וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפוי זהב או קרם חמאת בוטנים: כמה עולה סופגניה? יותר משחשבתם

6.12.2017 / 8:00

עד לפני עשו זה היה קונצנזוס: הטעימה מכולן - סופגניה מלאה בריבה אדומה. המתחכמים החליפו בריבת חלב, ועדיין הבסיס נותר פשוט. אולם לאחרונה קונדיטוריות החלו לייצר קולקציות של סופגניות מיוחדות: ציפוי זהב, קרמים כבדים ועוד. יצאנו לבדוק כמה זה עולה לנו

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:אביב אירגז

(בווידאו: כתבת הצרכנות יעל געתון יצאה לבדוק את מחירי הסופגניות לקראת חנוכה במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

מרוץ חימוש הסופגניות בעיצמו: כל מאפייה שמכבדת את עצמה השיקה קולקציה של סופגניות מיוחדות. מי שלא נקלע בעת האחרונה לקונדיטוריה או מאפייה, לא ידע חנוכה מימיו. את המראה החמים של אבקת הסוכר ובועת הריבה החליפו קרמים כבדים, תוספות שוקולד מוגזמות, מרנג, עיטורים בעבודת יד ואפילו ציפוי זהב. והמחיר? החל מ-2.5 שקלים לסופגניות הפשוטות של פעם, ועד 100 שקלים לסופגניה מזהב. חג הסביבון והחנוכיה כבר אינו שווה לכל כיס.

מי שרוצה את החג שלו קלאסי ופשוט, מוזמן לקנות במחיר של סופגניית זהב אחת, כמעט 50 סופגניות רגילות. ברשת בונז'ור למשל, המייצרת כ-5,000 סופגניות מדי יום בכל סניף, תוכלו למצוא סופגניות במילוי ריבה, שוקולד וריבת חלב, החל מ-2.5 שקלים. לרשת שופרסל מחירון דומה, 3 שקלים לסופגניית מיני ריקה או עם ריבה, ועד 5 שקלים לסופגנייה מצופה.

הבאה בתור, קונדיטוריית ביסקוטי, מייצרת מדי יום 30 אלף סופגניות, ותוכלו למצוא כאן שוקו בננה, קינמון, שערות קדאיף ואפילו סופגנייה מלוחה בציפוי חמאת בוטנים וקראמבל בייגלה מלוח. המחיר סביר בהחלט, 5 שקלים לסופגניה פשוטה ועד 9 שקלים למיוחדת.

סופגניות. צילום מסך ווידאו שצילם יותם רונן, צילום מסך
ציפוי זהב. סופגניה של דודו אוטמזגין, סניף ויצמן כפר סבא/צילום מסך, צילום מסך ווידאו שצילם יותם רונן

קולקציית הסופגניות ששינתה את פניה המשחק

למרות הטעם המיוחד, מחירי הסופגניות גבוהים, מאוד גבוהים. קונדיטורית שמו ניסתה לפצות על המחיר והשיקה תעלול שיווקי: סופגניות ביס במילוי ריבה, במחיר של 15 שקלים ל-5 סופגניות. הקלה של ממש? לא בטוח. כך או כך שאר המחירים אינם שונים, ואף מעט גבוהים מהממוצע: סופגניה קלאסית במילוי ריבה, 5 שקלים, וסופגניות מיוחדות בין 8-10 שקלים. וההיצע בהחלט מפתה, במחווה לממתקים האהובים על כולנו: סופגניות "פררו רושה", "אוריאו", "שוקולד קליק", "מרשמלו", "מקופלת" ועוד.

אחת השחקניות המרכזיות בשוק הסופגניות בישראל היא רולדין. אפשר לומר שמדובר בחלוצת האופנה של סופגניות מיוחדות. לכבוד החג השיקו ברשת קולקציה בת 12 סופגניות, מחציתן קלאסיות, כמו תות, שוקולד, וריבת חלב; ומחציתן מיוחדות: קפה אמרטו, וניל פקאן, פירות יער מסקרפונה, פירות טרופים עם מרנג ושטרוייזל ועוד. המחיר: 5 שקלים לסופגניה קלאסית, ועד 11 שקלים לסופגניות המיוחדות. לא זול, אבל עדיין אפשרי.

דודו אוטמזגין, השף של רשת הקונדיטוריות הנושאות את שמו, ייצר השנה קולקציית סופגניות ששינו את כללי המשחק. בהשראת קינוחים מפוארים, הוא עיצב ליין סופגניות מפואר, ששיאו בסופגניה מצופה ב-24 קראט של זהב אכיל, במילוי וניל מדגסקר וזעפרן. המחיר בהתאם - 100 שקלים ליחידה. הסופגניה הזולה ביותר ברשת, עולה 8 שקלים, במילוי ריבה כמובן, ובהמשך ניתן למצוא סופגניות מוחדות בין 35-45 שקלים, ממלואות בקרם לימון, הר געש שוקולד, ציפוי מנגו, תות אגוזי לוז ועוד. "מלבד הטעם אני מחפש את השואו של הסופגניה", הסביר אוטמזגין לוואלה! עסקים. "להראות משהו אחר ולהמציא את הגלגל מחדש"

לא מדובר בסופגניות שוות לכל כיס, כאלה שאפשר להביא הביתה לערב חג.

"תלוי למי. הסופגניה מקבלת כל אחת יחס אישי, שזה אומר גם המילוי שהוא יקר, והעיצוב, זה לא רק להכין סופגניה ולטגן אותה, אז כל האלמנטים מסביב, הזמן עבודה, זה היקר פה בסופגניה".

אין ספק שמדובר בהתפתחות יצירתית של הז'נאר המסורתי. הסופגניות המיוחדות מרעננות, טעימות והרפתקניות. מנגד, המחירים הגבוהים הופכים את החג הקולקטיבי, החג של כולנו לחוויה מופרטת, אישית, כזו שלא כל אחד יכול לעמוד בה. אולי זה משקף מציאות חברתית עכשווית, אבל בכל הנוגע למסורת חנוכה, כלל לא בטוח שרוחות החג נושבות בכיוון הזה.

כתבה של יעל געתון על סופגניות 5.12.17. מערכת וואלה!
סופגניה מלוחה בקונדיטוריית ביסקוטי/מערכת וואלה!
סופגניות של קונדיטוריית שמו חנוכה 2017. דניאל לילה
סופגניות של קונדיטוריית שמו/דניאל לילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully