וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן ושרגא ברוש קוראים להפחתת מסים במשק

יובל אזולאי

3.12.2017 / 20:49

בישראל מנצלים את רפורמת המס בארה"ב כדי לדרוש הקלות המיסוי. שר הכלכלה: "יש לקדם הורדות מס נוספות בישראל". שרגא ברוש: "נדרשת אצלנו התאמה מהירה"

אלי כהן. צילום: תמר מצפי, גלובס
אלי כהן/גלובס, צילום: תמר מצפי

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן קורא להורדת מסים כללית במשק וזאת על רקע קידום הרפורמה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ להורדה דרמטית של מס החברות מ-35% ל-20%. בלשכתו של כהן סבורים כי יש להתייחס אל הרפורמה של טראמפ כגושפנקא להורדת מסים באופן שתשפר את האטרקטיביות להשקעות בישראל במיוחד מול אירלנד, סינגפור ומדינות במזרח אירופה, שמציעות סביבת מס נוחה יותר למשקיעים.

במשרדי הממשלה סבורים שישראל עדיין מציעה סביבת מס טובה יותר לחברות מייצאות, רובן פועלות בענף ההיי-טק: לפי חוק עידוד השקעות הון חברה שפועלת מאזור המרכז משלמת מס חברות של 16% ואילו חברה שמייצאת ופועלת מהפריפריה משלמת מס נמוך מ-10%: "בשנתיים האחרונות בוצעו הפחתות מס משמעותיות במשק הישראלי", אמר כהן ל"גלובס": "עם זאת, יש לקדם הורדות מס נוספות כדי לענות לסביבת המס האטרקטיבית שמציעות מדינות אחרות בעולם למשקיעים".

גם נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, קרא היום (א') להפחתת מסים תוך העמדת שיעור המס לחברות מייצאות על 12% במרכז הארץ ועל 6% בפריפריה וכן, להוריד את מס החברות הכללי ל-20% - בדומה לארה"ב. למרות שמס שנדרשות חברות לשלם בישראל נמוך יותר מזה שבארה"ב שלאחר הרפורמה, ברוש משוכנע כי מדובר בפער לא משמעותי: "אם בארה"ב מס החברות יעמוד על 20% וכאן על 16% מדובר בפער שבטל בשישים, שכן יש להביא בחשבון את נתוני מדד עשיית העסקים בישראל אל מול זה שבארה"ב, הרגולציה הגבוהה בארץ ושיקולים של פערי מטבע. הרבה יותר קל לעשות עסקים בארה"ב. המדיניות האמריקאית מהווה שובר שוויון משמעותי, בהינתן היתרונות הנוספים של המשק האמריקאי ואנו סבורים שנדרשת התאמה ישראלית מהירה".

בעבר העלו התעשיינים לפני ראשי אגף התקציבים במשרד האוצר את הדרישה להוריד את גובה המס לחברות מייצאות שפועלות מהמרכז מ-16% ל-12% ולחברות מייצאות בפריפריה מ-7.5% ל-6%. דרישה זו הועלתה בחודשים האחרונים במסגרת השיח שהתקיים בין התעשיינים לבין האוצר על התכנית 'נטו תעשייה' שמקדם משרד האוצר ותפקידה להיטיב עם המגזר היצרני. לדברי ברוש "הסיכום היה שנחכה שזה יקרה בארה"ב ואז נדבר על זה. זה כבר קרה ועלינו לעשות שעה אחת קודם, עוד לפני שהסוסים יברחו מהאורווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully