וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המותג הפרטי נלחם ביבואנים: עלייה של 50% במכירות סופר פארם

12.12.2017 / 7:00

על רקע הכרזת האוצר על הפחתת מכסים על מוצרי צריכה מחו"ל, ובזמן שמשרד הכלכלה נערך להורדת מחירי הטואלטיקה, רשת הפארם מתמודדת בתחרות מול היבואנים: "מותג פרטי מצליח מפעיל לחץ על הספקים הבינלאומיים להוריד מחירים"

צילום: רוני כנפו, אבי כהן

(בווידאו: מנהל רשות המסים לשעבר, דורון ארבלי, בראיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על הפחתת מכסים)

המלחמה במחירי הטואלטיקה ממשיכה לעורר הדים: השבוע הודיע שר האוצר במסיבת עיתונאים על הפחתת המכסים על מוצרי צריכה שונים, בהם מוצרי טואלטיקה, כשברקע משרד הכלכלה פרסם שורה של ממצאים אודות מחירי הטואלטיקה הגבוהים. אף לא החלטה אופרטיבית אחת יושמה, אולם נדמה שכבר מורגשת היטב ידו של הצרכן. בחודשיים האחרונים מדווחים ברשת סופר פארם על עלייה של 50% במכירות המותג הפרטי לייף בתחום הטואלטיקה.

ברשת מסבירים שהבחירה של הצרכן לקנות דווקא את המותג הפרטי, הזול בכ-20%, מצביעה על שינוי מגמה: "מותג פרטי מצליח מפעיל לחץ על הספקים הבינלאומיים להוריד מחיר", מסביר סמנכ"ל השיווק והסחר ברשת, עופר לוי. לדבריו, העלייה במכירות הובילה לירידה של 8% במחיר הממוצע לפריט מכלל מותגי הטואלטיקה המוצעים ברשת, מה שעשוי להוביל לירידת מחירים כוללת בתחום.

"ראינו את זה בחיתולים, מאז השקת לייף בייביז ב-2014 ירדו מחירי החיתולים בסופר פארם, לרבות המותגים האגיס ופמפרס, בכ-12%; ראינו את זה בתחום סכיני הגילוח מול ג'ילט; ואנחנו רואים את התופעה הזו בכל קטגוריה". הרקע לעלייה במכירות המותג הפרטי, לצד המאבק של משרד הכלכלה במחירי הטואלטיקה, הוא בקמפיין של הרשת המעודד לרכוש אותו, ומהלך של הורדת מחירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופר פארם/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאבק של משרד הכלכלה במחירי הטואלטיקה החל עוד בקיץ האחרון. סקירה של המשרד שנערכה ביולי האחרון העלתה כי רמת מחירי הטואלטיקה ברשתות הפארם הגדולות גבוהה ביחס לרשתות שיווק המזון. בהמשך המשרד ערך השוואה בין מוצרי הטואלטיקה בארץ, לבין אותם המותגים בחו"ל, ומצא שהמוצרים בישראל יקרים במאות אחוזים בהשוואה למקביליהם הנמכרים בפולין ובמדינות אחרות בעולם.

בעקבות הבדיקה, חתם שר הכלכלה, אלי כהן, על צו לסימון מוצרי טואליקה שמחירם גבוה ממחיר המותג בחו"ל. הצו יחייב את הקמעונאים הגדולים לנקוב במחיר הממוצע של המוצר במדינות ברחבי העולם. בתוך כך ,שר האוצר הודיע, כאמור, על הפחתת המכס מ-12% ל-0% על מוצרי צריכה שונים, בהם מוצרי טואלטיקה כגון סבונים ודאודורנטים.

  • עוד באותו נושא:
  • מותג פרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully