וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות על הפיטורים בטבע: לא נקבל בשום אופן צעדים חד צדדיים

23.11.2017 / 10:09

בהסתדרות מגיבים לתוכנית שצפויה לצמצם מעל כ-1,000 עובדים בישראל: "עובדי טבע הם ההון האנושי של החברה והמשאב הכי חשוב שלה. פיטורי עובדים הם המוצא האחרון". בתוך כך, טבע מרכזת עניין בבורסה בת"א

מפעל טבע. גלובס, צילום: איל יצהר, מערכת וואלה! NEWS
מפעל טבע/מערכת וואלה! NEWS, גלובס, צילום: איל יצהר

בההסתדרות מגיבים הבוקר (חמישי) לצעדי ההתייעלות בחברת טבע, במסגרתם החברה צפויה לצמצם מעל כ-1,000 עובדים. דובר ההסתדרות, יניב לוי, מסר כי "ההסתדרות לא תקבל בשום פנים ואופן צעדים חד-צדדיים של הנהלת טבע בישראל. כל צעד של התייעלות, אם וכאשר יעלה על הפרק, ייעשה אך ורק בהידברות ובהסכמה אל מול ההסתדרות וועדי העובדים. עובדי טבע הם ההון האנושי של החברה והמשאב הכי חשוב שלה. פיטורי עובדים הם המוצא האחרון".

התגובה מגיעה לאחר שהבוקר נודע כי מנכ"ל טבע הנכנס, קאר שולץ, החל לקדם את תוכנית ההתייעלות החדשה של החברה בישראל, שתכלול צמצום של מעל 1,000 עובדים, מתוך כ-6,000 העובדים שהיא מעסיקה כאן. תוכנית זו מגיעה אחרי שכבר יושמה תוכנית פיטורים קודמת במהלך השנה, במסגרתה עזבו את תפקידם מאות עובדים בישראל, כחלק מתוכנית במסגרתה פוטרו אלפי עובדים בעולם.

בתוך כך, חברת טבע נמצאת במוקד המסחר היום בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ומציגה עליות בשיעור של 2.7%. גל הפיטורים צפוי להגיע לעד כ-20% מכוח האדם של החברה. עיקר הפיטורים צפויים להיות בארה"ב ובאירופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ, מנכ"ל טבע הנכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני התוכנית הזו, עבדו בטבע העולמית כ-60 אלף עובדים, מהם כ-15 אלף איש שהגיעו עם הקנייה של "אקטביס", כך שעל פניו יש מקום להתייעלות מתוך סינרגיה בין החברות - אולם מדובר בפגיעה נוספת בידע הנצבר ובמוטיבציה של העובדים, שנפגעה מעצם אי יציבותה של החברה.

בשנה האחרונה כבר הצטמצם כוח האדם של טבע משמעותית, הן בשל גל הפיטורין הקודם, והן בשל מכירת פעילויות, בין היתר חטיבת בריאות האישה. המהלך מגיע כחלק מהיערכות טבע ל"יום שאחרי" אובדן הפטנט על תרופת הקופקסון, אירוע שהחשש ממנו מנהל את החברה כבר כמעט עשור, וכעת מתממש עם כניסת הקופקסון הגנרי של מיילן לשוק האמריקאי.

טבע מסרה בתגובה לידיעה: "החברה אינה מגיבה לשמועות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully