וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: כל מה שצריך לדעת לפני שסוגרים אולם לחתונה

עמית בר ציון

13.12.2017 / 8:25

מבדיקת רישיון עסק ועד הצ'ופרים שתוכלו לקבל במהלך האירוע - כדי לדאוג שהאירוע הגדול שלכם יתקתק כמו שצריך ושהאורחים יחזרו לביתם מרוצים, כדאי לדעת מה לבדוק לפני שבוחרים את הלוקיישן

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח מארה"ב למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על טרנדים לוהטים בחתונות בניו יורק)

בחירת המקום שבו תתחתנו היא כנראה החלטה הקריטית ביותר שתקבלו במסגרת ארגון החתונה שלכם. כאן אתם ממש לא יכולים להעלים עין מהדברים הקטנים וגם חייבים להתכונן לקיים משא ומתן ממושך עם הגנים, על מנת שתוכלו להשיג מהמקום הרבה יותר ולשלם פחות כסף.

1. בדקו רישיונות

קודם כל בדקו אם למקום יש רישיון עסק - זה ללא ספק הדבר החשוב ביותר. מי לא שמע את סיפורי האימה על זוגות שבבוקר החתונה שלהם גילו שהשערים נעולים והאולם נסגר. כדי לא להגיע לכאב הלב הזה אתם חייבים לוודא שלגן האירועים שאתם אוהבים יש רישיון עסק. לא בטוחים? תבקשו מהגן להראות לכם אישורים עדכניים.

בנוסף לכך, על מנת להגן על עצמכם, דאגו לא לתת את כל הכסף לפני האירוע ובדקו מה קורה אם מסיבה כלשהי הגן נסגר לפני החתונה. במידה ואתם מתחתנים דרך מארגני חתונות, וודאו שהם נותנים לכם אחריות על הכסף ומחזירים לכם אותו במידת הצורך. יתרון נוסף שיש למארגני חתונות גדולים הוא היכולת שלהם לדאוג לכם למקום חתונה חלופי המותאם לצרכים שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

2. בקרו באולם בזמן חתונה

אין טוב ממראה עיניים. לפני החתימה על החוזה אתם חייבים לבקר בגן האירועים ולראות חתונה במקום, כדי לוודא שהיא עומדת בציפיות שלכם. כמובן, נסו להתעלם מהבחירות העיצוביות של אותו זוג, כי עיצוב ניתן לשנות, והתרכזו בניקיון של המקום, האוכל, הסאונד וכדומה. רשמו כל דבר שמפריע לכם והעלו אותו בפני איש הקשר שלכם במקום.

3. אוכל, אוכל, אוכל

בשנים האחרונות כולנו יותר ויותר מבינים ומעריכים אוכל, ולכן הקייטרינג של גן האירועים צריך להיות ברמה שמתאימה לכם ולקהל שלכם. בקשו לקיים טעימות לפני החתימה על החוזה. במידה וזה בלתי אפשרי, הוסיפו בחוזה סעיף המאפשר לכם לבטל את האירוע אם האוכל לא לטעמכם. אחרי הכל, אתם ממש לא רוצים שהדיבור על החתונה שלכם יסתכם ב"לא היה מה לאכול, אכלנו רק פוק'צה כל הערב".

4. צ'ופרים והטבות

רוצים גם עמדת ג'חנון וגם עמדת המבורגרים באפטר פרטי בלי להוסיף כסף? אפשרי. אף אחד לא יגלה לכם את זה, אבל בעת המשא ומתן שלכם עם גן האירועים אתם יכולים לקבל הטבות שונות שישדרגו לכם את האירוע, כמו למשל הוספת עמדות בקבלת הפנים, עמדת אפטר פרטי במתנה, תוספות של סלטים, שדרוג הבר, חבילת עיצוב למקום ועוד. בררו לפני שאתם חותמים על החוזה מה אתם יכולים לקבל כצ'ופרים ללא תוספת מחיר. במידה ויש דברים שאתם יודעים שאתם רוצים – נסו להתעקש עליהם והכניסו אותם לחוזה כהטבה.

חתונה. ShutterStock
זיכרו שזו החתונה שלכם - עשו מה שמתאים לכם ה/ShutterStock

5. קרבת האולם לאורחים

ככל שמתרחקים מהמרכז עלות גן האירועים תהיה נמוכה יותר ותוכלו לקבל יותר צ'ופרים מהגן בפחות כסף. עם זאת, למרות המחיר של המקום, כדאי מאוד לשים לב שהמרחק שלו הוא סביר ולא בחרתם בלוקיישן שרחוק מדי לכל הצדדים. בנוסף, בדקו שהמקום נגיש ונוח להגעה ושיש חנייה מסודרת לאורחים. כמובן שבמידת הצורך כדאי גם לדאוג להסעה לאורחים, על מנת להקל עליהם את ההגעה ולאפשר להם לשתות ולחגוג איתכם. בכל זאת, לא סתם דאגתם לשתי עמדות אפטר פרטי.

6. שירותים נקיים

גם אם אתם לא חייבים, כנסו לשירותים. בדקו שהאזור נקי ומסודר ושיש צוות קבוע שמנקה אותו לאורך כל האירוע. שירותים נקיים נותנים הרגשה של אירוע נקי ומסודר ומעידים הרבה על המקום ועל רמת הניהול והתפקוד שלו.

7. גודל ומיקום רחבת הריקודים

ככל שהחתונה תימשך רחבת הריקודים תהפוך למרכז הערב, לכן הקפידו שגודל הרחבה יתאים למספר המוזמנים המוערך שלכם, על מנת שלא יהיה צפוף מדי. מצד שני חשוב גם שהרחבה לא תהיה גדולה יתר על המידה ותיתן תחושה של רחבה ריקה. דבר נוסף שעליכם לבדוק הוא שהבר מספיק קרוב לרחבת הריקודים. זכרו, בר מרוחק ישאיר אתכם עם רחבה ריקה, ואת זה אתם לא רוצים.

גשם מטפטף על הגג. ShutterStock
ודאו שאפשר להעביר את האירוע לאולם במקרה של שינויים במזג האוויר)/ShutterStock

8. פתרונות לכל מזג האוויר

בחודשים רבים מזג האוויר בארץ הפכפך. לפעמים פתאום יורד גשם בהפתעה ולפעמים תוקף החמסין. על כן, אם בחרתם להתחתן בגן אירועים, בדקו עם אנשי המקום מה קורה במידה ושינויי מזג אוויר לא צפויים לא מאפשרים לערוך את קבלת הפנים בחוץ. במידה והמקום ערוך לחתונה מלאה בתוך אולם, אל תתביישו להכניס סעיף בחוזה המאפשר לכם לבצע שינויים של הרגע האחרון ולקיים את כל החתונה באולם.

9. כל חתונה והשמחה שלה

יש מקומות המחזיקים במספר אולמות באותו המתחם ומקיימים כמה חתונות במקביל. במקרה כזה חשוב מאוד לא רק לברר עם אנשי המקום שהרעשים לא זולגים בין החתונות, אלא להגיע בערב בו מתקיימים מספר אירועים ולוודא בעצמכם שלא שומעים את המוזיקה של האירועים אחרים. בנוסף, בדקו איך דואגים לכך שהאורחים לא יתבלבלו בין החתונות ומהם הסדרי החנייה עבור כל חתונה.

10. עשו מה שמתאים לכם ולא מה שכולם עושים

בטח שמעתם הרבה פעמים את המשפט: "כל החתונות אותו הדבר". אז זהו, שלא. וודאו שהמקום ערוך לבצע התאמות לפי טעמכם האישי. בררו במקום האם הוא דינמי ואילו דברים ניתן לשנות, להוסיף ולהוריד. זכרו שהרבה מהדברים הם ענייני עיצוב שניתן לשנות ולהכין בצורה שמותאמת לכם.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ארגון החתונות easywed

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully