וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדלת היצע הדיור ושיפור התחבורה: התוכנית הכלכלית של האוצר ל-2019

13.12.2017 / 16:00

על פי תוכנית העבודה לקראת תקציב 2019, רשויות מקומיות שיעכבו היתרי בנייה יאבדו את סמכותן. היעד המרכזי הוא הגדלת היצע הדירות כדי להוביל לירידת מחירים - ללא פעולה ישירה של הפחתה כמו בתוכנית מחיר למשתכן. ינתנו הקלות בהעסקת עובדים זרים

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שר האוצר משה כחלון מציג את התוכנית הכלכלית ל-2019)

משרד האוצר מבקש להפקיע את הסמכות למתן היתרי בנייה מרשויות מקומיות שיעכבו היתרים - כך עולה מסעיפי תוכנית העבודה אותה הציג המשרד היום (רביעי) לקראת תקציב 2019. התוכנית, שהוצגה על ידי שר האוצר, משה כחלון, מנכ"ל המשרד, שי באב"ד, והממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, מציעה גם להעניק לרשויות מקומיות סמכויות להפקעת קומות במבנים חדשים לצורכי ציבור - בניגוד למצב הנוכחי המאפשר להן להפקיע שטחי קרקע בלבד.

אחת המטרות המרכזיות של התוכנית היא הגדלת ההיצע בשוק הדירות, קידום התחרות בענפי השירותים והמסחר ושיפור מערכת התחבורה. באוצר מדגישים כי היעד הוא העלאת היצע הדירות במטרה לגרום לירידת המחירים, ולא פעולה ישירה להפחתת המחירים כפי שעושה היום תוכנית מחיר למשתכן. חברות הבנייה וחברות אחרות יזכו גם להקלות בהעסקת עובדים זרים והקלה בהבאת עובדים זרים לענפי ההיי טק. מתן היתרים להעסיק עובדי היי טק לתקופה של חמש שנים והאישור הראשוני יהיה לשנה במקום לשלושה חודשים.

שר האוצר משה כחלון כנס לשכת שמאי המקרקעין אילת. איתמר סיידא,
שר האוצר, משה כחלון/איתמר סיידא

התוכנית כוללת אוסף רפורמות בתחומי המינהל הציבורי והרגולציה המקשה על פיתוח עסקים ומייקרת את המחיה במדינה. פרק חשוב בתוכנית נוגע להקלות בתחום הייבוא האישי באמצעות הקלות מרחיקות לכת על הרגולציה בתחום. מוצרי אלקטרוניקה פשוטים יחסית מעוכבים בגלל צורך בהיתרים מיוחדים של משרד התקשורת המפקח על התדרים. על פי התוכנית המגבלות יוסרו וניתן יהיה להכניס לישראל מוצרי תקשורת או תמרוקים רק בהסתמך על הצהרה שהם עומדים בתקנים ובדרישות.

הרפורמה תכלול גם מוצרים המחוברים בתקשורת אלחוטית לאינטרנט, הדורשים היום אישורים מיוחדים ליבוא. כמו כן ייקבעו כללים לכמות סבירה של יבוא מוצרים ביבוא אישי ומספרם לא יהיה נתון לשיקול דעתם של הפקידים.

האוצר מתכנן לקדם גם רפורמה אחידה בתחום שידורי הטלוויזיה, שתבטל את ההבדלים בין הסדרת שידורים באוויר, באמצעות כבלים או האינטרנט. התוכנית צפויה לעודד גם פתיחת ערוצים חדשים ועצמאיים.

תוכנית האוצר ל-2019. משרד האוצר,
בין הרפורמות המתוכננות/משרד האוצר

רפורמה במבנה חברת החשמל

בתחום התחבורה מתוכננת הקמת רשויות מטרופוליטניות לתכנון התחבורה ולניהול התנועה, שיקבלו סמכויות הנתונות היום בידי משרד התחבורה. בתל אביב מתוכננת הקמת מסילת רכבת רביעית בתוואי נתיבי אילון על ידי הסטת זרימת הנחל לפארק אריאל שרון. כמו כן שוקלים באוצר פתיחת נתיבי תחבורה ציבורית לרכב פרטי שבו ארבעה נוסעים. מיזם נוזף שנמצא עדיין בניסוי הוא תימרוץ לנהגים הנוסעים בשעות שאינן שעות עומס וכן הפחתה בביטוח למי שנוסע פחות.

במטרה להעלות את רמת החינוך הטכנולוגי מבקשים באוצר לצמצם את מספר המכללות הטכנולוגיות והגדלת המכללות באמצעות תמריצים. מכללות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יקבלו תוספת תקציב משמעותית.

בתחום משק האנרגיה מתכוונת הממשלה להשקיע בפיתוח רשת הולכת הגז הטבעי שהקמתה מתעכבת בגלל בעיות בתכנון. הפרויקט המרכזי בתחום האנרגיה צפוי להיות רפורמה במבנה חברת החשמל ומשק החשמל כולו. הרפורמה תוציא את ניהול הרשת מידי חברת החשמל, תייעל את החברה והיא צפויה להביא להפחתה של אלפי עובדים בכוח האדם שלה. הרפורמה תושק לאחר שיסתיים המו"מ עם העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully