וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכי יקר? זה המחיר של צלחת אוכל בסיסית בעולם

14.1.2018 / 8:27

במסגרת "יוזמת המאה-מיליון", במהלכו מאסטרקארד וארגון המזון העולמי מספקות 100 מיליון ארוחות בשנה לרעבי העולם, נערך מחקר שבדק באילו מדינות משלמים הכי הרבה עבור צלחת מזון בסיסית הדרושה לקיומו של אדם

ילדים אפריקאים אוכלים אורז. יח"צ מאסטרקארד,
אזרחי מדינות רבות נאלצים להתמודד מדי יום עם מציאות בה המאבק הקיומי מתחיל ונגמר במרוץ אחר הארוחה הבאה/יח"צ מאסטרקארד

בעולם אוטופי, אזרחי העולם כולו נהנים מחינוך איכותי, תשתיות מתקדמות, בריאות, טכנולוגיה ומזון זמין. בפועל, אזרחים רבים במדינות שונות בעולם, נאלצים להתמודד מדי יום עם מציאות בה המאבק הקיומי מתחיל ונגמר במרוץ אחר הארוחה הבאה. ולא תמיד הם מנצחים בו.

ב-2012 הכריז האו"ם על קמפיין Zero Hunger Challenge, שמטרתו הייתה גיוס אומות העולם למאמץ גלובלי בו הרעב העולמי יוכחד ויגיע אל קיצו. מומחים מעריכים כי היעד ריאלי להשגה ומימוש בתוך 50 שנה, עד לנקודה בה ניתן להזין את כל אזרחי העולם.

בינתיים, נרתמים למשימת ההזנה גם חברות עסקיות ברחבי הגלובוס. ביריד global citizen שנערך בהמבורג, בו התקיימו דיונים ואירועים בדבר שינוי עולמי בתחומי החינוך, הכלכלה, הבריאות והרעב בעולם, התכנסו יחד ראשי מדינות, בעלי חברות, אנשי עסקים ודירקטורים מכל העולם, על מנת לדון באתגרים הבוערים הניצבים כיום בפני תושבי כדור הארץ.

ילד אפריקאי אוכל. יח"צ מאסטרקארד,
עלות הקנייה של צלחת מזון במדינות מתפתחות או הנמצאות בסכסוך מתמיד יכולה להגיע למאות דולרים בשווי כוח קנייה/יח"צ מאסטרקארד

בסוגיית המאבק ברעב העולמי הוצג מחקר חדש שנערך בידי ארגון המזון העולמי (WFP) וחברת מאסטרקארד, שבדק באילו מדינות משלמים את העלות הגבוהה ביותר עבור צלחת מזון בסיסית הדרושה לקיומו של אדם. המחקר הראה כי עלות הקנייה של צלחת מזון במדינות מתפתחות או הנמצאות בסכסוך מתמיד יכולה להגיע למאות דולרים בשווי כוח קנייה. על פי המחקר עלותה של ארוחה בסיסית בארה"ב תעלה כ-1.20 דולרים נתון המייצג 0.6% מהכנסה היומית לנפש בארה"ב. לעומת זאת, אנשים במדינות מתפתחות נאלצים לשלם עד יום הכנסה לארוחה בסיסית אחת.

כך לדוגמה, צלחת שעועית ואורז תעלה לאזרח סודני כ-3.21 דולרים, שמהווים כ-155% מההכנסה היומית הממוצעת שם, הרבה מעבר ליכולת ההשתכרות של אדם סודני ביום עבודה ממוצע. בניגריה, הארוחה תעלה כ-2 דולרים, בסוריה כ-1.90 דולרים ובמלאווי כ-9.4 דולרים. במדינות כמו מצרים או ירדן הארוחה תעלה כ-9 דולרים ו-4 דולרים בהתאמה.

"ללא אוכל אנחנו לא יכולים לחיות, ללמוד או לגדול", אמרה בכנס אן קיירנס, הנשיאה הבינלאומית של מאסטרקארד. "במדינות מתפתחות ההורים נאלצים לבחור בין האפשרות לשלוח את ילדיהם לעבוד ולהשיג אוכל או ללמוד ולהישאר רעבים. על ידי נתינת החסות לארוחות בתי ספריות יומיות אנו מאפשרים לילדים להישאר בבתי הספר, ללמוד ולהפוך לפרודוקטיביים כבוגרים ובכך לתרום להתפתחותם הכלכלית".

אחת היוזמות המבורכות שנבעה מן המחקר והכנס, הייתה "יוזמת המאה-מיליון". החלטה המשותפת למאסטרקארד ולארגון המזון העולמי, לספק 100 מיליון ארוחות בשנה לרעבי העולם. המיזם יתמקד בשני נושאים: אוכל דיגיטלי וקמפיין נתינה.

הביצוע יתאפשר בעזרת ידע טכנולוגי ודיגיטלי שמביאה איתה מאסטרקארד, בשילוב האספקה בשטח של ארגון המזון העולמי. נציגי המיזם יחלקו שוברים וכרטיסים נטענים לאוכלוסיות נזקקות ברחבי העולם, שיתורגמו הלכה למעשה לארוחות מזינות. המיזם יתפרס על פני 12 חודשים ושתי החברות הכריזו על יעד של 100 מיליון ארוחות בפרק זמן זה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ילדים באפגניסטן מקבלים אספקת מזון מצד ארגון המזון העולמי, ינואר 2017. AP
ילדים באפגניסטן מקבלים אספקת מזון מצד ארגון המזון העולמי, ינואר 2017/AP

"בעזרת שילוב המומחיות שלנו בתחום הטכנולוגיה והתשלומים, בשיתוף העבודה של ארגון המזון העולמי אשר מעניק תמיכה תזונתית ברחבי העולם, יהיה ניתן למנף את החדשנות כדי לעזור לכל מי שזקוק לכך", הוסיפה קיירנס בדבריה בכנס.

מתחילת המיזם, סופקו עד כה מעל 17 מיליון ארוחות, ובימים אלה מוגבר קצב העבודה על מנת להגיע לכמה שיותר אוכלוסיות. בין הפעילויות ההומניטריות שכולל המיזם ניתן למנות העברת מזון ל-75 אלף איש המצויים במקלטים ממשלתיים בסרי לנקה, תרומות מזון ותרופות בנפאל ובפיליפינים לאחר רעידת האדמה, קמפיין תרומות של 7.5 מיליון לאספקת ארוחות לילדי בתי ספר ברואנדה, גיוס ההמונים בפייסבוק ועוד.

יוזמות כגון אלה של מאסטרקארד בשיתוף WFP נובעת מהרצון ליצור עולם ללא מזומן ונטול רעב. המטרה העיקרית שלהם היא לעצור את מעגל הרעב ולתמוך ישירות בשלושת יעדי הפיתוח שהציג האו"ם בתחום הקיימות: סוף לרעב, חינוך איכותי ושיווין מגדרי.

כל רכישה בכרטיס מאסטרקארד היא צעד נוסף בדרך לצמצום הרעב בעולם.

וואלה! NEWS בשיתוף מאסטרקארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully