וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג מונית דרש מתיירת סכום מופרז לנסיעה של 20 דקות מנתב"ג לת"א

26.11.2017 / 13:55

מחירון המוניות בשדה התעופה קובע כי התשלום עבור נסיעה לתל אביב עומד על 129 שקלים ללא מזוודה, אך בפוסט בפייסבוק טוענת אנה מריה רוקו כי נהג "חאפר" גבה ממנה כמעט פי 3 יותר. רשות שדות התעופה: "מנסים לאתר את הנהג כדי להחזיר לה את הכסף"

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: תזכורת למחירון המוניות בנתב"ג במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

נוסעים רבים יודעים להימנע מנהגי המוניות "החאפרים". מדובר במוניות מורשות שפועלות עצמאית, ממתינות לנוסעים במקומות אסטרטגיים כמו תחנות רכבת ושדה התעופה, הגובות מחיר גבוה מהמותר ופועלות בשיטת "מצליח": אם יגיע נוסע שאינו מכיר את החוקים, יצליח להם.

כך קרה לפני כשבועיים ביום חמישי בערב. התיירת אנה מריה רוקו עלתה על מונית ליד שדה התעופה בן גוריון, לכיוון תל אביב. היא נסעה לבקר חבר בעיר, וביקשה מהנהג להגיע לרחוב בלפור, שם גילתה שעליה לשלם מחיר מופקע, כמעט פי 3 מהמותר.

בפוסט שכתבה בעמוד הפייסבוק Secret Tel Aviv, תיארה כיצד ביקש ממנה הנהג 60 פאונד (כ-280 שקל לפי שער הליש"ט הנוכחי), בעוד שמחיר המחירון של רשות שדות התעופה הוא 129 שקלים בלבד ללא מזוודה ו-133 שקלים עם מזוודה.

בקבלה שצירפה לפוסט אף כתוב מחיר גבוה יותר - 388 שקלים: "אדם ושמו מאיר, אסף אותי מחוץ לשדה התעופה בן גוריון ורימה אותי, אחרי 20 דקות נסיעה", כתבה בפוסט שקיבל עשרות שיתופים ותגובות. "אני לא יודעת לקרוא עברית, אז החבר הסביר לי שהנהג לא הפעיל מונה, אלא הזין ידנית את הסכום". בסיום הפוסט היא ביקשה כתובת להתלונן אליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של אנה מריה רוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשות שדות התעופה: "אל תסעו עם נהגים חאפרים"

הפוסט כאמור זכה לתגובות רבות, בהן מריה רוקו המשיכה לשתף אודות התנהלות הנהג: "בנוסף לכל הוא נתן לי את התיק שלי ללא הלפטופ. למזלי הרגשתי שהוא קל מדי, התעמתתי איתו, ומצאתי את המחשב מתחת למושב", היא כתבה.

עוד היא הוסיפה שגם בנושא המחיר התעמתה עם הנהג, הפעם ללא הצלחה: "לא ידעתי איך להתמודד כראוי עם הסיטואציה, אמרתי לו (לנהג) שאתה גונב ממני, והוא הראה לי את הקבלה ואמר שזה הסכום הנכון". לפני שעזבה את המונית, שילמה לו את הסכום המלא, אבל אמרה לו שהוא עוד ישלם על זה: "יהיו השלכות למעשים שלך, זה לא הכסף, זה העיקרון, אני רוצה שיתפס ויענש בכדי שזה ל יקרה לאף אחד אחר", כתבה.

מרשות שדות התעופה נמסר בשיחה עם וואלה! עסקים כי "התיירת נמצאת איתנו בקשר בניסיון למצוא את הנהג ולהחזיר לה את כספה. אנחנו חוזרים ומבקשים מהנוסעים לא להשתמש במוניות של חאפרים - אלא מונית בתחנות המוסדרות. משרד התחבורה קבע תעריף מסודר, וכן יש אפשרות לקחת מונית בהנחה של 12%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully