וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים מפרסמת נוהל "גילוי מרצון" חדש

אלה לוי-וינריב

12.12.2017 / 12:40

זאת כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש שעבר. הנוהל, המאפשר לישראלים לגלות את ההון הלא מדווח שלהם ולהימנע מהליכים פליליים, מתפרסם לקראת יישום ההסכם לחילופי מידע אוטומטיים בין רשויות המס

משה אשר - רשות המסים. קובי קנטור, ספק 500
מנהל רשות המסים, משה אשר/ספק 500, קובי קנטור

הקאמבק של נוהל "גילוי מרצון": כפי שנחשף ב"גלובס" בחודש שעבר, על רקע היישום הצפוי בישראל של הסכם ה-CRS לחילופי מידע אוטומטיים בין רשויות המס, ולאור הגברת המאבק בהון השחור ומאמצי רשות המסים לחשוף את ההון הלא מדווח בישראל ובחו"ל, מפרסמת היום (שלישי) רשות המסים "נוהל גילוי מרצון" חדש. הנוהל מתפרסם בהמשך להצלחתו של נוהל הגילוי מרצון האחרון שתקפו פג בסוף שנת 2016, ולאחר חודשים של דיונים בין רשות המסים והאוצר למשרד המשפטים.

מטרתו של הנוהל החדש לאפשר לישראלים נוספים שעברו על החוק ולא דיווחו כנדרש על כלל הכנסותיהם והונם לבצע הליך של "גילוי מרצון", לשלם את המסים כדין ובכך להימנע מהליכים פליליים. הנוהל החדש יהיה בתוקף עד סוף שנת 2019, ובדומה לנוהל הקודם, נכללו בו גם מסלולים מקוצר ואנונימי.

יצוין כי המסלול האנונימי יחול עד 31.12.18 בלבד. הגשת בקשה במסלול מקוצר תתאפשר במקרים בהם ההון שלא דווח אינו עולה על 2 מיליון שקל, וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על 0.5 מיליון שקל.

על פי הוראות הנוהל, נישום יוכל לגלות את נכסיו ולהצהיר על הכנסותיו שלא דווחו, ולשלם את המס הנגזר מהן, וזאת אם יעמוד בתנאים המפורטים בנוהל. בין יתר התנאים, הדרישה לכך שהגילוי יהיה כן ומלא ובתום לב וכן כי במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המסים בעניינו של הפונה.

במסגרת נוהל הגילוי מרצון שפורסם היום, המבקשים ישלמו מס כדין כמתחייב מהגילוי. רשות המסים מתחייבת, באישור פרקליטות המדינה, שלא יינקטו הליכים פליליים כנגד אותם נישומים שיעמדו בתנאי הנוהל וישלמו את מלוא המס הנגזר מהליך הגילוי.

במסגרת הנוהל הקודם, שהסתיים ב-31 בדצמבר 2016, נחשפו כ-30 מיליארד שקל, בכ-7,500 בקשות לגילוי מרצון, מהן 4,620 במסלול האנונימי, 1,436 במסלול המקוצר 1,493 במסלול הרגיל; וגביית המס בעקבותיו עמדה על כ-3 מיליארד שקל. מאז פקיעת הנוהל לא ניתנה למעלימי ההכנסות האפשרות להצהיר על הונם ללא חשש מהדין הפלילי. עם זאת, מנהל רשות המסים הצהיר פעם אחר פעם בחודשים האחרונים כי הרשות פועלת לחידוש הנוהל מול משרד המשפטים.

לדברי מנהל רשות המסים, משה אשר, "אל מול זרם המידע הצפוי להגיע לרשות מרשויות מס מחו"ל במסגרת פרויקט ה-CRS - ומקורות אחרים, פרסום הנוהל החדש נועד לתת הזדמנות למי שטרם הסדיר את ענייניו מול רשות המסים לתת גילוי מלא של נכסיו והכנסותיו הבלתי מדווחים ולשלם את המס המתחייב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully