכה החקירה לגלויה בפעילות מבצעית מתוכננת ובשיתוף כוחות צה"ל באזור בנימין. 15 מתוך 19 החשודים שנעצרו הם תושבי מרכז הארץ והצפון, שני חשודים תושבי מזרח ירושלים ושני חשודים פלסטינים תושבי רמאללה.

במהלך הפעילות נתפס רכוש רב, הכולל המחאות, תכשיטי זהב, עשרות שעוני יוקרה, כסף מזומן רב בערך של מיליון שקלים; וכן נתפסו 22 כלי רכב ששימשו את החשודים ובנוסף נתפס חומר החשוד כסם. החשודים נחקרים ביחידה המרכזית, ובהמשך צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully