וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימי החנוכה: כמה באמת עולות הסופגניות שלכם - ואיפה הכי זולה

13.12.2017 / 8:00

נר שני של חנוכה והמסיבות בעיצומן: איפה אפשר לקנות את הסופגניה הזולה ביותר, מה המחיר של סופגניה ללא גלוטן וכמה עולים נרות חנוכה במקומות שונים בארץ? סיירי המועצה הישראלית לצרכנות בדקו את מוצרי החג השונים ברחבי הארץ - התוצאות לפניכם

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:אביב אירגז

(בווידאו: כתבת הצרכנות יעל געתון יצאה לבדוק את מחירי הסופגניות לקראת חנוכה במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

אמש (שלישי) הדליקו בבתים רבים ברחבי הארץ נר ראשון של חנוכה. לצד השירים, הסביבונים והמשפחתיות המסורתית, היו גם סופגניות. האם קניתם את הסוג הראשון שמצאתם, או השוותם מחירים לפני הקנייה? אתם חובבי הריבה או השוקולד והקישוטים? ואולי בכלל אתם קונים סופגניות ללא גלוטן?

המועצה הישראלית לצרכנות אספה נתונים על מחירי מוצרים שונים לחג בעשרות קונדיטוריות, מרכולים ובתי קפה ברחבי הארץ. התוצאות הראו פערים משמעותיים, במיוחד בתחום הסופגניות בין המקומות השונים. למעשה, מתוצאות הבדיקה עולה כי במחיר של סופגניה יקרה אחת, אפשר לרכוש בין 3-4 סופגניות רגילות. רגע לפני שאתם נערכים לעוד מסיבת חנוכה, הציצו בנתונים - הם עם עשויים לחסוך לכם עד עשרות שקלים בקנייה הבאה.

הסופגניות הן הרכיב היקר ביותר באירועי החג. כפי שפורסם בוואלה! עסקים, כיום ניתן למצוא סופגניות מוזהבות במחיר 100 שקלים ליחדה אחת; ולצדן סופגניות בעיצוב מיוחד שמחירן מגיע כמעט ל-50 שקלים ליחידה. למרות הייחוד שלהן, הן אינן מייצגות את המחירים הממוצעים בנקודות המכירה ברחבי הארץ - ואף עלולות להטות את הממוצע. לפיכך, הבדיקה של סיירי המועצה הישראלית לצרכנות אינה כוללת אותן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחירי סופגניות ברחבי הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מראשל"צ ועד עפולה: פער של 333% בקטגוריית הסופגניה הזולה

מבדיקה לפי ערים עולה כי את הסופגניה היקרה ביותר תמצאו דווקא בבאר שבע, תמורת 13 שקלים, ואילו הזולה עולה 4 שקלים בבירת הנגב. באשדוד, הסופגנייה הזולה ביותר עולה 3 שקלים - בפער של 300% מהסופגניה היקרה ביותר בעיר שעולה 12 שקלים

הנתונים נאספו ב-7 ערים שונות ברחבי הארץ: ראשון לציון, אשדוד, אשקלון, כרמיאל, באר שבע, חולון ועפולה, וההתייחסות היא לסופגניות מכל הסוגים - פשוטות ומיוחדות. נתחיל בקטגוריה של הסופגניה הפשוטה - בגודל 80 גרם, מלאה בריבה. הסופגניה הזולה ביותר בארץ עולה 90 אגורות בלבד ברשת ויקטורי וברשת רמי לוי. המחיר הגבוה ביותר בקטגוריה הזאת עומד על 3.90 שקלים ברשת קינג סטור - פער של 333%.

מבדיקה לפי ערים עולה כי את הסופגניה היקרה ביותר תמצאו דווקא בבאר שבע, תמורת 13 שקלים, ואילו הזולה עולה 4 שקלים בבירת הנגב. באשדוד, הסופגנייה הזולה ביותר עולה 3 שקלים - בפער של 300% מהסופגניה היקרה ביותר בעיר שעולה 12 שקלים. גם באשקלון נמדדו פערים משמעותיים: הסופגנייה הזולה ביותר עולה 2.5 שקלים, בפער של 340% מהסופגנייה היקרה ביותר, 11 שקלים.

רשתות שיווק רבות מציעות סופגניות מיני. מדובר ב"תעלוול שיווקי", שמאפשר לצרכן לרכוש את אותה הסחורה במשקל נמוך ובפחות כסף, כלומר 35 גרם (במקום 80) של הבצק המטוגן במילויים שונים. שימו לב: המחיר פעמים רבות גבוה ביחס למשקל. יתרה מזאת, המחיר אף גבוה בהשוואה לסופגיה רגילה, הזולה ביותר. כך, למשל, סופגניות מיני הזולות ביותר בארץ נמכרות ברשת "יש בשכונה" וברשת "יש חסד", ומחירן 1.24 שקלים ליחידה. באותה קטגוריה רשת "מגה בעיר" היא היקרה ביותר, ומוכרת סופגניית מיני ב-3 שקלים - למעלה מ-300% הפרש מהסופגניה הגדולה הזולה בארץ.

לטבלה המלאה של מחירי הסופגניות

סופגניה בבראון. שי בן אפרים,
המחיר הנמוך ביותר לסופגניה עם ריבה - 90 אגורות. סופגניות/שי בן אפרים

לא רק סופגניות: מה המחירים של נרות לחג?

נמצאו הבדלים משמעותיים גם במחירי נרות החג. גם בסעיף זה, רשת "יש בשכונה" ורשת "יש חסד", לצד רשת "מחסני השוק", הציעו את המחירים הנמוכים ביותר: מארז של 44 נרות רגילים לחנוכה, תוצרת ציון תורג'מן, עולה 1.90 שקלים לחבילה

ומה לגבי חולי הצליאק שנאלצים לאכול מוצרים ללא גלוטן? אין כאן בשורה של ממש. מארז של 4 סופגניות תוצרת "נטורל קייקס" נמכר ברשת "אושר עד" במחיר 18.34 שקלים, כלומר 4.58 שקלים לסופגניה - הסניף הזול בקטגוריה. מארז זהה של אותה החברה נמכר ברשת "שופרסל שלי" ב-23.90 שקלים - היקר ביותר בתחום. חולי הצליאק יאלצו לשלם על סופגניה בודדת כמעט 6 שקלים.

לצד הסופגניות, מצאה המועצה הישראלית לצרכנות הבדלים משמעותיים גם במחירי נרות החג. גם בסעיף זה, רשת "יש בשכונה" ורשת "יש חסד", לצד רשת "מחסני השוק", הציעו את המחירים הנמוכים ביותר: מארז של 44 נרות רגילים לחנוכה, תוצרת ציון תורג'מן, עולה 1.90 שקלים לחבילה. לשם השוואה, בכל קטגורית הנרות, היקרים ביותר עולים 6.90 שקלים. מדובר בנרות לוקס תוצרת תורג'מן, והם נמכרים גם ברשת "יש בשכונה" וגם ברשת "מחסני שוק".

לטבלה המלאה של מחירי הנרות

ואם החלטתם לוותר על מעמד רכישת הסופגניות, וחפצתם בהכנה ביתית של סופגניות או לביבות - תזדקקו לכמות שמן מכובדת. האם תעדיפו שמן זית כתית, או שמן סויה? זה תלוי במתכון והטעם הקולנרי שלכם. אבל לפני שתצאו לדרך, דעו שגם כאן מוטב לבדוק מחירים: התעריף הזול ביותר לליטר שמן סויה של חברת טעמן הוא 7.90 שקלים ברשת "יש חסד" וברשת "רמי לוי".

מנגד, המוצר היקר ביותר, כצפוי, הוא שמן הזית. השמן של יד מרדכי מככב בראש טבלת המחירים ומחירו 54.30 שקלים לשמן זית בטיבול עדין ברשת "מגה בעיר". אם זה יקר לכם, את אותה הסחורה בדיוק תמצאו ברשת "חצי חינם" ב-42.90 שקל. שיהיה חג שמח ובעיקר זול.

לטבלה המלאה של מחירי השמן

לדברי ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה לצרכנות, "המועצה לצרכנות בודקת מחירי מוצרים ושירותים שונים עבור הצרכנים כחלק מתפקידיה השונים. גם הפעם אנו רואים פערים גדולים מאוד במחירי מוצרים בסיסיים שכולנו צורכים, ועלינו להכיר בפערי מחירים אלו, לנקוט באחריות צרכנית ולממש את חופש הבחירה המושכלת שלנו, ובכך לחסוך לא מעט כסף בחג המשפחתי והיפה הזה, שבו מטבע הדברים אנו מוציאים סכומים נכבדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully