וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייבר מאנדיי כבר כאן - וכמה בזבזתם בבלאק פריידי?

27.11.2017 / 8:00

חודש הקניות הגיע לשיאו ביום שישי האחרון, ועל פי נתוני חברות האשראי טיפס מחזור העסקאות בשיעור ניכר ביחס לשנה שעברה. על פי הערכות, ביצעו הישראלים רכישות באתרים בינלאומיים באינטרנט בהיקף של לא פחות מ-80 מיליון שקל

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על ההכנות לקראת בלאק פריידי)

בהלת הקניות בנובמבר, הלוא הוא חודש הקניות, הגיעה ביום שישי האחרון לשיאה - עם חגיגת השופינג של ה"בלאק פריידי", ברשת אבל בהחלט גם מחוצה לה. המוני צרכנים ישראלים צבאו על רשתות האופנה והאלקטרוניקה וביקרו בקניונים, כדי ליהנות מהנחות מפליגות בשיעור של כמעט 50% בחלק מהחנויות, או לפחות ללא מע"מ.

מי שלא הספיק להנות מההנחות שהציעו רשתות השיווק ביום שישי השחור, יכול לקבל היום (שני) צ'אנס אחרון בזכות יום שני המקוון. "סייבר מאנדיי". זהו יום שני שאחרי חגיגות ההודיה בארה"ב, שלפני כמעט עשור הפכו אותו מנהלי שיווק אמריקאים ליום קניות נוסף, וכיום הוא מאפשר הנחות עמוקות יותר משום שהוא מהווה את יום המכירות האחרון בחודש הקניות.

בחברות האשראי נערכים מדי נובמבר לבלאק פריידי, שרושם כמעט מדי שנה שיאי קניות בהיקפים כספיים יוצאי דופן. על פי נתוני חברת האשראי "כאל", שמחזיקה בנתח של 26% מהמכירות באשראי, הישראלים ביצעו ביום שישי האחרון רכישות באינטרנט בהיקף של כ-19 מיליון שקל - עלייה של 76% לעומת אשתקד, אז עמד הסכום על כ-11 מיליון שקל. גובה העסקה הממוצעת עמד על 185 שקל - עלייה של 14% לעומת אשתקד, אז עמד גובה העסקה הממוצע על 163 שקל.

מעבר לים העסקאות כבר יקרות יותר

אשר להיקף הרכישות בחנויות בישראל (לא אונליין), על פי הנתונים חלה עלייה של 18% לעומת 2016, ועלייה של 26% ביחס ליום שישי ממוצע

על פי נתוני חברת כרטיסי האשראי "לאומי קארד", ביום שישי האחרון נרשמה עלייה של 16% במחזור עסקאות אל מול בלאק פריידי בשנה שעברה, כאשר סכום עסקה ממוצעת טיפס ב-24% ביחס לאשתקד ועמד על 229 שקל באתרי אונליין ובחנויות הפיזיות.

באופן טבעי, גם ישראלים השוהים בחו"ל לא החמיצו אף הם את ההזדמנות לבצע קניות במחירים ללא תחרות. מנתוני כאל עולה כי היקף הרכישות שביצעו הישראלים בחו"ל הסתכם ב-10 מיליון שקל - עלייה של כ-30% לעומת כ-8 מיליון שקל בשנה שעברה. מעבר לים העסקאות כבר היו יקרות יותר - עסקה ממוצעת עמדה על 321 שקל, ירידה של 31% לעומת 467 שקל אשתקד.

בלאומי קארד הנתונים מצביעים על זינק מחזור העסקאות בשיעור של 58% וכן עלייה של 55% בכמות העסקאות ביחס לשנה שעברה. סכום עסקה ממוצעת באתרי חו"ל עמד על 170 שקל. על פי הערכות החברה, היקף העסקאות באתרי אונליין בינלאומיים בלבד עמד על כ-80 מיליון שקל (זוהי הערכה לגבי כלל השוק). אשר להיקף הרכישות בחנויות בישראל (לא אונליין), על פי הנתונים חלה עלייה של 18% לעומת 2016, ועלייה של 26% ביחס ליום שישי ממוצע.

עוד באותו נושא

לא מספיקים לקנות בבלאק פריידי? תיכף מגיע גם סייבר מאנדיי

לכתבה המלאה
מכירת בלאק פריידי בטארגט בניו יורק, נובמבר 2014. AP
בהלת בלאק פריידי/AP

על פי נתוני לאומי קארד, האתרים המובילים בקניות בסופ"ש האחרון היו עלי אקספרס, איביי, אמזון ואסוס. גם על פי נתוני אתר cashdo, האתר עלי אקספרס היה המוביל בקניות בבלאק פריידי, אחריו איביי ואסוס וגם אתר גרופון היה בדירוג. סכום הקנייה הממוצע עמד, על פי הנתונים, על 348 שקל לאדם באתרים אלה.

ב-E-post, חברת השילוח של אסוס בישראל, מציינים כי חלה עלייה של 40% בכמויות המשלוחים ביחס לשנה שעברה. באתר ushops, המבצע שילוח דרך כתובת אמריקאית, דיווחו על פתיחת 12,500 כתובות חדשות ב-24 השעות של בלאק פריידיי. על פי ההערכות, היקף החבילות הצפוי להגיע לישראל דרך האתר יגיע ל-250 טון לעומת 100 טון ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully