וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסעדה רשמו רק 10 שקלים בקופה: "זה באג במחשב"

27.11.2017 / 9:56

רשות המסים פשטה על בתי עסק באילת בגין העלמות מס בהיקף של עשרות אלפי שקלים. בעלי העסקים סיפקו תירוצים שונים ומשונים: "לא ידעתי שצריך לרשום צ'קים לביטחון"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורת וואלה! NEWS על הפחתת עונשו של הזמר קובי פרץ שהורשע בעבירות מס)

אנשי יחידת ניהול ספרים של פקיד שומה אילת ערכו ביקורת רישום הכנסות באילת. במסגרת הפעילות בוצעו 212 ביקורות מהן עולה כי 14% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת שנערכה בנגריה גילו המבקרים כי צ'קים בסכום כולל של כ-11 אלף שקל נוכו בצ'יינג' ולא נרשמו בספרי העסק. בעסק לייצור תריסים ועבודות אלומיניום נבדקו הספרים ונמצא כי תשלום של 1,200 שקל, שנמצא בקופסת מתכת, לא נרשם בספרים. בעל העסק טען: "העובד לא הספיק לרשום". בביקורת שנערכה בגן ילדים נתגלו כ-6,000 שקל שלא נרשמו. בעלת העסק הסבירה: "ייתכן שפספסתי". במסעדה בה נערכה קניית ביקורת בסכום של 119 שקל גילו המבקרים כי במקום סכום זה הוקלד בקופה סכום של 10 שקלים. בעל המסעדה טען כי "מדובר בבאג במחשב הקופה". בנוסף, מבדיקת חשבון הבנק של המסעדה עולה גם כי הפקדה של כ-14 אלף שקל לא נרשמה בספרים.

בביקורת אצל סיטונאי מזון ומשקאות וגילו אצלו צ'קים לא רשומים בהיקף של כ-44 אלף שקל. בעל העסק טען בתגובה: "לא ידעתי שצריך לרשום צ'קים לביטחון". בביקורת משותפת עם משטרת אילת בווילה המשמשת לאירועים נתגלה כי במקום לא נרשמו הכנסות שניתנו כמקדמות.

ביקורת שנערכה בעקבות מידע מוקדם אצל קבלן שיפוצים העלתה כי הוא איננו מנהל ספרים כלל ואין לו תיק במס הכנסה. מטפלת בציפורניים שנבדקה, בין היתר, על פי מידע שפרסמה בפייסבוק, לא רשמה הכנסות של לפחות 450 שקל ממספר לקוחות שונים. בבדיקת עסק לעיסויים נתגלה כי מעסים פרילנסרים שעובדים במקום מקבלים את שכרם מדי יום במזומן וללא רישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully