וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מספיקים לקנות בבלאק פריידי? תיכף מגיע גם סייבר מאנדיי

24.11.2017 / 0:00

יום שישי השחור כבר פה ומאפשר הנחות באתרי אונליין בחו"ל וגם ברשתות הישראליות. לא קניתם את כל המוצרים שרציתם? אל דאגה - ביום שני המקוון יש לכם הזדמנות נוספת ליהנות מעוד מבצעים ולהמשיך בשופינג ברשת. וגם: איך זה נראה בניו יורק? צפו

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דניאל זירי מדווחת מניו יורק למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על ההכנות לבלאק פריידי)

שיגעון הקניות ברשת בחודש נובמבר, המכונה "חודש הקניות", מגיע לשיאו היום (שישי) - עם כניסתו של "בלאק פריידי" או בעברית - "יום שישי השחור". זהו יום שישי של השבוע הרביעי בחודש הזה, שפותח את עונת המכירות בארה"ב לקראת חג המולד - ותפס תאוצה כמעט בעל העולם המערבי בעיקר בזכות תנופת השופינג ברשת. הישראלים יכולים ליהנות היום מהנחות ענק שמציעים אתרי קניות בעולם, וגם לכתת את רגליהם לרשתות הישראליות.

אבל יום שישי השחור אינו יום הקניות האחרון: אחרי יומיים של "שופינג ישראל" וגם "יום הרווקים הסיני", ביום שני הקרוב תוכלו ליהנות מהנחות מפליגות נוספות. מדובר ב"סייבר מאנדיי", או בעברית - "יום שני המקוון", כלומר יום שני שלאחר חג ההודיה בארה"ב, שכונה כך על ידי חברות שיווק כדי לשכנע אנשים לבצע קניות ברשת. ובכן הם הצליחו - ובגדול.

על פי נתוני דואר ישראל, החודש נשבר שיא הזמנות חדש בהזמנת חבילות מחו"ל. עד למחצית החודש נכנסו לישראל כ-500 טון חבילות. על פי ההערכות, בסוף השבוע הנוכחי ובשבוע הקרוב, בדגש על יום שני המקוון, צפויות להיכנס לארץ למעלה מ-7 מיליון חבילות במשקל של למעלה מ-1,300 טון. זאת לעומת ממוצע של כ-3.5 מיליון חבילות בחודש רגיל.

לצד הזינוק בהזמנות מסין (ולא רק בגלל "יום הרווקים הסיני"), ניתן להבחין גם בגידול משמעותי בהזמנות מאירופה בכלל, ומאתר נקסט הבריטי בפרט, עמו עברה דואר ישראל לשיטת שילוח אקספרס. בנוסף, מעריכים שם כי בישראל יש כ-250 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו"ל, באמצעות חנויות בפלטפורמות הסחר המקוון כמו עלי אקספרס, איביי ואחרות.

עוד באותו נושא

בלאק פריידי מתקרב: כל מה שצריך לדעת כששולחים חבילה לישראל

לכתבה המלאה

הישראלים רואים בקנייה ברשת כמשתלמת כלכלית

70% מהקונים בחודש נובמבר נערכים מראש לקניות: הם משווים מחירים (52%), שומרים מוצרים ב"סל הקניות" (39%), ואף חוסכים כסף מראש עבור הקניות באינטרנט שיבצעו במהלך חודש נובמבר (18%)

בכלל, הייבוא האישי (הכוונה לקניות ברשת - כאשר אתם רוכשים אונליין ומקבלים חבילה לארץ) תפס תאוצה בארץ בצורה חסרת תקדים. על פי נתוני פייפאל ישראל, כ-94% מהגולשים באינטרנט קונים ברשת, וקרוב למחצית מהם (49%) מתכננים להגדיל את היקפי הקניות ב-2018. ואם זה לא מספיק, כל ישראלי שני מתכנן ליהנות מהמבצעים והמחירים בבלאק פריידיי.

עוד עולה מהנתונים כי 70% מהקונים בחודש נובמבר נערכים מראש לקניות: הם משווים מחירים (52%), שומרים מוצרים ב"סל הקניות" (39%), ואף חוסכים כסף מראש עבור הקניות באינטרנט שיבצעו במהלך חודש נובמבר (18%). 58% ירכשו פריטי אופנה, 38% ירכשו ניידים חכמים ומוצרים נלווים, 37% גאדג'טים ומשחקי מחשב, 35% ביגוד לילדים, ו-35% מוצרי בישום וטיפוח.

אשר להעדפות צרכן האינטרנט הישראלי, הישראלים רואים בקנייה ברשת כמשתלמת כלכלית (73%), נוחה (60%) ומהנה (41%). הדברים החשובים ביותר מבחינת הצרכן הישראלי בעת רכישה באינטרנט הם מחירים טובים (74%), דרך מאובטחת לשלם (49%) ואיכות מוצר גבוהה (39%).

בלאק פריידי. AP
לא כולם נשארים מול המחשב. טירוף קניות בבלאק פריידי 2016 בארה"ב/AP

ויש גם טיפים לרכישה זהירה באינטרנט

חלק מהתופעה של רכישה באינטרנט מלווה למרבה הצער גם בטעויות ותקלות. לדברי אנטון גולדשטיין, שותף וסמנכ"ל שיווק באתר הקניות זיפי, המאגד אתרי קניות בינלאומיים כמו אמזון, עלי אקספרס ואיביי, מדגיש כי צריך לוודא שהאתר שאתם רוכשים בו מאובטח ואמין. "כתובת האתר תתחיל באותיות https (ולא http כמו באתרים רגילים) וליד הכתובת יופיעו סימן מנעול ירוק והמילה מאובטח. עשו לעצמכם טובה וודאו זאת לפני כל קנייה מקוונת", הוא מבקש.

כדי להיות בטוחים שאתם מבצעים רכישה ממוכר ישר וחוקי, גולדשטיין מציע להקדיש זמן כדי להביט על הנתונים בדף המוצר. "בדרך כלל ליד שם המוכר יהיה כתוב מספר המעיד על כמות המוצרים שמכר, לדוגמה Pixie (7896). מספר גבוה כמו זה יעיד בדרך כלל על אמינות המוכר. כמו כן, ניתן לקרוא ביקורות על המוצר ועל השירות, מעל 97% פידבק חיובי ייתן לכם את האישור הסופי שבחרתם נכון", הוא מדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully