וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללין תפתח חנות ראשונה בברצלונה; סוגרת את החנות בטיימס סקוור

13.12.2017 / 10:46

רשת הנרות והסבונים מתרחבת בשוק הבינלאומי: תפתח גם 7 סניפים בקנדה, ותרחיב את מכסת החנויות בניו יורק. החנות בטיימס סקוור צפויה להיסגר בסוף החודש

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על מכירת מניותיה של ללין)

רשת הנרות והסבונים מתרחבת בשוק הבינלאומי: "ללין" (Laline) צפויה לפתוח בתחילת 2018 חנות ראשונה בברצלונה בלב הרובע הגותי - ובהמשך צפויה לפתוח חנויות נוספות בעיר. בנוסף, נערכת הרשת לפתיחתן של 7 חנויות בטורונטו, קנדה, במהלך השנה - כולן בהפעלה ישירה של החברה.

במקביל נערכת החברה להרחבת פעילותה בארה"ב, עם פתיחת סניפים נוספים. עם זאת, היא צפויה לסגור את החנות בטיימס סקוור בסוף החודש הקרוב. בשלב זה בודקת החברה מיקומים מתאימים בניו יורק והסביבה.

כיום מונה הרשת 107 חנויות ברחבי הארץ ויותר מ-20 חנויות ביפן, ארה"ב והוואי. לדברי ארז מלכה, מנכ"ל ללין, "שנת 2018 מסמנת את ההתרחבות מעבר לים כמנוע צמיחה מרכזי, לצד המשך ההשקעה בחנויות בישראל".

חנות ללין בטיימס סקוור ניו יורק. google street view, צילום מסך
תפויה להיסגר בסוף החודש. חנות ללין בטיימס סקוור/צילום מסך, google street view

אקזיט למייסדות ללין

נזכיר כי בחודש שעבר דיווחה קבוצת פוקס, המחזיקה 50% מהמניות בחברה, על חתימת הסכם הבנות למכירת רבע ממניות הרשת לחברה בינלאומית בתחום מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה.

החלק שיימכר במסגרת השלב הראשון לעסקה הוא מחצית מהאחזקות של המייסדות - מיטל לוי ומירב כהן (שמחזיקות כל אחת ברבע ממניות החברה), כלומר 25% מההחזקות בחברה.
כמו כן, לפוקס זכות לרכוש מהמייסדות 1% ממניות ללין, כך שהשליטה תהיה בידיה, עד אשר הרוכשת תכריע אם תממש אופציה שתינתן לה לרכישת כלל יתרת המניות של פוקס ושל המייסדות. כיום קבוצת פוקס בשליטת הראל ויזל מחזיקה ב-50% מהאחזקות בחברה, וגם המייסדות מחזיקות ב-50%.

שתי המייסדות חתמו על הסכם הבנות מול הגוף הבינלאומי, עם תקופת בלעדיות של 40 יום, למכירת 25% מהמניות של ללין לפי שווי חברה של 350 מיליון שקל. לפיכך, התמורה בעסקה צפויה לעמוד על כ-88 מיליון שקל.

כמו כן, כאמור, לרוכשת, שמוגדרת כשותפה אסטרטגית, תינתן האופציה לרכישת יתרת המניות בללין - הן של קבוצת פוקס והן של המייסדות - לפי שווי של עד 450 מיליון שקל, שתכנס לתוקפה של 4 שנים ממועד השלמת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully