וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטקוין ממריא: האם מדובר בבועה או בעתיד המטבעות?

29.11.2017 / 15:44

על רקע הזינוק בשערו של הביטקוין הווירטואלי שחצה את רף ה-10,000 דולר למטבע עולה השאלה האם הוא ימשיך להתחזק או שמא הבועה תתפוצץ. פרופ' ישע סיון: "ברגע שהוא יעלה מעל סף מסוים המדינות יאסרו עליו"

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מני רוזנפלד ופרופ' ישע סיון בדיון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

המטבע הווירטואלי ביטקוין נמצא בחודשים האחרונים במגמת עלייה מתמדת וכעת הוא חצה את רף ה-10,000 דולר למטבע. אבל האם מדובר על בועה זמנית או שהמטבע כאן כדי להישאר? יו"ר אגודת הביטקוין הישראלית, מני רוזנפלד ומנהל אקדמי דיגיטל פרופ' ישע סיון מאוניברסיטת תל אביב ניסו לענות על שאלה זו בדיון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS.

רוזנפלד אמר כי אין דרך להסביר את הזינוק החד בשערו של המטבע הוירטואלי. "השער השל הביטקוין עולה ויורד כל הזמן. העלייה הנוכחית היא חלק ממגמה ארוכת טווח מכיוון שככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים משתמשים בביטקוין". רוזנפלד הודה כי אין דרך לדעת אם אנחנו נמצאים במצב של בועה בסחר בביטקוין. "יכול להיות שזו בועה, היו כבר כמה בועות בשער הביטקוין, אולי אנחנו באותו המצב". לדבריו, "בדרך כלל אחרי עליות מגיעות גם ירידות, לכן מי שרוצה להשקיע בביטקוין צריך להשקיע לטווח ארוך - לא להסתכל על עליות וירידות רגעיות אלא להשקיע מתוך אמונה במטבע".

רוזנפלד טען כי המטבע הוא יותר מסתם אפיק השקעה וירטואלי. "מבחינת התחום הזה, צריך להסתכל לא על השער אלא על הטכנולוגיה. הכוונה היא שבעתיד ישתמשו בביטקוין כמו שהיום משתמשים בדולרים ואז יהיה לנו בעצם כסף יותר טוב", סיכם רוזנפלד.

עוד באותו נושא

טירוף: הביטקוין הגיע ל-10,000 דולר למטבע אחד

לכתבה המלאה

"מדובר בבועה בריבוע"

"האם אנשים ירצו להשקיע בהליך כלכלי ש-1.3 איש מנועים ממנו? אני לא בטוח"

פרופ' סיון לעומתו טען כי הזינוק בשער הביטקוין מסמן בוודאות על בועה. "זאת בועה, בועה בריבוע. יש לנו כאן תופעה טכנולוגית וחברתית. הטכנולוגיה מבוססת בלוקצ'יין היא מאוד מעניינת – זו מהפכה טכנולוגית כמו טכנולוגיית ה-GPS לדוגמא. היישום הספציפי של הביטקוין הוא מקרה פרטי שמתנהל כמו קדחת הצבעונים בהולנד – כולם חושבים שזה מעניין אז קונים את זה וזה מתגלגל, אבל אין מאחורי זה כלום".

סיון טען כי "בסופו של דבר יש סדרה של כוחות שיפוצצו את הבועה. מדינות לא אוהבות כסף ללא פיקוח – זה מקור להון שחור, לפשע, להעלמת הון. מספיק לראות שהאקרים שנמשתלטים לך על המחשב ומבקשים כופר לא בשקלים או בדולרים אלא בביטקוין כדי לראות שחלק, שאולי נמצא בשוליים, מהמשתמשים הם כאלה. גם חלק גדול מהסחר השחור בדארקנט הוא בביטקוין".

סיון הדגיש כי אינו מתנגד למטבעות וירטואליים. "אני בעד מטבעות וירטואליים ואני חושב שזה יקרה אבל חשוב להבין שיהיה כאן שינוי. השינוי התחיל בסין – דוגמא למקום מתקדם שהסתכל, ופשוט אסר על השימוש במטבע. אז 1.3 מיליארד איש כרגע לא יכולים להשתמש בו. האם אנשים ירצו להשקיע בהליך כלכלי ש-1.3 איש מנועים ממנו? אני לא בטוח. אני מעריך שגם מדינות אחרות ברגע שהוא ירים את הראש מעל סף מסוים יאסרו עליו".

עם זאת, רוזנפלד הביע אופטימיות באשר לעתידו של הביטקוין. כל מוצר או שירות, אפשר למצוא מישהו שמוכן לקבל ביטקוין תמורתו – יש כמה מאות אלפי עסקים בעולם שמוכנים לקבל ביטקוין. יכול להיות שצריך למצוא דרך לשלב אותו במערכת הרגולטורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully